Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 16v 136KM - Schemat czujnika położenia walka rozrządu

mbmp95 17 Nov 2016 06:36 6447 16
  • #1
    mbmp95
    Level 8  
    Witam,
    Posiadam Peugeota 307 2.0 16V 136KM.
    Ostatnio wyskoczył mi błąd P0341- Stały błąd. Czujnik odniesienia cylindra I Obwód rozwarty, zwarcie do plusa, zwarcie do masy.
    Wyczytałem że chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu.
    Czy ma ktoś może jakiś schemat? Chciałbym sprawdzić ciągłość.
    Czy może być to uszkodzona kostka?
    Pozdrawiam.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Srawdź czy masz zasilanie na czujniku ok 5V. Na 1 i 3.....
    Peugeot 307 2.0 16v 136KM - Schemat czujnika położenia walka rozrządu
  • #3
    mbmp95
    Level 8  
    autoas wrote:
    Srawdź czy masz zasilanie na czujniku ok 5V. Na 1 i 3.....
    Peugeot 307 2.0 16v 136KM - Schemat czujnika położenia walka rozrządu

    Zasilanie jest dokładnie 5V.
  • #4
    Frost160
    Level 14  
    Te czujniki się psują najzywczajniej. Są wkręcone w głowice za każdym razem nagrzewają się do temperatury silnika i tak setki razy(co jazda). Jeśli masz pewność że ten błąd dotyczku jego to tylko kupić nowy jakieś sensownej firmy.
  • #5
    mbmp95
    Level 8  
    Frost160 wrote:
    Te czujniki się psują najzywczajniej. Są wkręcone w głowice za każdym razem nagrzewają się do temperatury silnika i tak setki razy(co jazda). Jeśli masz pewność że ten błąd dotyczku jego to tylko kupić nowy jakieś sensownej firmy.

    Czujnik mechanik wymienił mi jakieś 3 mies temu.. w sumie teraz check się nie świeci ale błąd mimo wykasowania pojawia się. Rozrząd też wymieniłem w poniedziałek. Wszystko działa nie ma żadnych problemów. A ten środkowy pin od czego?
  • #7
    mbmp95
    Level 8  
    Tylko zastanawia mnie dlaczego w PP2000 pokazuje błąd Czujnik odniesienia cylindra I Obwód rozwarty, zwarcie do plusa, zwarcie do masy. Tak jakby gdzieś zwarcie było.. Ale jakby było to był by jakiś spadek napięcia? A może być coś z kostką? Choć w sumie ona źle nie wygląda..
  • #9
    mbmp95
    Level 8  
    robokop wrote:
    Będziesz gdybał, pomimo że bladego pojęcia nie masz o zagadnieniu, czy w końcu wymienisz ten czujnik?

    Na pewno wymienię. Ale chyba po to jest forum? Żeby zadawać pytania..
  • #10
    autoas
    Level 42  
    Ale można też czytać fachową luteraturę forum to nie szkółka niedzielna nie musisz się znać po prostu zrób to co ci podpowiadamy Zawsze też możesz oddać do warsztatu
    Pamiętaj tylko że robisz wszystko na własną odpowiedzialność
  • #11
    daras41
    Level 25  
    Zmierz napięcie na 1 i 3 pinie względem masy na podpiętej wtyczce i podaj co wyszło.
  • #12
    cba
    Level 19  
    To jest czujnik halla i jedyny pomiar to oscyloskopem na pinie 2 sygnał prostokątny.
  • #13
    daras41
    Level 25  
    Jasne ale kolega pewnie go nie ma;) Pomiar napięcia zasilania i masy może zrobić miernikiem, pomiar przy podpiętej kostce.
  • #14
    cba
    Level 19  
    daras41 wrote:
    Jasne ale kolega pewnie go nie ma;) Pomiar napięcia zasilania i masy może zrobić miernikiem, pomiar przy podpiętej kostce.
    jak pisał kolega to napięcie ma 5v ale to nie świadczy że sygnał z niego dociera do kompa.
  • #15
    daras41
    Level 25  
    Ma mieć napięcie 5V ale pod obciążeniem czujnikiem, bo woltomierz czasem kłamie na odpiętej kostce. Ma mieć też masę. Sygnał oscyloskopem najlepiej sprawdzić przy ECU.
  • #16
    mbmp95
    Level 8  
    No oscyloskopu nie posiadam.
    Spróbuję dziś na podpietej kostce, może się uda bo dostęp jest kiepski..
  • #17
    obadaw
    Level 4  
    Frost160 wrote:
    Te czujniki się psują najzywczajniej. Są wkręcone w głowice za każdym razem nagrzewają się do temperatury silnika i tak setki razy(co jazda). Jeśli masz pewność że ten błąd dotyczku jego to tylko kupić nowy jakieś sensownej firmy.


    Jaki dostęp jest do tego czujnika...
    Ten czujnik gdzieś z tyłu silnika jest czy z przodu?