Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Visual Micro Lab - jak ustawić breakpointy?

marcinj12 13 Lip 2005 16:58 713 2
  • #1 13 Lip 2005 16:58
    marcinj12
    Poziom 40  

    Witam,

    Ściągnąłem sobie Visual Micro Lab v. 3.10 żeby symulować programy pisane w C na ATmega8. Nawet działa :D tylko mam duży problem: nie wiem jak w programie (pisanym w C) wstawić breakpointy i dodać watche. Czy w ogóle da się to zrobić?
    Szukałem na necie, ściągnąłem nawet toturiala, ale tam były przykłady dla assemblera. W książce p.Dolińskiego na stronie 296 (gdzie opisany jest ten program) widać okienko z kodem programu w C, po lewej stronie są te "kwadraciki" których wciśnięcie powoduje dodanie breakpointa. Niestety, u mnie tego nie ma... Nie "animuje" mi też kodu pisanego w C (nie przesuwa tego kolorowego paska, co u p. Dolińskiego też widać na rys.).
    Dodam, że kiedy przejdę do okna z assemblerem (VIEW/PROGRAM MEMORY) to są i kwadraciki od brakepointów i animowany pasek... Tylko że ja chciałbym je widzieć w C...

    Druga sprawa jak dodać watcha - mam zmienną globlną, chcę ją dodać do listy w okienku WATCH, kliam ADD WATCH i ... nic, nie ma niczego do wyboru :(

    Jeżeli ktoś się bawił tym programem to proszę o poradę. Zaznaczam że mam wersję 3.10, demo, ale z tego co piszą to ma ona tylko ograniczenie co do kodu programu. Może ktoś ma wcześniejszą wersję która działa tak jakbym chciał?
    A, i gdyby ktoś miał "lekarstwo" dla tego programu to proszę na PW :D

    Dziekuję.

    0 2
  • Pomocny post
    #2 13 Lip 2005 17:24
    frohme
    Poziom 21  

    Pracuję na Vlab3.7 i tam działa mi to wszystko. Ma tą zaletę, że pracuje 21 dni ale nie ma kłopotów z przedłużeniem tego faktu. Jeżeli chcesz to prześlę na priv.

    0
  • #3 14 Lip 2005 11:49
    marcinj12
    Poziom 40  

    Uff, już działa... Kol. frohme dziękuję za podesłanie starszej wersji programu. Niestety, miała ten sam problem. Prawdopodobnie winne jest środowisko któego używam (WIN XP + SP2, kompilator C wzięty z WIN AVR). Pomogło zainstalowanie updata do wersji 3.11 - co prawda na stronie producenta pisało że jeżeli nie ma się licencji to wystąpią błędy, ale szczęśliwie nie wystąpiły :D
    Teraz śmiga jak powinno - są i breakpointy, i animacje, i watche można wstawiać...

    0