Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem z moim Renault Kangoo 2002 rok 1.9 D 55 z pompą wtryskową Lukas Epic. Samochód zgasł na skrzyżowaniu i już nie odpalił, w poprzednim serwisie zrobiono diagnostykę komputerową która pokazała czujnik spalania stukowego BDP - został wymieniony.
Następnie sprawdzono wtryski, elektryczną pompę paliwa w zbiorniku, i ustawienie rozrządu - wszytko dobrze. stwierdzono uszkodzoną pompę wtryskową. Koszt wymiany był po wszystkich poprzednich naprawach za duży dla poprzedniego właściciela więc wystawił na sprzedaż - kupiłem go ja.
Do tej pory zrobiłem procedurę z zestawem naprawczym [podkładka 0,25] co wyczytałem na forum, która nie dała żadnego efektu, próbowałem odpowietrzyć układ standardowo, na holu, i na spreju i dalej paliwo nie płynie z przewodów. Na spreju samochód odpalił na chwile, ale miał podwyższone obroty więc dałem spokój.
Generalnie rozpoznałem temat regeneracji pompy, nikt tego nie robi bo nie ma części.
Jedynym wyjściem jakie przychodzi mi do głowy to założyć używaną sprawną pompę. Moje pytanie jest takie: czy jak założę używaną pompę z innego kangoo to czy muszę ją programować?? i czy muszę ją ustawiać do rozrządu, a jeśli tak to czy ma jakieś znaki żeby to dobrze ustawić?? Czy jeżeli już będę miał używaną pompę to czy mogę bez wyciągania starej coś przełożyć np. jakiś zawór który powoduje aktualne odcięcie paliwa. Czy ktoś może wie coś na ten temat??
Być może ktoś z was zna inny powód tego że nie ma ciśnienia - elektronika nie wiem bezpiecznik???
Jeżeli ktoś wie jak to naprawić to bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam...
Następnie sprawdzono wtryski, elektryczną pompę paliwa w zbiorniku, i ustawienie rozrządu - wszytko dobrze. stwierdzono uszkodzoną pompę wtryskową. Koszt wymiany był po wszystkich poprzednich naprawach za duży dla poprzedniego właściciela więc wystawił na sprzedaż - kupiłem go ja.
Do tej pory zrobiłem procedurę z zestawem naprawczym [podkładka 0,25] co wyczytałem na forum, która nie dała żadnego efektu, próbowałem odpowietrzyć układ standardowo, na holu, i na spreju i dalej paliwo nie płynie z przewodów. Na spreju samochód odpalił na chwile, ale miał podwyższone obroty więc dałem spokój.
Generalnie rozpoznałem temat regeneracji pompy, nikt tego nie robi bo nie ma części.
Jedynym wyjściem jakie przychodzi mi do głowy to założyć używaną sprawną pompę. Moje pytanie jest takie: czy jak założę używaną pompę z innego kangoo to czy muszę ją programować?? i czy muszę ją ustawiać do rozrządu, a jeśli tak to czy ma jakieś znaki żeby to dobrze ustawić?? Czy jeżeli już będę miał używaną pompę to czy mogę bez wyciągania starej coś przełożyć np. jakiś zawór który powoduje aktualne odcięcie paliwa. Czy ktoś może wie coś na ten temat??
Być może ktoś z was zna inny powód tego że nie ma ciśnienia - elektronika nie wiem bezpiecznik???
Jeżeli ktoś wie jak to naprawić to bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam...