Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Epic Lucas Kangoo 1.9D - nie można uruchomić silnika - brak ciśnienia paliwa

breuce 17 Nov 2016 20:32 7419 12
Texa Poland
  • #1
    breuce
    Level 9  
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem z moim Renault Kangoo 2002 rok 1.9 D 55 z pompą wtryskową Lukas Epic. Samochód zgasł na skrzyżowaniu i już nie odpalił, w poprzednim serwisie zrobiono diagnostykę komputerową która pokazała czujnik spalania stukowego BDP - został wymieniony.
    Następnie sprawdzono wtryski, elektryczną pompę paliwa w zbiorniku, i ustawienie rozrządu - wszytko dobrze. stwierdzono uszkodzoną pompę wtryskową. Koszt wymiany był po wszystkich poprzednich naprawach za duży dla poprzedniego właściciela więc wystawił na sprzedaż - kupiłem go ja.
    Do tej pory zrobiłem procedurę z zestawem naprawczym [podkładka 0,25] co wyczytałem na forum, która nie dała żadnego efektu, próbowałem odpowietrzyć układ standardowo, na holu, i na spreju i dalej paliwo nie płynie z przewodów. Na spreju samochód odpalił na chwile, ale miał podwyższone obroty więc dałem spokój.
    Generalnie rozpoznałem temat regeneracji pompy, nikt tego nie robi bo nie ma części.
    Jedynym wyjściem jakie przychodzi mi do głowy to założyć używaną sprawną pompę. Moje pytanie jest takie: czy jak założę używaną pompę z innego kangoo to czy muszę ją programować?? i czy muszę ją ustawiać do rozrządu, a jeśli tak to czy ma jakieś znaki żeby to dobrze ustawić?? Czy jeżeli już będę miał używaną pompę to czy mogę bez wyciągania starej coś przełożyć np. jakiś zawór który powoduje aktualne odcięcie paliwa. Czy ktoś może wie coś na ten temat??
    Być może ktoś z was zna inny powód tego że nie ma ciśnienia - elektronika nie wiem bezpiecznik???
    Jeżeli ktoś wie jak to naprawić to bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam...
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Chyba jedyne wyjście to konwersja na mechaniczną, ćwiczyłem to u siebie w samuraju z oryginalnym silnikiem renaulta. Problemem może być automatyka podnoszenia obrotów przy zmiennym obciążeniu silnika (szczególnie przy klimatyzacji). Luknij sobie: http://jarekstryszawa14.w.interiowo.pl/sami_pompa.html
  • #3
    breuce
    Level 9  
    Witam, dziś zauważyłem że w kangurze miga czerwona kontrolka na desce rozdzielczej, miga po przekręceniu zapłonu i podczas próby rozruchu cały czas. Czy ktoś może wie coś na ten temat???
    Z góry dzięki...
  • Texa Poland
  • #4
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Jaki to konkretnie piktogram?
  • #5
    breuce
    Level 9  
    Witam, kontrolka to czerwone kółko - kontrolka immobilisera już go odblokowałem.
    Na wciśniętym pilocie przekręciłem zapłon i zgasła, problem dalej występuje myślę że skoro wcześniej próbowałem odpowietrzać na załączonym immo, to teraz muszę zacząć od nowa odpowietrzać, problem w tym, że auto nie odpala na spreju, wchodzi na chwile na obroty i od razu gaśnie. Ktoś może ma pomysł dlaczego nie mogę go odpalić na spreju??? z góry dzieki...
  • #6
    dizba
    Level 32  
    Bez podłączenia komputera diagnostycznego nie ruszysz tematu.
    breuce wrote:
    Generalnie rozpoznałem temat regeneracji pompy, nikt tego nie robi bo nie ma części.

    Nie prawda. Wszystko jest. Ale koszty są olbrzymie.
    Jedyne rozsądne rozwiązanie to zmiana pompy na mechaniczną.
  • #7
    breuce
    Level 9  
    Przełożenie pompy na mechaniczną nie wchodzi grę gdyż rzecz nie dzieję się w Polsce, a tutaj nikt mi tego nie zrobi. Naprawdę jeżeli ktoś zna odpowiedzi na moje pytania odnośnie przerzutki sprawnej używanej pompy i dlaczego nie mogę odpalić na spreju??? to bardzo proszę o pomoc z góry dzięki i pozdrawiam
  • Helpful post
    #8
    dizba
    Level 32  
    breuce wrote:
    dlaczego nie mogę odpalić na spreju???

    dizba wrote:
    Bez podłączenia komputera diagnostycznego nie ruszysz tematu
  • Helpful post
    #9
    Daro122
    Level 31  
    Kilka razy w tygodniu rozpalam jakiś silnik ze spreyu jak to napisałeś , jeden pali z plaka a drugi nie , pali za to z samostartu , spróbuj . Pompę możesz przekładać nie ma tam immo . Przy przekładce uważaj na koło pompy łatwo się uszkadza i ciężko znaleźć , musisz dokręcać odpowiednim momętem i do ściągania koła potrzebny dobry ściągacz którym złapiesz za piastę koła .Ustawienie pompy na kołek w korpusie pompy . Przydarzyło mi się też uszkodzenie sterownika , do naprawy w domu , suchy lut .
  • #10
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Mnie pompę przekładali w ojczyźnie, z fachowca jestem bardzo zadowolony. Da się.
  • #11
    breuce
    Level 9  
    Daro122 dzięki za pomocny post, gdy odpalam na samostarcie to po chwili silnik jest tak zdławiony że nie mogę przekręcić rozrusznikiem, próbuje Brakewashem i objawy są takie jak pisałem wcześniej.
    Daro122 wrote:
    Ustawienie pompy na kołek w korpusie pompy
    nie za bardzo rozumie mógłbyś coś więcej napisać??? Pompę będę miał razem z kołem więc nie będzie problemu. Teraz myślę że kupię używaną pompę i zacznę od przerzucania elektrozaworów, co wy na to ???
  • #12
    Daro122
    Level 31  
    Nie pali bo dajesz za dużo samostaru - zadławia się , musi dostawać i powietrze , jeżeli nie mimo to nie zapali to może problem jest ze sprawnością silnika - ciśnienie sprężania . Co do blokady , masz fotkę . Zresztą materiałów w sieci trochę jest .
  • #13
    breuce
    Level 9  
    Witam, wymieniłem pompę na używaną z clio i wszystko działa, niestety diagnostyka, sprawdzenie sterownika, sprawdzenie instalacji wymiana zaworów w pompie [start - stop, położenia wirnika i jeszcze jeden nie wiem jaki] nic nie dała, to nic z tych rzeczy, kończę ten temat sukcesem, ale tak naprawdę nie dowiedziałem się co było przyczyną braku ciśnienia paliwa, ta pompa to jedna wielka zagadka, dzięki za pomoc i pozdrawiam