Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana rozrządu golf 4 1,9 sdi

los_sombreros 17 Lis 2016 21:35 5703 8
  • #1 17 Lis 2016 21:35
    los_sombreros
    Poziom 11  

    Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ?

    Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne informacje na forach i nie tylko. W książce do golfa 4 nie ma tego opisu, ale natrafiłem na jakąś instrukcje (chyba z książki od polo ) że trzeba blokować wałek i luzować to koło a dokręcać po naciągnięciu paska. Z kolei kolega mechanik mówi że nie ma potrzeby bo wystarczy zblokowanie pompy, zrobienie sobie znaków jakimś markerem na wszystkich kołach względem obudowy przed wyjęciem starego paska i po założeniu i napięciu nowego sprawdzenie ich pasowania po dwóch obrotach.

    Wymiana rozrządu golf 4 1,9 sdi

    Czy bez jego luzowania jest możliwe poprawne napięcie paska?

    0 8
  • #2 17 Lis 2016 22:42
    robokop
    Moderator Samochody

    Ma być zgodnie ze sztuką. Czyli wał na "0" w okienku, pompa blokada 16mm, wałek zablokowany od strony wakupompy, kółko wałka poluzowane. Zakłada się pasek, naciąga napinacz na znaczek i dopiero dokręca koło rozrządu.

    2
  • #3 17 Lis 2016 23:12
    2811712
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 18 Lis 2016 01:03
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    dergan napisał:
    los_sombreros napisał:


    Czy bez jego luzowania jest możliwe poprawne napięcie paska?

    W praktyce będzie.

    Nie pisz bzdur - ani w praktyce ani w teorii.
    Chyba że nie zablokujesz wałka ale wtedy bez sensu blokady bo robota źle zrobiona.
    Jak chcesz napiąć pasek skoro będziesz napinał od strony walu a będziesz miał zablokowane dwa koła a pomiędzy nimi luźny pasek?
    Wiesz co się stanie jak później wyciągniesz blokady?

    Składaj na blokady i nie słuchaj ludzi co składają robiąc sobie znaki markerami i nie używają blokad.
    Blokady sam sobie dorobisz - kawałek wałka i płaskownik.

    0
  • #5 18 Lis 2016 07:16
    2811712
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 18 Lis 2016 19:20
    los_sombreros
    Poziom 11  

    OK. Spróbuję dorobić sobie tą blokadę wałka i wymienić to wedle prawideł, skoro piszecie że tak ma być . Aczkolwiek myślałem że jeżeli pasek na odcinku między kołem pompy a kołem rozrządu będzie wchodził w miarę ciasno to nie nic nie powinno przeskoczyć i nie ma potrzeby luzowania koła rozrządu.

    W dodatku trochę dziwi fakt że wiele osób zajmujących się tym na odzień tego nie robi, nawet tacy co prowadzą vlogi i swoje dydaktyczne filmiki umieszczają na YT. O, chociażby tu: https://www.youtube.com/watch?v=4C-pPOCQ964.
    (ok. 24min) , silnik 1,9 tdi 1Z, ale zasada wymiany paska i napinania chyba powinna być ta sama. Widać że pan nie luzował tego koła rozrządu do naciągania paska, za to pasek wszedł wyraźnie ciasno między koło pompy a wspomniane koło wałka rozrządu.

    Ale jak rozumiem to jest niebezpieczne, bo pasek może przeskoczyć. Tak?

    0
  • #7 18 Lis 2016 22:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tu nie chodzi o przeskoczenie paska, jeżeli nie zablokujesz wałka to naciągniesz pasek tak jak powinien być naciągnięty.
    Pytanie jest takie - czy ty chcesz ustawić rozrząd wedle punktów i wedle sztuki czy chcesz ustawić wałek do paska?
    Inżynier który projektował silnik przewidział punkty wedle których powinno się to zrobić.
    Nie blokując wałka i nie luzując koła nie ustawisz wedle przewidzianych punktów.
    Dla prostego przykładu - przesunął się wałek względem koła - czyli jest tak jak nie powinno być. Wymieniasz pasek i ustawiasz wedle znaczków jakie sobie zrobiłeś pisakiem lub ustawiasz wał i blokujesz pompe, dajesz nowy pasek.
    Teraz masz ustawione jak było wcześniej czyli źle i nawet o tym nie wiesz.
    Z blokadami nie da się zrobić tego źle.

    1
  • #8 18 Lis 2016 23:08
    los_sombreros
    Poziom 11  

    No dobrze, a co z kątem wtrysku jeśli będę wymieniał według zaleceń? trzeba będzie go ustawiać czy w ogóle go sprawdzać ?

    0
  • #9 18 Lis 2016 23:27
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Po wymianie rozrządu, kąt wtrysku trzeba obowiązkowo sprawdzić, i na podstawie tego podjąć decyzję o korekcie.

    0