Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego

sharan2004 18 Lis 2016 09:05 699 5
  • #1 18 Lis 2016 09:05
    sharan2004
    Poziom 8  

    Witam.

    Przeszukalem forum odnosnie podobnego problemu ktory występuje umnie ale nic nie udało się znaleźć odnośnie tego modelu auta w związku z powyższym zakładam nowy temat gdyż rozwiązanie tego problemu może się również przydać dla użytkowników Aut na platformie MQB tj Passat B8, Superb 3V, Golf VII, Octavia III itd.

    Problem polega na tym ze otrzymuje komunikat na fis aby sprawdzić prawy i lewy kierunkowskaz przyczepy, niezależnie czy przyczepa jest podpięta czy tez nie komunikat ciagle się pokazuje po włączeniu zapłonu, wszystkie światła w przyczepie działają prawidłowo.

    Krótki opis: zamontowałem oryginalna wiązkę kupiona w ASO , sterownik haka dobrany według Etki pod moje auto, wszystko zakodowane jak powinno być . Według schematów w W ElsaWin wszystkie przewody idące do bezpieczników powinny być podłączone do stałego plusa i tak zrobiłem, w wiązce natomiast mam kabel koloru żółtego który w Elsa nie występuje a zaś w instrukcji która dostałem od Seata jest napisane ze trzeba go podłączyć pod bezpiecznik f27 gdzie jest stały plus i tak również zrobiłem.

    Rozmawiałem z wsparciem z Westwalii i powiedziano mi ze prawdopodobnie wiązka cały czas jest zasilana i dlatego moduł pokazuje ten błąd, jedyne połączenie po zapłonie jakie powinno być w tym module to sygnał +15 z BCM t73a pin14 i to również jest podłączone .

    Może ktoś miał podobny problem i potrafi coś doradzić?

    Szczerze mówiąc to zgłupiałem

  • #2 18 Lis 2016 15:26
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie wydaje mi się aby to był problem stałego zasilania a nie po stacyjce.
    Co da zasilanie po stacyjce jak i tak włączysz zapłon by odpalić auto a nie będzie przyczepy.
    Problem raczej w tym że auto widzi podpiętą przyczepę a w rzeczywistości jej nie ma.

  • #3 18 Lis 2016 23:21
    sharan2004
    Poziom 8  

    Zakodowalem hak w PDC i tak jak piszesz , przyczepa jest Carly czas aktywna bo na Ops pokazuje caly czas podpieta przyczepe.

    Ktos sie orientuje ktory pin odpiwiada za rozpiznanie kiddy przyczepa zostaje podpieta?

  • #4 19 Lis 2016 06:55
    jacek074
    Poziom 24  

    Rozpiskę pinów gniazda bez problemu znajdziesz w necie, pin 12 informuje o podłączeniu, zwiera do masy z pinu 3. Może coś nie tak w podłączeniu gniazda. Co ciekawe w schemacie w elsa są wszystkie piny do gniazda oprócz pinu 12. A co się dzieje po odpięciu kostki instalacji do gniazda przy sterowniku przyczepy?

  • #5 19 Lis 2016 17:48
    sharan2004
    Poziom 8  

    Przejzalem instalacje podajac napięcie na każdy kabel z osobna i sprawdzałem z drugiej strony czy wychodzi napięcie i wszystkie kable przewodzą prąd łącznie z masą.

    Zastanawia mnie czemu Vcds podaje błąd w postaci otwartego obwodu skoro wszystkie kable są całe.

    Sprawdziłem również czy dochodzi zasilanie z bezpieczników i wszystko jest ok, sygnał z czujnika stopu również jes po naciśnięciu pedału, +15 z BCMu również jest.

    Zastanawiam się czy czasem kodowanie SVM coś by tu mogło pomoc?

    W Gdziezdzie przy haku nie ma PINu 12.

    Podaje niżej schemat dla mojego auta czyli : auto jest rocznikowo 2016 a schemat obowiązuje od czerwca 2015 dodam ze wiązka się zgadza ze schematem.


    Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego
    Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego





    Dopatrzyłem się jeszcze jednej rzeczy na schemacie, pin 7 i 10 są połączone ze sobą. W rzeczywistości oba te piny są puste.

    W golfie 7 te dwa piny to styk który odczytuje zamknięcie haka.

    Leon
    Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego

    Golf
    Seat Leon 5f - Montaz haka holowniczego

  • #6 20 Lis 2016 09:03
    sharan2004
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany, okazało się ze brakowało w wiązce jednego kabla mianowicie trzeba było zmostkowac pin 7 i 10 tak jak na powyższym schemacie.

    Szkoda ze w instrukcji nie było wzmianki o tym.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME