Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia SR 50 2000 morini - Przerobienie instalacji - brak prądu z magneta

18 Lis 2016 11:00 1137 3
  • Poziom 7  
    Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak:
    Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk
    Nowy moduł zapł - chińczyk 2t
    Nowa cewka zapł - chińczyk 2t
    Świeca - nowa.
    Kompresja w silniku jest około 10 bar.

    Ogólnie po podłączeniu wszystkiego tak jak kiedyś ktoś to opisywał na forum skuter odpalił i ładnie pracował - lecz na tym koniec, gdyż jak zacząłem go składać, żeby się przejechać i zobaczyć czy wszystko jest ok, nagle brak iskry;(
    Więc po rozebraniu myślałem ze znowu spalił się iskrownik bo nie ma prądu. (wcześniej za płytko wyciąłem karter i magneto tarło o iskrownik i przetarło jedą z cewek) Ale tym razem jest ok. Sprawdziłem przepływy prądu na każdej z cewek i mam wartości pomiędzy 490-520. Takie same są wartości na kolejnym nowym iskrowniku
    Konkretne pomiary:
    Prąd w postaci 0,02-0,05 dochodzi do cewki, czasami rośnie do 2,0, ale to rzadko
    Prąd w podobnej postaci dochodzi do modułu.
    Prąd z iskrownika zasilający moduł - 2,0V- 3,0V
    Masa w do silnika czasami pokaże 0,03-0,01 V, ale to chyba za mało, żeby robić zwarcie, tym bardziej, że iskrownik ma swoją masę z akumulatora - chyba?

    Ogólnie mi już ręce opadły bo nie wiem gdzie mam szukać problemu,
    Dodam, że koło magnesowe po ostatniej rozbiórce wyrzuciło magnesy - wkleiłem je ponownie i tak samo jak były - są w tej samej i odległości co były poprzednie.
    Aha i gaszenie do stacyjki nie było podłączone.

    Proszę o jakiś pomysł na rozwiązanie zagadki lub jakieś obejście problemu.
    pozdrawiam


    Ostatnio trochę temat odpusciem ale wracam co niego od nowa- dziś podłączyłem kolejny iskrownik - ale od 4T i nawet bez podpięcia go pod instalację elektryczną, tylko prosto pod miernik a także żarówkę brak prącu, na pierwsze zakręcenie pojawiają się 2V-3V potem 0,02-0,05V,
    Czy na prawdę nikt nie ma pomysłu jak to cudo naprawić?
  • Poziom 12  
    Cytat:
    Prąd w postaci 0,02-0,05 dochodzi do cewki, czasami rośnie do 2,0, ale to rzadko

    Cytat:
    Prąd z iskrownika zasilający moduł - 2,0V- 3,0V



    Wydaje mi się ,że tutaj masz problem, jeśli chodzi o cewke WN.To prąd czy napięcie? Jeżeli napięcie to jest za małe.


    Podstawą jest zrozumienie zasady działania i tak rozwiążesz każdy problem, ja zawsze lecę od początku sprawdzam cewkę WN, następie zasilanie z cewek z statora. Wszystko da się pomierzyć i zdiagnozować w parę minut :)
  • Poziom 34  
    Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
  • Poziom 7  
    Ogólnie na chwilę obecną skupiłem się na samym iskrowniku i kole magnesowym - dalsze wyjscie czyli z modółu czy cewki to już nie będzie większy problem.
    Gdy mam założone na wał magneto i pod spodem iskrownik, to podczas kręcenia rozrusznikiem najpierw prąd wskakuje na 2-3V a potem spada na 0,02-0,03 i jest to na przewodach zapłonowych - czerwono czarny przewód połączony z masą z silnika lub z masą z iskrownika (biały kabelek). Zmiany statorów (bez impulsatora) zarówno z 2T jak i 4T (bo pasują średnicą do seryjnego magneta) nie przynosza jakichkolwiek zmian w prądzie.

    Co do magneta, narzędzia mam;) - ściągacze tym bardziej chociaż z ściagnięciem nie było dużego problemu. A magnesy - 2 były luźne po przeczyszczeniu i lekkim puknięciu o ziemię (spadło mi z rąk) dwa magnesy odpadły. Przykleiłem je zgodnie z biegunami na swoje miejsce i tak jak były znaki oderwania. Niestety również brak prądu.
    Impulsator sprawdziłem i jest ok.
    Obecnie chodzi mi tylko o znalezienie prącu na cewce (iskrownika) odpowiedzialnej na prąd zasilajacy do modółu - czyli kolor czerwono czarny. Cała reszta czyli to co wchodzi w modół - masa, gaszenie, impulsator ma poprawne wartości. Tym bardziej, że chwile po zmianie całego zapłonu silnik odpalił i normalnie pracował. Zgasiłem go i od tego czasu prądu brak. Iskrowników już mam 6;)