Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 - Zanik wspomagania hamulców

18 Lis 2016 17:22 1896 8
  • Specjalista - Mikrokontrolery
    Witam.
    W samochodzie peugeot 407 2.0 HDi pewnego poranka zastałem całkowicie twardy pedał hamulca. Kilkukrotne odpalenie samochodu, przegazowanie nic nie pomogło.
    Problem nigdy wcześniej nie występował.
    W poszukiwaniu problemu ściągnąłem wężyk podciśnieniowy z serva i pompy vacum w celu inspekcji czy gdzieś się nie przetarł od np. złego zamocowania. Jednak oględziny nic nie wskazały, ściągnąłem też i założyłem spowrotem gumową zaślepkę na pustym krućcu wężyka (zaraz przy wtyczce do serva).
    Sprawdziłem palcem czy sama pompa vacum wytwarza podciśnienie, zasysało skórę palca więc uznałem, że jest duża szansa iż działa prawidłowo.
    Po założeniu przewodu spowrotem wspomaganie powróciło. Hamulce działają normalnie, jednak jakby jakaś nieszczelność drobna jest ponieważ po nocy podciśnienie znika i hamulec jest praktycznie twardy przed odpaleniem. Do tej pory rano po wejściu do samochodu (przed odpaleniem) kilka naciśnięć pedału hamulca działało ze wspomaganiem.

    Nie mam pomysłu gdzie może być nieszczelność, i co było powodem braku wspomagania a po ściągnięciu i założeniu przewodu, powrotu do działania.
    Jedyny pomysł to ten właśnie zaślepiony nie używany króciec na wężyku na wtyczce przy servo. Do czego on służy? To jakiś zapas i jest zaślepiony? Bo ta zaślepka nie wzbudza mojego zaufania, wchodzi nadzwyczaj lekko na ten króciec. Co prawda podciśnienie pewnie ją zasysa ale mimo wszystko tak jak mówiłem gdzieś to podciśnienie za noc ulatuje.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Na próbę wymontuj czujnik stopu. Opisz efekty
  • Specjalista - Mikrokontrolery
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
  • Moderator Samochody
    drzasiek napisał:
    Hamulce działają normalnie, jednak jakby jakaś nieszczelność drobna jest ponieważ po nocy podciśnienie znika i hamulec jest praktycznie twardy przed odpaleniem.
    To normalne.
    drzasiek napisał:
    Do tej pory rano po wejściu do samochodu (przed odpaleniem) kilka naciśnięć pedału hamulca działało ze wspomaganiem.
    Tak się koledze tylko wydawało. Nawet przy odpalonym silniku przy kilkukrotnym naciskaniu hamulca pedał się będzie robił coraz twardszy - i to tez jest zupełnie normalne. Proponuję przestać szukać dziury w całym.
  • Specjalista - Mikrokontrolery
    Wsiadales kiedy do mojego samochodu rano? Auto stoi na gorce. Wsiadam rano, wciskam sprzeglo i hamulec chcac zapalic. Auto zawsze stalo bo gamulec hamowal, teraz jest twardy i musze sie porzadnie przylozyc aby auto mi nie ucieklo zanim odpale. To nie jest normalne.
  • Moderator Samochody
    drzasiek napisał:
    siadales kiedy do mojego samochodu rano

    A czym się kolego Twój samochodzik różni od każdego innego? To jakaś limitowana, specjalna edycja "deLuxe" ?
    drzasiek napisał:
    Auto zawsze stało bo gamulec hamowal
    Pedał ma opaść dopiero po uruchomieniu silnika. Nie jest możliwe, żeby zasób podciśnienia zostawał w układzie, przy wiekowym trupku. W większości nowych zresztą też nie. Układ ma być na tyle szczelny, żeby nie powodował anomalii w pracy silnika i innych układów zasilanych podciśnieniem. Żaden producent ani nie zapewnia, ani nie gwarantuje pracy podciśnieniowego wspomagania w przypadku unieruchomionego silnika.
    drzasiek napisał:
    musze sie porzadnie przylozyc aby auto mi nie ucieklo zanim odpale
    To może czas do ortopedy raczej się przejść? Ponadto na kursach chyba nadal uczą, że do unieruchomienia pojazdu przy odpalaniu służy hamulec ręczny, zwany postojowym, nie zasadniczy. Ponadto proszę polskie znaki uzupełnić w swoich postach.
    Jedynymi miejscami gdzie może może nieszczelność mieć wpływ na działanie urządzenia wspomagającego to samo serwo, gumowa przelotka uszczelniająca połączenie z przewodem i zawór zwrotny na nim.
  • Specjalista - Mikrokontrolery
    Powiem Ci, że jesteś co najmniej dziwny..
    Ale pamiętam Cię, że wszystkie posty na elektrodzie od kilku lat w jakich Cię napotkałem kończyły się kłótniami.
    Jak piszę, że wcześniej tak nie było a teraz jest to próbujesz mi wmówić, że wcześniej też tak było.
    Peugeot to mój 5 samochód, dodatkowo samochody żony, służbowe którymi jeździłem to na około 20 samochodów różnych marek tylko jeden samochód, stara rozjechana brawa miała kłopot z całkowicie twardym pedałem hamulca o poranku. Brava miała uszkodzone servo i/lub przewody/zaworki. Po wymianie kompletu problem zniknął. Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale nie trzeba limitowanych edycji samochodu aby mieć sprawny układ hamulcowy.
    Temat założyłem z myślą, że się coś dowiem ale widzę, że to tylko popis władzy i "wszechwiedzy" moderatora.
    Jeśli dyskusja ma wyglądać w ten sposób, że próbujesz mi wmawiać problemy natury zdrowotnej zamiast merytorycznie się wypowiedzieć, w zasadzie temat możesz zamknąć.
    Koledze kortyleski dziękuję za próbę pomocy no ale wtrącił się robokop i już sie nie da porozmawiać.
  • Moderator Samochody
    drzasiek napisał:
    Powiem Ci, że jesteś co najmniej dziwny..
    Ależ skąd. Po prostu lubię precyzję i konkrety.
    Cytat:
    Ale pamiętam Cię, że wszystkie posty na elektrodzie od kilku lat w jakich Cię napotkałem kończyły się kłótniami.
    Masz problemy z opisaniem problemu, wyciągasz błędne wnioski, a na zwróconą uwagę reagujesz histerycznie.
    Cytat:
    Jak piszę, że wcześniej tak nie było a teraz jest to próbujesz mi wmówić, że wcześniej też tak było.
    Jak już wyżej napisałem...
    To jeszcze nie jest usterka. Piszę po raz wtóry - żaden producent nie gwarantuje - ani nie ma takiego obowiązku - żeby wspomaganie układu hamulcowego działało przy unieruchomionym silniku. To że zdarzało się że tak było, to tylko zasługa ekstra szczelnego układu wspomagania - ciśnienie w komorze serwa nie zdążyło się wyrównać z atmosferycznym
    Cytat:

    Peugeot to mój 5 samochód, dodatkowo samochody żony, służbowe którymi jeździłem to na około 20 samochodów różnych marek tylko jeden samochód, stara rozjechana brawa miała kłopot z całkowicie twardym pedałem hamulca o poranku. Brava miała uszkodzone servo i/lub przewody/zaworki. Po wymianie kompletu problem zniknął. Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale nie trzeba limitowanych edycji samochodu aby mieć sprawny układ hamulcowy.

    Ale nie rozumiesz, że układ hamulcowy cały czas masz sprawny - układa wspomagania układu kierowniczego również nie działa przy wyłączonym silniku,
    Cytat:

    Temat założyłem z myślą, że się coś dowiem ale widzę, że to tylko popis władzy i "wszechwiedzy" moderatora.
    Nie popis władzy, tylko próba wyperswadowania pewnych rzeczy. Ale coś już wyżej wspominałem, o wyciąganiu błędnych wniosków?
    Cytat:

    Jeśli dyskusja ma wyglądać w ten sposób, że próbujesz mi wmawiać problemy natury zdrowotnej zamiast merytorycznie się wypowiedzieć, w zasadzie temat możesz zamknąć.
    Ano można - w celu ponownego otwarcia, zapraszam z wydrukiem ze stacji diagnostycznej - poproś o opcję pomiaru z naciskomierzem. Bo na razie to tylko subiektywne odczucia, nie kwalifikujące zdarzenia jako usterki.