Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1/1,2/6V/ 2004 - Układ kierowniczy - montaż wspomagania.

ansonic 19 Lis 2016 21:47 1023 7
  • #1 19 Lis 2016 21:47
    ansonic
    Poziom 8  

    Witam, posiadam taką skodę, ale bez wspomagania. Moje pytanie: czy można zamontować wspomaganie w tym modelu bez dużych problemów? Pompę, maglownicę i przewody można kupić z demobilu, tylko czy da się to zainstalować aby sprawnie działało.

    0 7
  • #2 19 Lis 2016 22:13
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Da się, ale pod warunkiem, że pompa i maglownica będą tworzyć komplet ( tej samej firmy).
    Tylko pytanie : Po co ? Te elktro hydrauliczne pompy bywają awaryjne a i maglownica z demobilu może wkrótce zacząć cieknąć. Jednym słowem narażasz się na spore koszty.

    1
  • #3 19 Lis 2016 22:26
    verksted
    Poziom 16  

    Przy kupnie maglownicy ściągnąć te osłony harmonijkowe po końcach , jak będzie sucho jedynie może być towot to jeszcze długo pochodzi .

    1
  • #4 19 Lis 2016 22:44
    ansonic
    Poziom 8  

    Narazie chciałem zorientować się czy z technicznego punktu widzenia jest to możliwe. Mam jeszcze pytanie o podłączenie elektryczne samej pompy. Na jakiej zasadzie to działa, kiedy jest uruchamiana a właściwie co i kiedy ją uruchamia? Są jakieś czujniki ciśnienia czy pracuje non-stop?

    0
  • #5 20 Lis 2016 08:37
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    ansonic napisał:
    , kiedy jest uruchamiana a właściwie co i kiedy ją uruchamia? Są jakieś czujniki ciśnienia czy pracuje non-stop?

    Pompa uruchamia się wraz z uruchomieniem silnika. Pracuje wtedy na niskich obrotach. Dopiero kręcenie kierownicy poprzez czujnik skrętu (wkręcany do maglownicy) daje jej sygnał do zwiększenia obrotów. A tym samym do zwiększenia ciśnienia.

    1
  • #6 20 Lis 2016 20:37
    ansonic
    Poziom 8  

    Dziękuję za wyjaśnienie. Domyślam się że pompa posiada jakiś sterownik który reagując na sygnały z czujnika zwiększa lub zmniejsza obroty. Czy oprócz zasilania sterownika i pompy występują też połączenia z szyną CAN BUS? Czy takie połączenie jest konieczne, a jeżeli tak czy trzeba konfigurować komputer, rejestrować urządzenie czy dogrywać jakieś specjalne oprogramowanie. Tu nie jestem pewien czy ten model skody posiada takie możliwości. Niby te roczniki produkowano też ze wspomaganiem ale nie wiem czy różnią się one np wiązkami elektrycznymi i możliwością połączenia z CAN.

    0
  • #8 05 Gru 2016 22:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Pompa musi mieć CAN do poprawnego działania.
    Potrzebujesz pompę, maglownice z czujnikiem oraz węże.
    Pompa ma 3 wtyczki - zasilanie z akumulatora, czujnik z maglownicy oraz CAN wraz z plusem po stacyjce.
    Musisz zmienić kodowanie w module centralnej elektryki by auto wiedziało że ma wspomaganie.
    Proponuje zakup części z jednego auta i najlepiej wybrać wspomaganie TRW - tańsze i mniej awaryjne.

    0