Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 ABK - Brak zasilania hallotronu po przekładce sil. z ABT na ABK

19 Lis 2016 21:52 3468 22
  • Poziom 6  
    Witam. Tak w wielkim skrócie miałem 2 działające samochody audi 80 b4. Przełożyłem do ładniejszej karoserii ABT 90km silnik z drugiej ABK 115 km. Kwestie techniczne pomijamy, wszystko przełożone część po części. Wiązkę silnika z dawcy ABK przełożyłem calutką razem ze skrzynką bezpieczników i komputerem bez ucinania ani 1 kabla. Stara 90 konna wersja była bez alarmu ani immo. Dawca ABK bez immo lecz był jakiś nie działający fabryczny alarm i dołożony plus jeszcze jakieś dziwne ustrojstwa polepione do siebie taśmą ogólnie pełne druciarstwo. Dawcę ABK przed odpaleniem po przekręceniu zapłonu, żeby odpalić trzeba było nacisnąć ukryty switch i dopiero się odpalało. Inaczej po 2 sekundach silnik gasnął. Niestety nie analizując tej nie oryginalnej plątaniny kabli, usunąłem to wszystko i zamontowałem do biorcy gołą dziewiczą wiązkę z silnikiem ABK. Teraz tak:
    - silnik kręci
    -pompa paliwa startuje ALE

    - brak iskry
    - wtryski się nie otwieraja ( świece suche)

    Na forum audi otrzymałem informację że muszę sprawdzić napięcia we wtyczce aparatu czy czujnika halla. 1 cały czas masa , 2 cały czas masa ( a po zapłonie ma tam być podobno napięcie) i 3 pojawia się 11.3V po zapłonie.

    Padły podejrzenia, że prąd z komputera nie dociera do aparatu. Tam sytuacja analogiczna do wtyczki. pin 44 (Srodkowy we wtyczce nr2)na którym ma się pojawiać napięcie - jest na nim cały czas masa, i pin 45 tam po zapłonie pojawia się 11.3V przy sprawnym aku 12.4V.

    Pytanie brzmi - Czy coś co usunąłem z tych badziewi, alarmów mogło robić przerwę lub nie generować ja tak że teraz mam brak napięcia na pinie 44 bezpośrednio z ECU ?

    Schemat mojego kompa chyba to poliftowe ABK po 92r. Audi 80 B4 ABK - Brak zasilania hallotronu po przekładce sil. z ABT na ABK

    A to jest to co usunąłem spod skrzynki z bezpieczikami
    Audi 80 B4 ABK - Brak zasilania hallotronu po przekładce sil. z ABT na ABK
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    A czy jesteś pewien, że wiązka kabinowa w obydwu budach jest taka sama? Może problem leży w najbardziej banalnym punkcie na drodze od stacyjki do ECU. Skoro przed swapem wszystko było ok to co mogło się sp... spartolić ;)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Skoro pompa startuje a brak jest iskry i kluczowania wtrysków to sterownik nie widzi sygnału z Halla.
    Napisałeś że na 45 pojawia się plus.
    Czy na 35 masz masę?
    Czy 44 ma połączenie z pinem 2 na aparacie (chyba oznaczenie "0")?
    Jeżeli tak to na włączonym zapłonie podawaj szybko plusa na 2 pin wtyczki Halla (wtyczka wypięta).
    Powinny wtedy odezwać się wtryski a gdybyś podpiął przewód WN wychodzący z cewki na aparat to powinna pojawić się też iskra.
    Jeżeli tak jest to czujnik Halla jest martwy.
  • Poziom 6  
    Witam, dziękuje za zainteresowanie. Tak na 35 jest masa. A jeżeli chodzi o ten nieszczęsny pin 44 to przejścia od kompa do aparatu nie sprawdzałem, ale sprawdziłem go na początku i przy wtyczce. I jak bezpośrednio z kompa wychodzi masa tak na pinie 2 we wtyczce też jest ciągle masa.
    Jeżeli chodzi o wiązkę kabinową to chyba jest to samo, wszystko ładnie się połączyło. jedynie co zauważyłem to brak długich świateł ale to problem na potem.
    Czyli jak podam na włączonym zapłonie 12v na pin 2, ( dołączając się do kabla ) to poleci paliwo w cylindry. Nie rozumie tylko jak mam zrobić z cewką. Przecież przewód WN wychodzący z cewki jest wpięty w aparat zawsze i wszędzie ;)

    Jeżeli hall jest upalony świadczy o jakimś babole w instalacji i go uszkodziłem, bo do momentu wyjęcia wszystko działało.

    Tak z innej beczki to ostatnio zauważyłem że wraz z wiązką silnika ABK trafił nad nogi kierowcy przekaźnik 364. Zastanawiało mnie to co to jest i okazuje się, że jest to przekaźnik immo/ori alarmu oraz anty rozruchowy. 2 z jego nóg są przegrzane na brązowo. Czy on mi w czymś nie przeszkadza? W ABT nic takiego nie było. Pozdr.
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przewód z cewki idzie na kopułkę.
    Wypinasz przewód z cewki a do cewki podłączasz przewód ze świecą - iskra idzie bezpośrednio z cewki na świece.
    Po podawaniu szybko impulsów powinna pojawić się iskra oraz powinny odezwać się wtryskiwacze.
    Nie wiem co to za przekaźnik ale immo to było gdzieś od rocznika 94.
  • Poziom 6  
    No niestety dawca był 94 rok. Wielu mówiło o skrzyneczce dodatkowej z ori mimo i pentli na stacyjce, lecz pentli nie było w dawcy a wszystkie rzeczy które wytargalem, i które wydawały mi się nie potrzebne są na drugim zdjęciu w 1 poście. Wydaje mi sie, że to jakieś lub któreś z tych zabezpieczeń mnie ćwiczy. Ale wydawać mi się może ... to tylko jakieś przeczucie:)

    W dawcy (dzisiaj żałuje że nie sprawdziłem tego dokładnie ) trzeba było nacisnąć
    Switch bo inaczej auto zgasło po 3 sekundach. Jeżeli się tego guzika nie wcisnęło to było tak jak teraz, że rozrusznik kręci a auto nie paliło...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sprawdź to co napisałem lub można też dać diodę LED z rezystorem 1K w szeregu i podpiąć ją pomiędzy 2 a 3 pin Halla.
    Trzeba mieć pewność czy jest sygnał z czujnika bo bez niego nie ma iskry ani sterowania wtryskami.
    Fabryczne immo by zgasiło silnik po chwili.
    Jak już to raczej jakieś dokładane.
  • Poziom 6  
    Mam drugi aparat z hallem sprawny, na krótym jeździłem przed swapem z 90 konnego motora. OK to będę sprawdzał...

    PS: to dobrze rozumie, że komp na pinie 44 sam prądu nie wygeneruje, tylko jak ecu wysyła napięcie na pin 45 i dociera to na wtyk 3 na halla to, na wtyku 2 wtedy dopiero hall wysyła impulsy do ecu lub tam stałe napięcie?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wtyk 1 i 3 na Hallu to jego zasilanie, 2 to sygnał do ECU o prędkości obrotowej silnika (raz + raz -).
    Skoro masz drugi aparat to możesz go podpiąć (wtyczka oraz kopułka z przewodami WN) i nim kręcić na zapłonie (pościągane przewody ze świec które są wkręcone w głowice) - powinna pojawić się iskra i sterowanie wtryskiwaczami.
  • Poziom 6  
    Jestem po próbie z drugim aparatem... podpiąłem wszystko, wtyczkę, kopułkę, świece na silnik iii... nic. kręcę i kręcę w lewo w prawo i cisza ani wtryskiwaczy nie usłyszałem ani iskry nie zobaczyłem. Na dwóch aparatach (sprawnych tak samo).
    Moim zdaniem aparaty są sprawne. Naprawdę już tego nie rozumie.

    Cudów nie ma. Jeżeli mam na 1 i 3 zasilanie z kompa, to jeżeli kręcę sprawnym podpiętym aparatem to powinna wygenerować się iskra. A tak się nie dzieje.
    Może powinienem bezpośrednio wyprowadzić z 2 pinu halla kabelek do pinu 44 ECU żebym miał pewność przejścia. Może to, że mam masę na wtyczce w 2 wtyku i masę na pinie 44 nie oznacza, że to ta sama masa i to przez jakiś przekaźnik idzie czy inne urządzenia. Teoretycznie mogłem zapiąć probówkę na środkowy wtyk halla i akumulator i kręcić aparatem i może bym zobaczył czy coś tam się dzieje. Ale to dopiero jutro.
  • Poziom 6  
    NO i jestem. Udało się! Sprawdziłem przejście tego środkowego kabla no i go nie było. Wypuściłem bezpośrednio z ECU z pinu 44 kabel do 2 we wtyczce halla i jak mnie kopnął prąd kręcąc aparatem, już wiedziałem że jestem w domu.
    Samochód odpala i zawsze po 2 sekundach gaśnie. Tak że zagadki ciąg dalszy gdzie mi ucina ten zapłon... Objawy jak uzbrojone immo a immo chyba nie było
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 43  
    Pozansz po kluczyku, jak ma miejsce na immo .
  • Moderator Samochody
    Żaden Digifant chyba nigdy nie miał immo.
  • Poziom 29  
    Miało, wszystkie sterowniki po 93r. A gaszenie po 2s wcale nie musi oznaczać immo może być że nie działają wtryski.
  • Poziom 6  
    Czy Vag 3.11 wystarczy mi do tego? Jeżeli samochód odpala i chodzi równo przez 2 może 3 sekundy to jak wtryski mogą nie działać?
  • Poziom 29  
    A wtrysk rozruchowy to po co jest, dla wyglądu? Więc jest taka opcja: chodzi tylko tyle ile podleje wtrysk rozruchowy. Odepnij go a się przekonamy.
  • Poziom 6  
    Jarzabek666 napisał:
    A wtrysk rozruchowy to po co jest, dla wyglądu? Więc jest taka opcja: chodzi tylko tyle ile podleje wtrysk rozruchowy. Odepnij go a się przekonamy.


    Zwracam honor i przepraszam. To właśnie wtrysk rozruchowy podaje trochę, paliwo się wypala i gaśnie. Po odpięcie go, samochód nie pali w ogóle. Bardzo proszę o dalsze wskazówki.

    W przewodach paliwowych też grzebałem przy swapie. Na logikę podłączyłem zasilanie listwy wtryskowej , przewodem co idzie odnoga do wtrysku rozruchowego.
  • Moderator Samochody
    Przepływomierz w ogóle podpięty i sprawny? Bez niego nie będzie chodził.
  • Poziom 6  
    Tak wszystko podpięte. Sprawne też bo to były 2 sprawne auta którymi jeździłem rownocześnie. Mierzyłem zasilanie i masę na wtryskach j i nie ma ani tego ani tego.... Mierzone po zapłonie i podczas kręcenia rozrusznikiem.
  • Poziom 29  
    Jak już dojdziesz z zasilaniem, to sprawdź ciśnienie paliwa na listwie ma być 2,5bara bo jak nie będzie tyle a sporo mniej to też taki efekt jest, wtrysk rozruchowy mniej potrzebuje ciśnienia niż główne. Bo pompkę paliwa to chyba wymieniałeś ABK ma mieć 3,5barową a ABT miał 1,2bar.
  • Poziom 6  
    Problem rozwiązany ! Zasilanie wtrysków znalazłem poprzez wsadzenie bezpiecznika 15A w gniazdo MOTEUR które znajduje się obok skrzynki z bezp. Nie wiedzieć czemu cały czas wydawało mi się że ma tam być tylko 1 bezpiecznik wsadzony do jednego z dwóch gniazd. W akcie desperacji, przed ciągnięciem nowych kabli od przekaźnika pompy paliwa i ECU pod maskę włożyłem tam drugi bezpiecznik i samochód ożył.
    Najbardziej cieszy mnie fakt, że posiadam digifanta 94 rok bez immo bo tu miałem największe wątpliwości co do dalszych poszukiwań usterki.
    Bardzo dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc w uruchomieniu mojego auta. Pozdrawiam serdecznie.