Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Stilo 1.8 16v 2003 - brak kompresji

aprilia_50 20 Nov 2016 10:43 1602 6
  • #1
    aprilia_50
    Level 10  
    witam,

    kupiłem ostatnio fiata stilo z uszkodzonym silnikiem, ma takie objawy:
    - silnik chodzi nierówno - na 3 cylindry
    - błąd 305- brak zapłonu na cyl. 4
    (przebieg 190)

    Zmierzyłem kompresję na 4 cyl i wyszło 0.
    podłączyłem spręzone powietrze do cylindra i powietrze wali do kolektora wylotowego.
    Pytanie:
    - czy jest szansa że uszkodził się popychacz zaworu i nie domyka zaworu? Jestem w trakcie zdejmowania głowicy i chce sie upewnic czy jest opcja że obejdzie sie bez zdejmowania. Są jakieś typowe usterki tego auta w temacie kompresji?
    - jak sie w tym aucie wyjmuje kolektor dolotowy? Razem z głowicą? Jest bardzo słaby dostęp do jego dolnych śrub. Kolektor jest 2 częściowy, czy zdejmuje się go całego czy w częściach?
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na co Ty liczysz? 95% ma uszkodzone zawory, szczególnie po eksploatacji na gazie. Dobrze jeśli głowica przeżyła.
  • #3
    pilkozak
    Level 16  
    szukaj tutoriala na YT. manta ma raczej racje, silnik raczej do generalnego remontu/SWAP-u. Jak kupowałeś auto to wiedziałeś że silnik jest uszkodzony?
  • #4
    aprilia_50
    Level 10  
    silnik nie jeździł na gazie.
    wiedziałem że kupuje uszkodzony.
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Wyjmij wałek i wtedy dmuchaj powietrzem.
    Będziesz widział czy trzonek zaworu wstaje tyle samo co na innych cylindrach.
    Jeżeli jest tak samo a nadal wali w wydech to wypalone gniazdo.
    Kolektor możesz wyjąć z głowicą.
  • #6
    aprilia_50
    Level 10  
    po zdjęciu głowicy -> ukruszony zawór
  • #7
    aprilia_50
    Level 10  
    ukruszony zawór