Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 1,9D DW8 - Wymiana pompy wtryskowej Dephi na Lucas/Bosch

Inkosław 18 Dec 2016 19:16 9633 47
  • #31
    Inkosław
    Level 7  
    Dziękuję. Udało się odkręcić dopiero imadłem. Pompa założona, samochód odpalił na plaka i nawet ładnie pracował silnik. Nie ma metalicznego stukotu.

    Dziś rano nie chce odpalić przy żadnym ustawieniu zapłonu - odpala tylko na plaka. Jak jest już ciepły to pali. Do tego dymi na siwo. Mam 2 typy:

    1) Uszkodzona pompa, choć dziwne że druga?? I te same objawy - silnik NIE ODPALA samodzielnie na zimno.
    2) Przestawiony rozrząd. Problem w tym, że mechanik, który zakładał pierwszą pompę zrobił znaki na wale - wałek rozrządu i pompa zablokowane. Wszystko się zgadza. Czy wał ma jakieś znaki GMP? Gdzieś czytałem, że jest otwór na kole zamachowym, udało mi się nawet go dziś znaleźć (od prawej strony) ale nie zgadza się to ok. 4 cm z wałkiem rozrządu i pompą - niemożliwe że o tyle jest przestawiony, bo już by było po silniku.

    Nie mam pomysłu co jest nie tak. :/

    W białym wężyku od strony rozrządu (jeden wchodzi do pompy, do metalowej rurki-chodzi o ten drugi) pojawiają się bąble z powietrzem. Tak może być?
  • #32
    cyborg39
    Level 26  
    Jeżeli znalazłeś ten otwór (za rozrusznikiem, słabo widoczny) to musisz włożyć w niego pręt fi 6 mm podgięty nieco w literę Z przy końcu i pozostałe kołki MUSZĄ pasować. Jeśli nie to rozrząd przestawiony. Innego wyjścia nie ma - na kole pasowym na wale jest wpust więc niemożliwe że jest przestawione, chyba że wpust wypadł mechanikowi a on tego nie zauważył. Ja bym zdjął rozrząd i sprawdził wszystko

    Może ten link będzie pomocny:
    http://www.zdjecialeba.piwko.pl/206/info/pl/b1bb16kc.htm
  • #33
    Inkosław
    Level 7  
    Nie rozumiem gdzie ten wpust. Mechanik twierdzi, że wał nie ma znaku, wiec zrobil swoje. Zeby ustalic gmp, twierdzi że trzeba wykręcić wtryskiwacz i mierzyć śrubokrętem 😀

    Ten otwór co znalazlem, to bardziej pod samochodem od strony prawej półosi. Pokrywa on się w pewnym momencie z otworem w kole zamachowym, ale jest wiekszy biz fi 6 i musiałbym miec 1,5m pręt albo dojście z kanału, więc nie mówimy o tym samym.

    Szukalem już wcześniej przy rozruszniku jakiegos otworu ale nic nie widzę. Tam jest tak ciasno, ze to masakra.
  • #35
    User removed account
    User removed account  
  • #36
    Inkosław
    Level 7  
    Ok. Znalazłem ten otwór odkręcając rozrusznik. Rozrząd był przestawiony o ok. 0,5-1cm na wale.

    Ustawiłem na kołki - 3 elementy zablokowane. Po założeniu paska okręcone 2x wałem i kołki pasowały. Samochód nawet na plak nie odpala. Nie mam pomysłu. Poddaję się...
  • #37
    Megawe
    Level 33  
    Przy pompie Lucas ważna jest prędkość z jaką rozrusznik kręci silnikiem.
    Układ trzeba odpowietrzyć, odkręcić nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia przy wtryskach i kręcić aż pokaże się ropa.
    Zakręcamy nakrętki, do kolektora ssącego przykładamy knota z ogniem i palimy.
    Obserwujemy czy dym się wydostaje z rury.
    Można też palić na zaciąg, pierwszy raz odpalić Lucasa to jest problem.
    Zmieniłeś paliwo ?
  • #38
    User removed account
    User removed account  
  • #39
    Inkosław
    Level 7  
    Samochód już odpalił i pracował, więc układ nie jest zapowietrzony.

    Czy jest mozliwosc, żeby koło zamachowe przykręcić w taki sposó, że ten otwór w kole (i przy rozruszniku) nie pokrywał się z GMP wału? Koło zamachowe było kiedyś odkrecane.
  • #41
    User removed account
    User removed account  
  • #42
    Inkosław
    Level 7  
    Peugeot 206 1,9D DW8 - Wymiana pompy wtryskowej Dephi na Lucas/Bosch
    Peugeot 206 1,9D DW8 - Wymiana pompy wtryskowej Dephi na Lucas/Bosch

    Pytanie za 100p. W które miejsce na wale powinien przychodzić wpust na kole oznaczony czerwonym kółkiem? Które miejsce na wale ustawione na godzinę 12 wyznacza GMP?
  • #43
    User removed account
    User removed account  
  • #44
    Inkosław
    Level 7  
    Rozrząd ustawiony na kołki - kompresja jest.
  • #45
    Inkosław
    Level 7  
    Ok. Odpowiadając na swoje pytania. Pompę o innym numerze można założyć.
    Jeśli chodzi o immo, to pod pancerną obudową znajduje się zawór gaszenia taki jak wcześniej wrzucony - trzeba go zastąpić zwykłym.

    Auto działa. Znalazłem w końcu mechanika, który przywrócił go do życia. Poza wtryskami padł zawór zwrotny w filtrze paliwa i sterownik od podgrzewania świec żarowych. Coś sporo tych zbiegów okoliczności.

    Pozostał tylko jeden mały problem. Auto czasami przestaje reagować na gaz, ale nie gaśnie - linka się nie zacina. Po podpompowaniu pedałem 3-4 razy wszystko wraca do normy. Czy prawdopodobną przyczyną jest ten potencjometr na pompie?
  • #47
    Inkosław
    Level 7  
    Mylisz się.
    Wymieniłem potencjometr na pompie i problem zniknął. Linka bez zmian.

    Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie. Forum bardziej pomogło niż 2 mechaników. Pozdrawiam
  • #48
    diesel022782
    Level 16  
    georgesgr wrote:
    drdrug wrote:
    Podlacz komputer, na jalowym biegu kąt wtrysku powinien wynosić 4 stopnie

    W DW8 nie ma zadnego komputera ni sterowania elektronicznego (poza przestawiaczem wtrysku), wiec niczego nie zobaczy.
    W dodatku, nie ma zadnej regulacji. Ustawic rozrzad na kolki i powinno byc dobrze, jesli mechanicznie silnik, pompa i wtryski sa sprawne.
    Witam, kolega dobrze mówi na skanie nic nie zobaczysz, skoro twardo chodzi to spróbuj opóźnić wtrysk , to nic że na ślady ustawiona , każda pompa ma swoją geometrię.