Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120A

Sebastiano1987 20 Nov 2016 15:33 8172 46
  • #1
    Sebastiano1987
    Level 7  
    Witam
    Mam w moim mercedes w202 problem z alternatorem a mianowicie:

    standardowo mam akumulator ma 90 A i jest podłączony jednym Grubym przewodem do złącza B+ i małym cienkim kablem D+
    Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120Astary.png Download (9.33 MB)

    chce zamontować alternator 120A i jest tam złącze B+ i L.
    Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120Anoy.png Download (10.64 MB)

    Jak podłączyć ta kostkę i gdzie w który pin 1lub2 mam wpiąć pin L=D+ żarówka kontrolna no bo B+ do B+.

    Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120Azłacze.jpg Download (8.67 kB)

    tak jak na obrazku wygląda ta wtyczka jeśli opis się zgadza to Moje D+ podepnę pinu nr. 1 ale co to jest DFM ??? i co mam tam podpiąć do prawidłowej pracy alternatora???

    z góry dziękujeza pomoc pozdrawiam.
  • #4
    Sebastiano1987
    Level 7  
    Aha czyli muszę sobie wtyczkę kupić i zainstalować do przewodu D+ ze starego i zapinam go na L jak na schemacie zlać cza i wszystko śmiga tak.

    ok to teraz pytanie w stylu czy bedzie to mialo jakies znaczenie dla samochodu nowy alternator jest o 30 Amper mocniejszy. czy bedzie to mialo jakis wplyw na akumulator iutp??
  • #6
    Sebastiano1987
    Level 7  
    ok dziękuje i pozdrawiam
  • #7
    Sebastiano1987
    Level 7  
    Witam PonowniePo dokonaniu naprawy.... wszystko bylo na początku jak nalerzy napiecie ladowania prawie 14 V
    zamontowałem złacze i podpiołem do właściwego pinu i wszystko działalo.

    ale po przejechaniu okolo 30 km, znow przestalo ladowac akumulator.

    nie mam pojęcia dlaczego tak się stało.... i tu pojawia sie moje pytanie....

    czy jest możliwe by inny zepsuty element układu elektrycznego wpływał na alternator i go psuł???
    czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego???
    i czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ???

    proszę o pomoc pozdrawiam
  • Helpful post
    #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sebastiano1987 wrote:
    czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego???


    Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie.

    Sebastiano1987 wrote:
    czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ???


    Nie nie będzie działał.
  • #9
    Sebastiano1987
    Level 7  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Sebastiano1987 napisał:
    czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego???



    Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie.


    nie miałem nowej wtyczki.... i z wtyczki wystawały dwa przewody.... właściwy zlutowałem (wydaje mi sie dosyć solidnie) potem izolacja termo kurczliwa potem termo izolacja orginalna juz byla dłuższa na oryginalnym przewodzie i to jeszcze troszkę taśmą izolacyjną owinąłem więc raczej nie powinno nic tam się stać

    aczkolwiek sprawdzę to jutro jeszcze raz. czy tam na tym połączeniu nic się nie stało.

    a czy inne wadliwie działające urządzenie morze powodować jakieś problemy??? lub bezpośrednio zepsuć alternator???
  • #11
    Sebastiano1987
    Level 7  
    jeszcze nie wiem czy się spalił we wtyczce nie mogło się ze wrzeć bo drugi odciąłem wiec ryzyko jest znikome (ale jest)
    jutro będę odsłaniał i badał wszystko od nowa.

    rozumiem ze gdyby jakimś sposobem zwarły się te przewody to już mogę nowy alternator zamawiać ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak fachowo nazywa się ta wtyczka ??
  • #12
    Sebastiano1987
    Level 7  
    A wiec tak.

    wszystkie połączenia okazały się sprawne sprawdziłem połączenie lutowane i na zacisku B+ wszystko było ok.

    alternator po 30km odmówił posłuszeństwa i zakwalifikowany został do wymiany napięcie ładowania wynosi na odpalonym silniku 4,5V-5,2V.
    trudno uwierzyć ale tak jest.

    zamawiam nowy alternator i zobaczymy co będzie dalej.

    dzieki za pomoc pozdrawiam.
  • #14
    Sebastiano1987
    Level 7  
    takie napięcie pojawia się na B+ nowego alternatora. + od urządzenia pomiarowego na B+ a minus do ramy samochodu, na wolnych obrotach 4,2V do 4,5 a po dodaniu gazu wzrasta do około 5V.

    natomiast na akumulatorze nie ma prawie żadnej zmiany, na wyłączonym jak i na włączonym silniku. te 5V ładowania nawet tak jakby tam nie dociera....

    w starym akumulatorze nie było tam nic "0" wiec zapadła decyzja o wymianie.

    jest to jakiś punkt zaczepienia ??
  • #16
    Sebastiano1987
    Level 7  
    AHA i co wystarczy poprowadzić nowy????

    czy gdzieś coś po drodze jest co morze tam coś po drodze psoć ??

    mówisz o B+??? czy on idzie bezpośrednio do baterii ???
  • #18
    Sebastiano1987
    Level 7  
    tak to jak to wyjaśnić że przez 30 km było wzorowo ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    jedyne połączenie i kontakt z kablem miałem na alternatorze i na akumulatorze wiec nie wiem...... tam wszystko jest ok to dosyć spory kawałek kabla i nie łatwo go zgiąć nie mówiąc o całkowitym przerwaniu....

    ale oczywiście sprawdzę to dziś po południo.
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sebastiano1987 wrote:
    tam wszystko jest ok to dosyć spory kawałek kabla i nie łatwo go zgiąć nie mówiąc o całkowitym przerwaniu....


    Więc niuchaj pod maską, a nie na klawiaturze bo na pewno masz przerwę na nim.
  • #20
    Sebastiano1987
    Level 7  
    problem polega na tym że nie ma pu ki co warunków u mnie. najwcześniej do brata wieczorem na garaż wjadę na razie muszę czekać.
    minus to ten cieki przewód "L lub D" tak dobrze rozumiem???
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    Ten "nowy " altek to Valeo 120A i padł wirnik. Tak sądzę.
  • #22
    Sebastiano1987
    Level 7  
    No ja 100% pewności nie mam ani mega fachowcem nie jestem w tej dziedzinie ale wydaje mi się że przyczyny trzeba szukać w samym alternatorze.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    oczywiście sprawdzę te kable po południo ale po południo zamówię też nowy alternator.
  • #23
    kortyleski
    Level 43  
    Na niepracującym silniku na B+ masz mieć takie samo napięcie jak na akumulatorze. Jeśli tak nie jest to zostaw na razie generator a szukaj kłopotu w instalacji. Konkretnie gruby przewód od B+ do aku.
  • #24
    Sebastiano1987
    Level 7  
    ok dzięki za info zaraz udaje się na kolejne oględziny.
    pozdro
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    Sprawdz żarówka od masy do śruby B+ ma świecić , jak świeci alternator do wyjęcia , jak nie świeci leć po przewodzie grubym i szukaj gdzie nie łączy.
  • #26
    Sebastiano1987
    Level 7  
    ostatni pomiar na odpalonym silniku był tak jak pisałem około 5V na B+ ale z podłączonym kablem .
    czy mam najpierw go odpiąć ???
    jak sprawdzić to poprawnie bo już się zaczynam gubić ??
  • #27
    andrzej20001
    Level 43  
    Umiesz czytać ze zrozumieniem?? ŻARÓWKĄ sprawdz.
  • #28
    Sebastiano1987
    Level 7  
    Witam

    Po wsadzeniu nowego alternatora i odpaleniu silnika na B+ Alternatora po dodaniu gazu uzyskujemy 13,87V prawie 14 V natomiast w tym samym monecie Na akumulatorze uzyskujemy 10,99 i nic więcej.....

    po zgaszeniu autka na B+ alternatora pojawia się to samo napięcie co na Akumulatorze. okolo11,3V
    po odpaleniu spada do 10,9V i tyle

    z drugiej strony wszystkie bezpieczniki ok.
    zrobiłem dodatkową masę do silnika, tak samo nic to nie dało.

    połączenie jest ok bo skoro za zgaszonym mamy takie samo napięcie na akumulatorze i na alternatorze wiec zakładam że połączenie jest ok.

    Ktoś coś jakiś pomysł co morze być nie tak????

    do miejsca naprawy dojechałem na samym akumulatorze jakieś 5-6km bez nawiewu ani świateł akumulator wcześniej naładowałem do pełna akumulator.
    czy jest to możliwe że wszystko jest ok a po prostu naładowany akumulator na ful nie jest ładowany????
    pozdrawiam
  • #29
    andrzej20001
    Level 43  
    -naładuj na max.akumulator
    -odpal na nim auto i nic nie włączając z obiorników
    -pomierz napięcia na alternatorze i akumulatorze
    -jak masz taki spadek alternator-akumulator poszukaj gdzie używajac miernika (na alternatorze mierz tak aby masa i plus były dotykane miernikiem bezpośrednio z niego czyli obudowa i śruba plus)
  • #30
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sebastiano1987 wrote:
    Po wsadzeniu nowego alternatora i odpaleniu silnika na B+ Alternatora po dodaniu gazu uzyskujemy 13,87V prawie 14 V natomiast w tym samym monecie Na akumulatorze uzyskujemy 10,99 i nic więcej.....


    Kolego daj se siana z taką naprawą I ODDAJ DO ELEKTRYKA , niech naprawi, jak nie możesz przez tydzień znaleźć spadku napięcia na tak prostym układzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Możesz zastosować dodatkowy przewód alternator -akumulator przekrój 25mm2 .