Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120A

20 Nov 2016 15:33 6531 46
  • Level 6  
    Witam
    Mam w moim mercedes w202 problem z alternatorem a mianowicie:

    standardowo mam akumulator ma 90 A i jest podłączony jednym Grubym przewodem do złącza B+ i małym cienkim kablem D+
    Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120Astary.png Download (9.33 MB)

    chce zamontować alternator 120A i jest tam złącze B+ i L.
    Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120Anoy.png Download (10.64 MB)

    Jak podłączyć ta kostkę i gdzie w który pin 1lub2 mam wpiąć pin L=D+ żarówka kontrolna no bo B+ do B+.

    Alternator - Jak podłaczyć alternator mercedes w202 90/120Azłacze.jpg Download (8.67 kB)

    tak jak na obrazku wygląda ta wtyczka jeśli opis się zgadza to Moje D+ podepnę pinu nr. 1 ale co to jest DFM ??? i co mam tam podpiąć do prawidłowej pracy alternatora???

    z góry dziękujeza pomoc pozdrawiam.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Helpful post
    Level 43  
  • Level 6  
    Aha czyli muszę sobie wtyczkę kupić i zainstalować do przewodu D+ ze starego i zapinam go na L jak na schemacie zlać cza i wszystko śmiga tak.

    ok to teraz pytanie w stylu czy bedzie to mialo jakies znaczenie dla samochodu nowy alternator jest o 30 Amper mocniejszy. czy bedzie to mialo jakis wplyw na akumulator iutp??
  • Level 43  
  • Level 6  
    ok dziękuje i pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 6  
    Witam PonowniePo dokonaniu naprawy.... wszystko bylo na początku jak nalerzy napiecie ladowania prawie 14 V
    zamontowałem złacze i podpiołem do właściwego pinu i wszystko działalo.

    ale po przejechaniu okolo 30 km, znow przestalo ladowac akumulator.

    nie mam pojęcia dlaczego tak się stało.... i tu pojawia sie moje pytanie....

    czy jest możliwe by inny zepsuty element układu elektrycznego wpływał na alternator i go psuł???
    czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego???
    i czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ???

    proszę o pomoc pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 43  
    Sebastiano1987 wrote:
    czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego???


    Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie.

    Sebastiano1987 wrote:
    czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ???


    Nie nie będzie działał.
  • Level 6  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Sebastiano1987 napisał:
    czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego???



    Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie.


    nie miałem nowej wtyczki.... i z wtyczki wystawały dwa przewody.... właściwy zlutowałem (wydaje mi sie dosyć solidnie) potem izolacja termo kurczliwa potem termo izolacja orginalna juz byla dłuższa na oryginalnym przewodzie i to jeszcze troszkę taśmą izolacyjną owinąłem więc raczej nie powinno nic tam się stać

    aczkolwiek sprawdzę to jutro jeszcze raz. czy tam na tym połączeniu nic się nie stało.

    a czy inne wadliwie działające urządzenie morze powodować jakieś problemy??? lub bezpośrednio zepsuć alternator???
  • Level 6  
    jeszcze nie wiem czy się spalił we wtyczce nie mogło się ze wrzeć bo drugi odciąłem wiec ryzyko jest znikome (ale jest)
    jutro będę odsłaniał i badał wszystko od nowa.

    rozumiem ze gdyby jakimś sposobem zwarły się te przewody to już mogę nowy alternator zamawiać ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak fachowo nazywa się ta wtyczka ??
  • Level 6  
    A wiec tak.

    wszystkie połączenia okazały się sprawne sprawdziłem połączenie lutowane i na zacisku B+ wszystko było ok.

    alternator po 30km odmówił posłuszeństwa i zakwalifikowany został do wymiany napięcie ładowania wynosi na odpalonym silniku 4,5V-5,2V.
    trudno uwierzyć ale tak jest.

    zamawiam nowy alternator i zobaczymy co będzie dalej.

    dzieki za pomoc pozdrawiam.
  • Level 6  
    takie napięcie pojawia się na B+ nowego alternatora. + od urządzenia pomiarowego na B+ a minus do ramy samochodu, na wolnych obrotach 4,2V do 4,5 a po dodaniu gazu wzrasta do około 5V.

    natomiast na akumulatorze nie ma prawie żadnej zmiany, na wyłączonym jak i na włączonym silniku. te 5V ładowania nawet tak jakby tam nie dociera....

    w starym akumulatorze nie było tam nic "0" wiec zapadła decyzja o wymianie.

    jest to jakiś punkt zaczepienia ??
  • Level 6  
    AHA i co wystarczy poprowadzić nowy????

    czy gdzieś coś po drodze jest co morze tam coś po drodze psoć ??

    mówisz o B+??? czy on idzie bezpośrednio do baterii ???
  • Level 6  
    tak to jak to wyjaśnić że przez 30 km było wzorowo ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    jedyne połączenie i kontakt z kablem miałem na alternatorze i na akumulatorze wiec nie wiem...... tam wszystko jest ok to dosyć spory kawałek kabla i nie łatwo go zgiąć nie mówiąc o całkowitym przerwaniu....

    ale oczywiście sprawdzę to dziś po południo.
  • Level 43  
    Sebastiano1987 wrote:
    tam wszystko jest ok to dosyć spory kawałek kabla i nie łatwo go zgiąć nie mówiąc o całkowitym przerwaniu....


    Więc niuchaj pod maską, a nie na klawiaturze bo na pewno masz przerwę na nim.
  • Level 6  
    problem polega na tym że nie ma pu ki co warunków u mnie. najwcześniej do brata wieczorem na garaż wjadę na razie muszę czekać.
    minus to ten cieki przewód "L lub D" tak dobrze rozumiem???
  • Level 43  
    Ten "nowy " altek to Valeo 120A i padł wirnik. Tak sądzę.
  • Level 6  
    No ja 100% pewności nie mam ani mega fachowcem nie jestem w tej dziedzinie ale wydaje mi się że przyczyny trzeba szukać w samym alternatorze.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    oczywiście sprawdzę te kable po południo ale po południo zamówię też nowy alternator.
  • Level 42  
    Na niepracującym silniku na B+ masz mieć takie samo napięcie jak na akumulatorze. Jeśli tak nie jest to zostaw na razie generator a szukaj kłopotu w instalacji. Konkretnie gruby przewód od B+ do aku.
  • Level 6  
    ok dzięki za info zaraz udaje się na kolejne oględziny.
    pozdro
  • Level 43  
    Sprawdz żarówka od masy do śruby B+ ma świecić , jak świeci alternator do wyjęcia , jak nie świeci leć po przewodzie grubym i szukaj gdzie nie łączy.
  • Level 6  
    ostatni pomiar na odpalonym silniku był tak jak pisałem około 5V na B+ ale z podłączonym kablem .
    czy mam najpierw go odpiąć ???
    jak sprawdzić to poprawnie bo już się zaczynam gubić ??
  • Level 43  
    Umiesz czytać ze zrozumieniem?? ŻARÓWKĄ sprawdz.
  • Level 6  
    Witam

    Po wsadzeniu nowego alternatora i odpaleniu silnika na B+ Alternatora po dodaniu gazu uzyskujemy 13,87V prawie 14 V natomiast w tym samym monecie Na akumulatorze uzyskujemy 10,99 i nic więcej.....

    po zgaszeniu autka na B+ alternatora pojawia się to samo napięcie co na Akumulatorze. okolo11,3V
    po odpaleniu spada do 10,9V i tyle

    z drugiej strony wszystkie bezpieczniki ok.
    zrobiłem dodatkową masę do silnika, tak samo nic to nie dało.

    połączenie jest ok bo skoro za zgaszonym mamy takie samo napięcie na akumulatorze i na alternatorze wiec zakładam że połączenie jest ok.

    Ktoś coś jakiś pomysł co morze być nie tak????

    do miejsca naprawy dojechałem na samym akumulatorze jakieś 5-6km bez nawiewu ani świateł akumulator wcześniej naładowałem do pełna akumulator.
    czy jest to możliwe że wszystko jest ok a po prostu naładowany akumulator na ful nie jest ładowany????
    pozdrawiam
  • Level 43  
    -naładuj na max.akumulator
    -odpal na nim auto i nic nie włączając z obiorników
    -pomierz napięcia na alternatorze i akumulatorze
    -jak masz taki spadek alternator-akumulator poszukaj gdzie używajac miernika (na alternatorze mierz tak aby masa i plus były dotykane miernikiem bezpośrednio z niego czyli obudowa i śruba plus)
  • Level 43  
    Sebastiano1987 wrote:
    Po wsadzeniu nowego alternatora i odpaleniu silnika na B+ Alternatora po dodaniu gazu uzyskujemy 13,87V prawie 14 V natomiast w tym samym monecie Na akumulatorze uzyskujemy 10,99 i nic więcej.....


    Kolego daj se siana z taką naprawą I ODDAJ DO ELEKTRYKA , niech naprawi, jak nie możesz przez tydzień znaleźć spadku napięcia na tak prostym układzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Możesz zastosować dodatkowy przewód alternator -akumulator przekrój 25mm2 .