Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju

KAPI35 20 Nov 2016 21:52 1416 2
  • #1
    KAPI35
    Level 11  
    Witam, tak jak w temacie, dzisiaj zakupiłem aprilię sr 50 przerobioną na 72ccm airsal z 2004 roku na silniku piaggio, Jak sprawdzić, czy pompa wody działa, czy dozownik oleju działa, żeby nic nie uszkodzić? Skuter ponoć nie ma iskry, będę musiał to zdiagnozować, przebieg skutera, mniej więcej 23 tysiące kilometrów, po wymianie cylindra, głowicy i tłoka nie więcej jak 200 kilometrów. Czy w tym silniku można całkowicie zrezygnować z dozownika oleju i robić mieszankę samemu? Zawsze to pewniejsze rozwiązanie. Druga sprawa, to silnik nie ma kopki, tylko taką plastikową zaślepkę, czy można takową kopkę dokupić i dołożyć, czy to jest tak fabrycznie i się nie da? Poprzedni właściciel twierdził, że tak jest fabrycznie, ale inne apki mają kopki, to do tej chyba można by dołożyć :) Sprzedający mówił mi też, że ona ma komputer pokładowy, jak sczytać z niego ewentualne błędy? Proszę o pomoc :)



    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Ona chyba była przerobiona z wtrysku na gaźnik, bo mam do niej taką czarną obudowę na karter, no i nie ma kopki, a wyczytałem, że tak miały wtryski, a na tej czarnej pokrywie pisze di-tech, to oznaczenie wtrysku, zgadza się? da się w takim razie dorobić tutaj kopkę?
  • #2
    KAPI35
    Level 11  
    Od czego są te wszystkie wtyczki? Czy mogą być od wtrysku? Nie wiem, pomóżcie, a aprilia nie ma iskry, bo dzisiaj sprawdziłem. Te wtyczki były luzem, i widać tez popodcinane kabelki, ja nie wiem, co za partacz tu coś odwalał i po co, i po co przerabiali z wtrysku na gaźnik, ale mniejsza, potrafi ktoś podpowiedzieć czy braku iskry mogą być winne te przewody nigdzie nie podpięte? Co sprawdzić przede wszystkim? Pozdrawiam Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju

    Dodano po 6 [minuty]:

    Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju Aprilia sr 50/70 airsal pierwsze odpalanie po zakupie i długim postoju

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Tak, moja apka to na 100% był ditech, czy mógł uszkodzić się ecu? No w sumie głupie pytanie, jasne, że mógł, ale czy da się to jakoś sprawdzić bez kupowania w ciemno drugiego? Co przede wszystkim sprawdzić, i od czego są te kable, proszę o pilną pomoc :)
  • #3
    KAPI35
    Level 11  
    Dobra, to już nie ważne, iskra już jest, i to jaka ładna, a powód banalnie głupi, przewód W/N odłączył się od cewki... wystarczyło zdjąć podłogę i było to widać, a nie był luźny, bo był spięty trytytką, mam jeczcze pytanie dotyczące samej próby odpalenia skutera, w dozowniku oleju był taki czarny olej, wyglądał, jak silnikowy, np taki jak lałem w 4t do silnika, taki mam tam wlać? Bo słyszałem, że dotech sb smaruje łożyska, i po przeróbce trzeba robić mieszankę, a tam wlać taki olej, tak? Jak to rozegrać, bo nie chciałbym go zatrzeć, i jakie chłodziwo zalać do chłodnicy, poprzedni właściciel mówił coś o jakimś frigo, czy czymś takim, o czymś na f, musi to spełniać jakieś wymagania, ma to jakąś gęstość, czy kupić byle co, byle by było? Chyba jednak coś tam spełnić musi, proszę o pomoc :)