Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówka lutownicy transformatorowej

20 Lis 2016 22:38 2139 8
  • Poziom 10  
    Witam, posiadam w lutownicy żarówkę soczewkową 2,2V 0.25A niestety podczas lutowania praktycznie nie oświetla niczego - świeci tak marnie że trzeba ją doświetlać żeby widzieć co się robi.
    Nie jestem elektronikiem, elektrykiem a zwykłym posiadaczem lutownicy który chce widzieć co lutuje - bardzo proszę o poradę jaką żarówkę led/smd kupić i jakie ustrojstwo zastosować i jak to połączyć żeby było dobrze widać element lutowany.
    Jeśli czegoś nie wyjaśniłem to poproszę o NORMALNE wytłumaczenie.
  • Pomocny post
    Admin grupy audio
    Do oświetlenia miejsca lutowania służy lampa, a nie żarówka w lutownicy. Tego należy się trzymać i nie oczekiwać od żarówki o mocy poniżej 1W by dobrze oświetlała miejsce lutowania. Żarówka zasilana jest z osobnego uzwojenia transformatora które daje dość niski prąd i napięcie. Jeśli oryginalna żarówka jest na 2.2V to dioda nie będzie wystarczająco jasno świeciła. Dioda biała potrzebuje napięcia 3.6V.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Ja mam lutownicę transformatorową, taką z dwoma przełączanymi mocami 45/75.
    Nie wiem jak się nazywa, ponieważ obudowa jest już chyba trzecia, albo czwarta z kolei.
    Żarówka w niej jest zasilana wprost z napięcia zmiennego, około 7,5 V.
    Z takiego samego powodu co autor pytania wyrzuciłem żarówkę, a dałem dwie diody białe po bokach przedniej ścianki.
    Dałem mostek prostowniczy, elektrolit 100uF i rezystor szeregowy 120 omów. Diody są połączone szeregowo. Działa to już pewnie z dziesięć lat, albo i dłużej...

Nie wiem czy sobie poradzisz, ale można dowinąć trochę zwojów do transformatora, aby wystarczyło do zasilania chociaż jednego LED`a.
  • Poziom 10  
    Napięcie na żarówce 1,5V AC(zmienny)
  • Poziom 29