Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 3 - Zapadający się pedał sprzęgła

21 Lis 2016 10:15 4884 17
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z pedałem sprzęgła w Lagunie 3 2007r 2,0 dci mianowicie po powrocie do domu wszystko było ok tylko kłopoty zaczęły się następnego dnia,po wejściu do samochodu zobaczyłem że pedał sprzęgła jest jest wciśnięty do samego końca a więc go ruszyłem nogą i wrócił do góry ale po lekkim naciśnięciu pedał wpada na sam dół i oczywiście brak sprzęgła.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Sprawdź płyn w zbiorniczku hamulcowym ,ale na bank jest zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła.Jaki przebieg ma twoje autko i czy wymieniałeś wcześnie sprzęgło???
  • Poziom 10  
    Przebieg 220000 tyś
    Co do sprzęgła to nic nie robiłem a mam ją 4 lata
    Muszę jeszcze sprawdzić płyn w zbiorniczku (to ten sam co hamulec )

    Dodano po 47 [minuty]:

    płyn jest pełny zbiorniczek.
    Co do odpowietrzenia to gdzie jest odpowietrznik?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    samo sprzęgło nie mogło sie zapowietrzyć albo jest wyciek z wysprzęglika centralnego którego nie zobaczysz bo jest na wałku wejściowym skrzyni a odpowietrznik jest obok przyłącza wężyka do plastikowej rurki wchodzącej do przestrzeni sprzęgła . Tą operacje należy robić w dwie osoby .
  • Poziom 10  
    ok jutro idzie do mechanika.
    Po zabiegu napiszę co dolegało.
  • Poziom 28  
    ,,,marcin,,, napisał:
    Przebieg 220000 tyś

    Tak przy okazji gratulacje dla auta. :) Przebieg 220 milionów km jest doprawdy imponujący. :)
  • Poziom 10  
    oj ta zaraz :D zwykła pomyłka chodziło 220 tyś :D
  • Poziom 10  
    Witam.Samochód wrócił od mechanika :D Usterka usunięta okazało się że winowajcą były cienkie tarcze i prawie zdarte klocki przód i tył.Po wymianie tarcz z przodu i klocków przód i tył oraz odpowietrzeniu wszystko jest ok.
  • Poziom 10  
    Wszystkim dziękuję za pomoc ;) temat do zamknięcia.
  • Poziom 43  
    Czyli co? Wymienili tarcze i klocki hamulcowe, odpowietrzyli układ hamulcowy i pedał sprzęgła już nie wpada w podłogę?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    właśnie tak.Mechanik stwierdził że był niski stan płynu i zassał powietrze.
  • Poziom 18  
    ,,,marcin,,, napisał:
    po powrocie do domu wszystko było ok

    A rankiem
    ,,,marcin,,, napisał:
    następnego dnia,po wejściu do samochodu zobaczyłem że pedał sprzęgła jest jest wciśnięty do samego końca

    ,,,marcin,,, napisał:
    Mechanik stwierdził że był niski stan płynu i zassał powietrze

    Hm... Ciekawe.
    Myślę że po powrocie sprzęgło było już lekko zapowietrzone , na tyle że pedał przeszedł granicę bezwładności i generował pewną siłę nacisku na pompę. W wyniku długotrwałego nacisku płyn hamulcowy wyciekł z siłownika (wysprzęgnika) lub z pompy.
    Rankiem zapowietrzyłeś do reszty układ bo pompka nie miała co pociągnąć z zbiorniczka.
    Skomplikowana teoria wiem. :)
  • Poziom 43  
    Tyle że autor wcześniej pisał:
    ,,,marcin,,, napisał:
    płyn jest pełny zbiorniczek.

    :-)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Bo był ale tylko pewnie w sitku 😉
  • Poziom 36  
    To gdzie się wcześniej podział płyn, wszedł w te puste, bo zdarte hamulce ?
    Popatrz przez chwilę na poziom płynu w zbiorniczku, żeby nie wyszło że masz pęknięty wysprzęglik i za chwilę powrót problemu.
    ,,,marcin,,, napisał:
    Mechanik stwierdził że był niski stan płynu i zassał powietrze
    Pompkę sprzęgła masz powyżej zbiorniczka, czy jak zapowietrzyła się ta pompka ?
    Przeczytaj jeszcze raz co napisał Bunny82, ja gdzieś widziałem o ułamanym odpowietrzniku, bądź przewodzie od wysprzęglika, niewidocznym, bo zaraz przy wyjściu ze skrzyni biegów.
    O pękniętych wysprzęglikach było więcej.
  • Poziom 43  
    Po prostu, mechanik odpowietrzył zapowietrzony układ sterowania sprzęgłem a że roboty na kilkanaście minut i warta z 20 PLN, stwierdził że trzeba też zrobić (najprawdopodobniej) wyeksploatowane hamulce.
    No nie pastwmy się już więcej nad autorem tematu. :-)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    A więc tak samochodem zrobiłem już z 2 tyś i jest ok płynu nie ubywa co do tarcz to i tak trzeba było wymienić bo były naprawdę cienkie.
  • Poziom 10  
    Do wszystkich zainteresowanych. Problem powrócił tylko tym razem trafiłem chyba na mechanika który po minucie rozmowy i oględzinach stwierdza że do wymiany jest wysprzęglik który znajduje się w skrzyni. Pytam skąd ta diagnoza? Pan odpowiada wyciek płynu ze skrzyni. Myślę sobie opowiem Panu historie z poprzednim pseudo mechanikiem po zakończeniu mojej historii chłop mało co nie wpadł do kanału ze śmiechu. Krótko stwierdził nie chciało się robić to dolał płynu Od powietrzył i po sprawie a że tarcze były do wymiany to zrobił i tak zarobił ale stracił klienta.