Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nadajnik FM

13 Lip 2005 23:36 3322 13
  • Poziom 10  
    Witam. Wpadłem na pomysł, aby zbudowac nadajnik fm taki o zasięgu ok 5 km. Właśnie zwracam się tu o pomoc ponieważ nie znam się za bardzo na elektronice.Chciałbym na sam początek dowiedziec się czy to ma sens, A później prosic was o podanie jakiegoś wykazu potrzebnych części i schematu(Jak sie da to z instrukcją :D ). A na koniec dobre rady, podłączenie nadajnika do kompa i anteny do nadajnika.(wy też mieliście swój start i pierwsze własnoręcznie zbudowane urządzenie więc pewnie mnie rozumiecie). Pomożecie? :D

ps. Wiem, że jest dużo podobnych postów ale nic sensownego nie znalazłem. Może słabo szukałem, ale (do moderatorów) nie wyrzucajcie tego tematu :wink:
  • Poziom 11  
    witam. skladales juz kiedys jakies urzadzenia elektroniczne?
  • Poziom 10  
    phi właściwie nie (kosiarkę do trawy:D) dlatego właśnie proszę ze szczegółami
  • Poziom 11  
    to raczej odradzam takiej konstrukcji poniewaz to jest skok na dosc gleboka wode z gury przesadzone o utonieciu! tutaj potrzebna jest niestety wiedza , kturej nie da sie przekazac w sposub udzielenia szczegulowej instrukcji. ja zajmuje sie nadajnikami od lat a nadal z duzymi mocami mam czesto problemy!
  • Poziom 27  
    Bez przesady.
    Może chłopak spróbować złożyć na początek mały generatorek LC.
    Z reguły taki generator na jakimś BF nie przekracza mocowo 1 mW więc jakiś wielkich szkód nie narobi :)
    Warto tylko aby przejrzeć co mądrego na teamt konstrukcji w.cz. pisze pan Zdzisław Bieńkowski w Poradniku UKF czyli zasady ekranowanie, dużo masy dookoła, najkrótsze połączenia, grube ścieżki na drodze w.cz.
    Dobre blokowanie odpowiednimi kondensatorami ceramicznymi linii zasilających i diod w zasilaczu.