Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega128+GLCD - Nie wyświetla mimo prawidłowej kompilacji

Jablonaack 23 Lis 2016 00:08 690 5
  • #1 23 Lis 2016 00:08
    Jablonaack
    Poziom 7  

Mój problem polega na tym, że przykładowy program do obsługi wyświetlacza GLCD umieszczonego na płycie rozwojowej Uni-DS3 firmy MikroElektronika nic nie wyświetla mimo bezproblemowej kompilacji w Atmel Studio 7.

Kod programu:

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Wyświetlacz jest podłączony zgodnie z dokumentacją, którą załączam w pliku:

uni_ds3_m..al.pdf Download (3.59 MB)

Podejrzewam, że jest to problem z adresowaniem portów ale jestem na tyle początkujący, że nie wiem jak to sprawdzić i ewentualnie poprawić.

0 5
  • #3 23 Lis 2016 08:16
    krisRaba
    Poziom 25  

Poprawna kompilacja, to tylko pół sukcesu. Dobrze, jeśli nic się nie wysypuje, ale oznacza to jedynie, że kod jest poprawny z punktu widzenia języka, czyli nie zgubiłeś nigdzie końcowego średnika, składnia poprawna itp.
    Najważniejsze w używaniu tego typu bibliotek jest właśnie zdefiniowanie jakich zasobów sprzętowych biblioteka ma użyć. Bo jeśli wystawiasz dane na inny port niż ten, gdzie podpięto wyświetlacz, to raczej nie zadziała ;) Takie rzeczy określane są w nagłówkach .h, które załączasz poprzez #include do swojego kodu. Nie załącza się natomiast w ten sposób plików .c, które z kolei powinny znaleźć się w lokalizacji znanej kompilatorowi, czyli jeśli nie jest to główny katalog projektu, to trzeba tę ścieżkę dodać w ustawieniach.

Rozumiem, że J16 masz w pozycji GRAPH, tak jak piszą na str.17 podanej przez Ciebie dokumentacji.

Trochę głupio są rozpisane te peryferia, bo widzisz na str.17 jakie sygnały wchodzą na CN11, ale jakiemu pinowi MCU to odpowiada, to już musisz kopać i kopać ;) Nie postarali się. Domyślam się, że jest to związane ze wspólną płytą bazową dla wielu procków.