Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b7 - Brak ogrzewania na wolnych obrotach

23 Lis 2016 10:12 3126 6
  • Poziom 12  
    Witam jestem posiadaczem auta Audi a4 b7 2.0 TDI 16V BRE. W aucie niedawno wymieniłem głowicę na nową wraz z uszczelką, rozrząd, pompę wody, nagrzewnice. Posiadam następujące problemy:

    1. Problem z ogrzewaniem w samochodzie tzn. na wolnych obrotach leci zimne powietrze natomiast podczas jazdy leci ciepłe powietrze.

    2. Na desce rozdzielczej świeci się kontrolka świec żarowych po podłączeniu komputera wyskoczyły błędy P0671, P0672, P0673, P0674. Czy to oznacza że trzeba wymienić wszystkie świece żarowe?
  • Poziom 20  
    A odpowietrzałeś układ chłodzenia? ?
  • Poziom 12  
    Nie odpowietrzałem ponieważ mechanik mówił że układ się się odpowietrzy i faktyczny niedawno musiałem dolać 2 litry płynu
  • Poziom 18  
    Dziwne, ze 4. Najprosciej sprawdź miernikiem czy podczas wlaczania rano zaplonu masz plusa na kapturku od swiec. Przez kilkanascie sekund powinno byc ok 12V. Swiece najpewniej sprawdzić tak . Pewnie ktoś mnie skrytykuje, ze tak się nie robi bo od czegoś jest miernik, ale miernik przy swiecach lubi kłamać.
    Bierzesz kawałek przewodu, jeden koniec przewodu przykładasz do plusa na akumulatorze, a drugim koncem przewodu dotykasz łebka od swiecy, jeżeli zauważysz, że podczas dotykania delikatnie iskrzy to swieca jest na 100% dobra.
    Co do ogrzewania, to wymieniałeś termostat ? Bo jak wymieniałeś uszczelke pod głowica , pompe wody i nagrzewnice to wypadało by zmienić termostat :-) Wiem, ze kosztuje kilka zloty, ale później demontaż i montaż termostatu kosztuje tyle co on sam, a jak glowica była sciagnietą to byl na wierzchu .

    I bardzo ważne pytanie, nagrzewnica markowa czy taiwan ? Bardzo często przyczyną slabego ogrzewania w/w autach są zapchane nagrzewnice( dlatego tak szybko się je wymienia :D) , i co ważne chinskie badziewia nie działają ! Musi być jakas markowa ;-) Sam się przejechałem na tym b6 3 dni walki z ogrzewaniem w dupke, wywaliłem chinola i zamontowałem oryginalną uzywaną i problem z ogrzewaniem jak ręką
  • Poziom 38  
    W tym silniku to chyba trochę inaczej niż kolega drdrug opisał, świece (jak dobrze kojarzę, oczywiście) są pod pokrywą wałka rozrządu. Sprawdzanie ich 12V może je szybko zabić, bo tam idą świeczki niskonapięciowe, 12V to tylko na 1 - 2 sekundy. Jak iskrzy to wcale nie musi być sprawna, ale jak to stało się po robieniu głowicy, to najpierw sprawdziłbym bezpiecznik od świec, a następnie wiązki, szczególnie te wewnątrz głowicy.
  • Poziom 18  
    Tak masz racje, swiece znajdują się pod pokrywą zaworów i są nisko napięciowe ok 5V-6V mój błąd :-). No co do iskrzenia, to jeszcze nigdy w zyciu ta metoda mnie nie zawiodła w przeciwienstwie do miernika :-) . I tak musisz sciagnac pokrywe zaworów, to sobie je odrazu wykręć i sprawdź na stole czy grzeją .masa na gwint plus na łepek świecy. Chyba ze nie masz takiego ogniwa/zasilacza 6V to zostaw to mechanikowi :-)
    Kolega ladamaniac ma racje, przy okazji sprawdzania swiec zobacz czy w ogole są podłączone, sam niedawno zapomniałem podłączyć świec w BKD, więc jak sie czlowiek spieszy to sie diabel cieszy ;-)
  • Poziom 38  
    Miałem takie świece (te "normalne" 11 12V) co iskrzyły i brały po 4, 5 amper. 100% to tlko wyjęcie i zobaczenie w akcji, ja często sprawdzam amperomierzem, ale mało który miernik sie do tego nadaje, prądy do 30 amper. To tak ylko dla jaśnienia. Ale jak nie będą iskrzyć to stuprocentowo do wymiany.
    Ciekaw ten mechanik, co oddaje auto nie odpowietrzone, w który brakuje 2 litry płynu, potem powie, że gwarancji nie da bo silnik przegrzany.
    Jaką masz temperaturę węży do nagrzewnicy na wolnych obrotach?
    Albo nowa pompa nie ma wydajności, albo zasyfiony układ chłodzenia po partackiej naprawie, albo chińska, rzadka i lekka nagrzewnica o małych przekrojach, choć wtedy brakowałoby wydajności na wyższych biegach wentylatora (miałem tak, drugi raz deska w górę...) albo ciągle brakuje płynu. W tym przypadku pewnie można by się zacząć rozglądać za nową głowicą.