Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka silnika wCITROEN C4 PICASSO 1.8 16V BENZ.+GAZ

navigatoro12 23 Lis 2016 12:55 2055 44
  • #1 23 Lis 2016 12:55
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Witam forumowiczów!
    Zaraz po sprowadzeniu auta w czerwcu tego roku w aucie zapaliła się kontrolka silnika a komunikat jaki się mechanikowi wyświetlał to że auto ma zbyt bogatą mieszankę paliwową-błąd wykasowano i do teraz było okey.Niedawno zapaliła się kontrolka silnika i wyświetla taki komunikat:depollution system faulty. z tym na warsztat wykasowano błąd i tyle po tygodniu sytuacja się powtórzyła mechanik powiedział,że trzeba wyczyścić przepustnice i na zimnym silniku zsynchronizować przepustnice z komputerem w samochodzie bo inaczej będzie komputer łapał błędy co doprowadzić może do tego,że samochód w ogóle nie odpali-czy ta synchronizacja jest konieczna czy nie wystarczy tylko wyczyścić przepustnicy?Dodam,że auto na zimnym silniku się dławiło no i po którymś z kolei przydławieniu zapaliła się kontrolka silnika żadnych innych objawów nie zauważyłem jak się zagrzeje to jeździ normalnie-nie dławi się.Macie panowie jakieś inne sugestie co do tej usterki? I co sądzicie o tej synchronizacji mieliście coś takiego?

    0 29
  • #2 24 Lis 2016 09:15
    wopik6
    Poziom 13  

    Jedź do kogoś kto będzie mieć pojęcie co robi.

    0
  • #3 24 Lis 2016 12:25
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Wrocław niby duże miasto a jednak o kogoś takiego trudno chyba,że macie kogoś godnego polecenia ale to wbrew zasadom tego forum.Czyszczenie i owa synchronizacja ma mnie kosztować 150 PLN ale jeżeli to ma nic nie dać to wolałbym wydać te pieniądze na coś pożyteczniejszego.Jeżeli chodzi o tą usterkę to zauważyłem,że czasami w kabinie samochodu śmierdzi paliwem ale czasami.

    0
  • #4 24 Lis 2016 12:33
    wopik6
    Poziom 13  

    Czy problem występuje na PB lub LPG

    EDIT:

    Poszukaj kogoś kto będzie potrafił przetrzepać układ zapłonowy i wtryski benzyny.

    0
  • #5 24 Lis 2016 12:48
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Śmierdziało paliwem podczas jazdy na benzynie auto jak postoi przez noc-odpali normalnie ale przy ruszaniu się dławi i jak np. na dwójce się dotaczam do skrzyżowania i dodaje gazu auto zamiast się zebrać jako tako szarpie i się dławi ale nie gaśnie jak się zagrzeje silnik-to dławienie ustępuje.

    0
  • #6 24 Lis 2016 13:00
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Zle zestrojone lpg raczej i rozjazd map. Czytaj tanie wtryskiwacze lpg :)

    0
  • #7 24 Lis 2016 13:13
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Z miesiąc temu byłem w warsztacie gdzie obsługują holenderskie instalacje lpg na przeglądzie instalacji wszystko było okey.Wtryski gazu są firmy prince czy jakbym musiał je wymieniać to na takie same?

    0
  • #8 09 Gru 2016 07:14
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Witam.
    Odwiedziłem mechanika,który skasował błąd obejrzał auto i nic nie znalazł poza lekko pękniętymi wężykami od instalacji gazowej zaraz przy samej obejmie-ponoć tamtędy samochód może zasysać dodatkowe powietrze i dlatego prawdopodobnie zapala się kontrolka silnika i wyświetla komunikat(depollution system faulty). Przez ponad tydzień jeździłem tylko na benzynie-któregoś dnia po pracy odpaliłem samochód i gdy próbowałem żwawo włączyć się do ruchu,samochód zamiast przyspieszać przydławił się,wyglądało to tak jakbym nagle i gwałtownie nacisnął mocno na hamulec i tak ze trzy,cztery razy-zapaliła się kontrolka silnika,wyświetliło ponownie znany komunikat i samochód zaczął normalnie jechać bez dławień.Dzisiaj mam umówioną wizytę u "gazownika"na wymianę tych węży-ale powątpiewam,żeby to było przyczyną.Macie może jakieś inne sugestie co to może być?

    0
  • #9 20 Gru 2016 09:30
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Witam ponownie!
    Odwiedziłem warsztat zajmujący się instalacjami gazowymi no i owe popękane węże nie mają wpływu na na te problemy z silnikiem.Zaprzyjaźniony mechanik z "gazownikiem sugeruje,że może być odkształcony lub pęknięty kolektor wydechowy i to może być powodem za bogatej mieszanki i co chwile wyskakującego błędu silnika.Ów mechanik o ile kolektor będzie odkształcony wycenił koszty na 600 zł.Co myślicie o tych kosztach-jak dla mnie to dość dużo.

    1
  • #10 20 Gru 2016 12:17
    wopik6
    Poziom 13  

    Wtryski, uszczelka pod głowicą, gniazda zaworowe, zajmij się diagnostyką tego.

    0
  • #11 22 Gru 2016 15:39
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Dzisiaj podłączono auto do kompa symbole błędów to: P0170, P0172
    Mechanik obstawia sondę,że pada powoli.Ale czy ten drugi symbol błędu też dotyczy sondy?

    0
  • #12 22 Gru 2016 15:57
    sebap
    Poziom 40  

    Tak, to od sondy. Za bogatą mieszankę ma Twoje auto, sprawdź je na analizatorze spalin bo być może kat ma już dość.

    0
  • #13 20 Sty 2017 10:59
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Spaliny były w normie, sondę wymieniono i świece przy okazji też no i do wczoraj było jak mi się wydawało okey.Wczoraj ponownie zaświeciła mi się kontrolka silnika-auto trafiło do mechanika, który stwierdził że to wtryski.Kwota którą mi powiedział powaliłaby nawet słonia.Mam pytania-jak sprawdzić czy to rzeczywiście wtryskiwacze,czy można wymienić tylko jeden wadliwy czy całą "listwę" jak zasugerował mechanik.Założył mechanik,że samochód większości czasu za granicą gdzie był użytkowany jeździł na gazie i spowodowało to zapieczenie się wtrysków i nie pomoże żadne czyszczenie trzeba wymienić.Co o tym sądzicie?

    0
  • #14 20 Sty 2017 11:01
    sebap
    Poziom 40  

    Mowa o wtryskiwaczach gazowych? Jakie masz teraz?

    0
  • #15 20 Sty 2017 13:45
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Mechanik mówił o paliwowych-bo problem występuje na benzynie na zimnym silniku zanim przełączy się na gaz.Jak odpalę samochód i dodam gazu to nic się nie dzieje ale jak ruszę zaraz po odpaleniu,wrzucę drugi bieg i wciskam gaz żeby lekko przyspieszyć auto się dławi-zapala się kontrolka silnika i auto przydławi się ze dwa razy i na tym dławienie ustępuje nie ma już żadnych innych objawów poza tą kontrolką silnika.Samochód jedzie normalnie i normalnie przyspiesza do jakiegoś dłuższego postoju-bo jak wystygnie (np 8 godzin) problem dławienia powraca na jakąś chwile i ponownie ustępuje.

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Co o tym sądzicie? Może to jeszcze coś innego? Wymiana na nowe wtryskiwacze to dość drogi interes a używana listwa wtryskowa nie wiadomo w jakim stanie będzie.Co proponujecie?Jeżeli chodzi o wtryskiwacze-to czy po ich wymianie trzeba zmieniać coś w komputerze jakieś ustawienia? Czy tylko wymienić i po krzyku?

    0
  • #16 20 Sty 2017 21:33
    Kusmerakus
    Poziom 5  

    Mam identyczny samochód, instalacja Stag. Objawy dokładnie takie same, jak u Ciebie. Problem jak dotąd nierozwiązany. Wymienione świece, wyczyszczona i zaadaptowana Lexią przepustnica, poprawione wszystkie mapy, samochód po rozgrzaniu pracuje idealnie. Na zimnym mam dokładnie to samo - zapala bez najmniejszego problemu, potem bezproblemowa przegazówka, wyjazd z garażu, dwójka i - dławienie po dodaniu gazu, depollution. Kody błędów jak u Ciebie. Teraz kolej na sprawdzenie kata i zaemulowanie sondy. Powiedz, co zamierzsz teraz zrobić ze swoim

    0
  • #17 23 Sty 2017 17:15
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Mam zamiar podjechać do warsztatu gdzie zajmują się wtryskami żeby je sprawdzili-ich wymiana to nie małe pieniądze a stu procentowej pewności,że to one nie ma.

    0
  • #18 24 Sty 2017 19:57
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Kusmerakus daj znać jaki efekt będzie u ciebie po emulacji sondy .Powątpiewam w poprawną wymianę sondy u mnie.Ponoć wymieniono mi na fabrycznie montowaną część denso z wtyczką-a inny mechanik mówi,że jeśli jest wymieniona to na uniwersalną zamontowaną na jakieś zaciski.Jadę to jutro wyjaśnić.

    0
  • #20 25 Sty 2017 12:24
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Sonda nic nie ma do gasnięcia na zimnym silniku.

    0
  • #21 25 Sty 2017 14:39
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Jeżeli o mnie chodzi to auto w ogóle nie gaśnie-dławi się,chwilowo nie reaguje na pedał gazu-jak już zacznie przyspieszać to szarpie,a po chwili jedzie normalnie.Kolejny objaw to moim zdaniem dużo zaczął palić-benzyny ponad 14 litrów bliże j piętnastu a gazu to i ponad 17 na stówkę-jazda bez szaleństw tylko normalna miejska jazda.

    0
  • #22 27 Sty 2017 07:49
    Kusmerakus
    Poziom 5  

    Niestety, po założeniu emulatora sondy, minęło kilka cykli rozruchu na zimnym silniku i znowu "Depollution system faulty". Ręce opadły. Błedy pokazują niewłaściwy skład mieszanki, błąd występuje przy temperaturze silnika ok. 20 stopni, za każdym razem to samo. Ok. 1-2 minut po odpaleniu silnika. Teraz już zgłupiałem do reszty

    0
  • #23 27 Sty 2017 18:53
    Kusmerakus
    Poziom 5  

    Dziś kolejna próba. Czujnik temperatury - może podawać do sterownika wtrysków niewłaściwe dane nt temperatury i stąd ta bogata mieszanka. Zobaczymy

    0
  • #24 27 Sty 2017 19:00
    mateklos
    Poziom 13  

    przepustnica do czyszczenia i adaptacji jest na pewno.
    Na chwile może pomoc Tobie preparat w spraju do przepustnic.
    Trzeba będzie sprawdzić i przedmuchać wężyki od podciśnienia
    sondy lambada powodowała duże zużycie paliwa Do wymiany
    Jak przyciśniesz hamulec to czy falowanie obrotów i szarpanie ustaje ?
    Kiedy wymieniałeś świece i jakie masz zainstalowane?

    0
  • #25 29 Sty 2017 11:40
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Witam.Przepustnice miałem już czyszczoną i zaliczyła adaptację,świece to NGK wymienione max 2 tygodnie temu.Szczerze to nie zwróciłem uwagi czy przy wciśnięciu hamulca szarpanie ustaje-sprawdzę i napiszę.

    0
  • #27 04 Lut 2017 17:59
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Kusmerakus-sprawdzałeś czujnik temperatury? Po niedzieli podjadę do mechanika żeby sprawdził czas wtrysków i pompę.Ja wiem,że kompem usterki nie usunę,ale do jakiego mechanika nie podjadę to bez komputera nie jest w stanie mi nic powiedzieć.Każdy jeden twierdzi,że to coś elektronicznego bo gdyby to był wtrysk,czy inna mechaniczna usterka to byłaby ona cały czas a nie tylko na na zimnym silniku-i bądź tu mądry.Szczerze mówiąc to mi się odechciewa kolejnych wizyt na jakimkolwiek warsztacie-usterka nie jest trwale usunięta a ja bezsensownie pozbywam się pieniędzy.Dlatego pytam was bo może ktoś miał taką usterkę i wie co może dolegać temu samochodowi.Niby jeszcze do wakacji trochę czasu ale nie wiem czy w tym tempie uda mi się pozbyć tego problemu do wakacji.

    0
  • #28 04 Lut 2017 23:10
    jurekk55
    Poziom 35  

    Zakręć dopływ gazu , wykonaj kasowanie błędów , wykonaj adaptacje i jazda przez co najmniej 100-150 km wyłącznie na benzynie. Dopiero od tego momentu masz szansę wykonać prawidłową diagnozę

    0
  • #29 05 Lut 2017 09:35
    Kusmerakus
    Poziom 5  

    Po kompleksowej autoadaptacji i wyszorowaniu wszystkich błędów jeździłem wyłącznie na benzynę. Po 3 dniach, tj kilku "zimnych" cyklach - od nowa polska ludowa. Ale będąc w słowackich Tatrach poczynilem obserwacje - wywalił mi depollution podczas dlugotrwalego hamowania silnikiem. Jutro będę wymieniał pierwszą sondę, bo teraz ona jest główną podejrzaną (to ona steruje pracą wtryskow) . Dam znać co do rezultatu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha - czujnik temperatury sprawdzony w pełnym zakresie temperatur. Jest ok

    0
  • #30 05 Lut 2017 10:48
    mateklos
    Poziom 13  

    Witam

    Większość zaleca hamowanie silnikiem na wzniesieniach ale jak sama nazwa wskazuje od hamowania jest hamulec.
    Poprzez hamowanie silnikiem obciążasz wałki i silnik, co za tym idzie tłoki i pierścienie . Ulegają one większemu zużyciu , lepiej wymienić tarcze hamulcowe niż rozbierać silnik. Ale to tylko moje zdanie.
    Termin oznacza z tłumaczenia z angielskiego oznacza
    depollution - czyszczenie usuwanie

    0