Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c3 1.4hdi 2006 r 68km - Kontrolka "Check" silnika

czekson11 23 Nov 2016 18:41 5433 11
  • #1
    czekson11
    Level 9  
    Auto citroen c3 1.4hdi 68km 2006r. Po odpaleniu silnika kontrolka "check" gasnie dopiero po 5 sekundach. A nie powinna czasem zgasnąc natychmiast po uruchomieniu silnika? Błędów brak. Wcześniej P1351-rozwiązany wymieniłem wszystkie świeczki. Był takźe P1641 sterowanie wtryskiwaczy-stopień mocy . Po wymianie świec i wykasowniu błędów narazie nie wrócił. Choć po nocnym postoju jak zapale auto to czasem nim rzuci. Pózńiejsze odpalenia ok.Wiązka od wtrysków niby ok. Wcześniej miałem problemy z uruchomieniem cytryny.
  • #2
    daszczykk
    Level 13  
    Jaki masz filtr paliwa? Taki cały plastikowy (puszka)?
  • #3
    czekson11
    Level 9  
    Tak filtr paliwa cały plastikowy dopiero co wymieniony. Od spodu złącze od obecności wody.
    Układ nie jest zapowietrzony.
  • #4
    daszczykk
    Level 13  
    kiedyś miałem taki przypadek że nowy filtr był winny klient go wcześniej wymieniał sam na jakis made in china po wymianie na boscha problem ustał zapowietrzania i trzęsienia nim rano
  • #5
    czekson11
    Level 9  
    Co prawda to filtron ale na starym oryginale było to samo. Nic się nie zapowietrza pęcherzyków nie ma. Nadal nie wiem co z ta kontrolka gasnącą według mnie zbyt póżno . Nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły.
  • #6
    daszczykk
    Level 13  
    Musiałbyś się przejechać na porządną diagnostykę (Lexia)
    nie wiem czemu ale niekiedy inne testery nie pokazują wszystkich błędów a na lexi są
    Pozdrawiam Darek
  • #7
    czekson11
    Level 9  
    Mam lexie . Tak jak pisałem błędów brak. W parametrach na żywo wszystko ok. Być może się czepiam z tym "check". Jestem jednak ciekawy czy u innych posiadaczy cytryny jest taki objaw. Dzięki za zainteresowanie.
  • #8
    czekson11
    Level 9  
    Niestety moją cytrynkę dopadł błąd P1641 -sterowanie wtryskiwaczy ,stopień mocy. Samochód długo kręci żeby odpalił a czasami dopiero za drugim czy trzecim razem. Trochę dziwne jest to że te objawy są tylko po dłuższym postoju. Niezależnie czy jest plus 10 czy 0 stopni. Po odpaleniu przez chwilę rzuca go jak by nie chodził na wszystkich garkach, potem ok. Wtyczki do ecu sprawdzone, przewody i wtyczki od wtrysków też. Czy to możliwe ,że ecu ma jakieś uszkodzenie? Po złapaniu temp. wszystko ok i nic się nie dzieje.
  • #9
    daszczykk
    Level 13  
    Układ paliwowy Boscha?
  • #10
    czekson11
    Level 9  
    Układ jest na simensie. Kod silnika 8HZ SID806. Nie daje już z nim rady . Po długim postoju 10-15godz. potrfi nie zapalić. Podłączam pod komp. a tam P1641-tumaczenie delphi bo akurat dzisiaj ten miałem pod ręką Kontrola wtrysków, błąd wewnętrzny ECU, błąd stały. Kasuje błąd i odpalam jest ok. Pózniejsze odpalenia samochodu wzorowe nie ma najmniejszego problemu czy to po 1 lub 2 godz. Sprawdzam błędy czysto. Jakiś czas te
    mu było ok przez tydzień a potem znowu wariatkowo. Nie dzieje się to za każdym razem jest to jakoś losowe. Wiem , że przy tym błędzie trzeba sprawdzić wiązki , sterownik , wtryski. Ale to wszystko wydaje sie być ok. Nie mam pomysłu co sprawdzić jeszcze?
  • #11
    daszczykk
    Level 13  
    podmień sterownik silnika zrób clona i puść klienta na test z innym sterownikiem ale przed tym zbadaj na 100% wiązkę ! bo to ze wydaje się byc ok nie wystarczy..
  • #12
    czekson11
    Level 9  
    Sterownik podmieniony jak narazie wszystko ok. Temat zamykam. Dzięki kolego daszczykk za zainteresowanie. Pozdrawiam.