Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Ariston Hotpoint AR 103 - Miga kontrolka zamka drzwi

maciekdem 23 Nov 2016 19:00 4944 2
  • #1
    maciekdem
    Level 2  
    Na forum temat był już poruszany co najmniej dwa razy, ale w żadnym z wątków, które znalazłem, naprawa nie okazała się skuteczna. Migająca czerwona kontrolka przy symbolu kluczyka nie dawała się zlikwidować.
    1) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2701924.html - tu żaden z kolegów nie napisał nawet czy podjął próbę naprawy
    2) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2887251.html – tutaj rygiel elektryczny (blokada drzwi) został wymieniony, jednak naprawa okazała się nieskuteczna.
    Chciałbym też podjąć próbę naprawy pralki z tym objawem.
    1) Pytanie pierwsze:
    Czy to na pewno ten rygiel i czy to najlepsze miejsce na zakup??
    https://north.pl/karta/rygiel-elektryczny---blokada-drzwi-do-pralki-indesit,704-AT-0846.html
    2) Pytanie drugie:
    Po demontażu oryginalnego rygla zobaczyłem, że zwisa z niego w kierunku dna pralki zielone cięgło. Zakończone jest ono takim plastikowym bolcem, obecnie nigdzie nie zamocowanym. Wiecie może do czego ono służy i gdzie powinno być zakończone?? O tym wcześniej nikt nie wspominał, ale może to jest oczywiste, a ja nie ukrywam, że w temacie jestem całkiem zielony.

    Pożalę się jeszcze na serwis marek: Indesit, Ariston. W porównaniu do Boscha, z którym miałem wcześniej do czynienia, to kompletna beznadzieja. Najgorszemu wrogowi bym nie życzył.
    Ci Państwo są ustawieni otworem do klienta, szkoda tylko, że tym…
    Jak kogoś interesują szczegóły to mogę je opisać.
  • Helpful post
    #2
    h jaworski
    Home appliances specialist
    Cięgno pewnie jest od awaryjnego otwierania zamka np. przy braku prądu. Co do wymiany rygla na pewno da się sprawdzić czy jest uszkodzony czy nie tylko trzeba wiedzieć jak go sprawdzić i czy np. uszkodzony Rygiel nie uszkodził coś jeszcze np. moduł sterujący. Co do serwisów fabrycznych oni mają procedury napraw i muszą się ich trzymać i np. jak mają wymienić moduł to go wymienią a nie będą go próbować naprawić chociażby w nim był uszkodzony sam bezpiecznik.
  • #3
    maciekdem
    Level 2  
    Tak dla potomności:
    Zamówiłem dokładnie ten rygiel, który podałem w linku. Po otrzymaniu stwierdziłem, że jest identyczny z tym zamontowanym w pralce, niestety, tak jak w poprzednim temacie wymiana tego elementu nic nie dała. Po podłączeniu, objaw usterki jest dokładnie taki sam, więc pralka ląduje na śmietniku.

    Co do procedur serwisowych to nie mam nic przeciwko nim, dopóki całość jest jakoś tam racjonalna i sensowna. W przypadku Aristona moim zdaniem tak nie jest. Firma odpowiedzialna centralnie za markę na terenie Polski odsyła bezpośrednio do serwisu lokalnego, u nich nic zamówić, dowiedzieć się, załatwić, nie można, odwrotnie jak np. w BOSCHu. A serwis lokalny, z którym ja się kontaktowałem, wycenił tę część na około 190zł, czyli 3 krotnie tyle co w North.pl, żadnej opcji zwrotu, a w North taka możliwość istnieje. Żeby dopełnić całości obrazu nieszczęścia napiszę, że do serwisu trzeba wpłacić gotówkę z góry, już zamawiając część, a potem jechać tam drugi raz po odbiór, dla mnie masakra. Dodatkowo sama wizyta serwisanta (niezależnie od jej skutków) , który zdiagnozuje uszkodzenie, kosztować miała około 170 zł, co dodając cenę części czyni naprawę kompletnie nieopłacalną.