Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch

ziooober88 23 Lis 2016 20:57 2658 35
  • #1 23 Lis 2016 20:57
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, posiadam pralkę Whirlpool AWO/C 61403P. Pralka ma niedużo ponad dwa lata i czas gwarancji się skończył. Problem polega na tym, że bęben ociera o fartuch. Do tego stopnia że się wytopił taki rowek na fartuchu a w środku pralki czuć stopioną gumę. I teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jak kręcę bębnem to nie słychać jakiegoś tarcia czy czegoś w stylu rozlatującego się łożyska.

    0 29
  • #3 23 Lis 2016 21:31
    ziooober88
    Poziom 15  

    Chupacabra napisał:
    A jak kręcisz to jest bicie bębna? Jest jakby ,,scentrowany''?


    Dokładnie tak jest. Jak przyłożę śrubokręt w jednym miejscu to tak jakby bęben był scentrowany. Tylko co może być tego przyczyną?

    0
  • #4 23 Lis 2016 21:57
    nares
    Specjalista AGD

    ziooober88 napisał:
    co może być tego przyczyną?

    Na przykład pęknięty krzyżak bębna.

    0
  • #5 23 Lis 2016 22:09
    ziooober88
    Poziom 15  

    Właśnie jestem po rozbiorze tej pralki. Wyciągnąłem cały bęben na zewnątrz i zatrzymałem się na sklejonej obudowie całego bębna. Jak to rozkleić bo na obudowie nie ma żadnych śrub, wydaje się jakby był zgrzany. Da się to jakoś rozkleić czy trzeba rozcinać?

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Lis 2016 22:33
    nares
    Specjalista AGD

    ziooober88 napisał:
    czy trzeba rozcinać?

    To jedyna metoda, opisywana wielokrotnie.

    1
  • #7 23 Lis 2016 22:39
    ziooober88
    Poziom 15  

    W takim razie jutro to rozetnę i zobacze co tam w środku się dzieje. A kolego czy nawiercać jakieś dziury żeby to potem poskręcać?

    0
  • #8 23 Lis 2016 23:14
    nares
    Specjalista AGD

    ziooober88 napisał:
    czy nawiercać jakieś dziury żeby to potem poskręcać?

    No pewnie - najpierw otwory na rancie, a potem cięcie.

    0
  • #9 24 Lis 2016 07:35
    ziooober88
    Poziom 15  

    Koledzy mam jeszcze pytanie co do rozcinania tego bębna. Czy muszę wyciągnąć grzałkę z tego bębna? Czy mogę ciąć grzałka? Druga sprawa to na tym plastikowym bebnie są takie wypusty jakby zatrzaski i mam to obciąć ?

    0
  • #10 24 Lis 2016 10:23
    kagutek
    Poziom 7  

    Grzałka może zostać, jeśli jej nie przetniesz. Moim zdaniem najlepiej zbiornik ciąć piłą ręczną lub brzeszczotem (szlifierka kątowa topi plastik).
    Te plastikowe zaczepy, które łączą obie połówki zbiornika są zbędne, więc możesz je obciąć.

    0
  • #11 25 Lis 2016 14:19
    Gobro
    Poziom 28  

    Lepiej grzałkę wyciągnij, bo jak ją przetniesz to będziesz miał droższą naprawę.,,

    0
  • #12 25 Lis 2016 19:41
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, udało się rozciąć bęben. Nie było to jakąś skomplikowaną czynnością i wszystko się udało. Mam jednak kilka pytać bo chciałem wyciągnąć grzałkę ale nie do końca mi się to udało.
    Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch
    W żaden sposób nie mogę wyciągnąć tej gumy, czy faktycznie mam użyć tak dużej siły żeby to wyciągnąć? Tylko wydaje mi się, że nie jest już konieczne wyciąganie tej grzałki. Druga sprawa to wybicie bębna z plastikowej obudowy:
    Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch
    Narazie nie brałem się za wybijanie tego łożyska. Zapuściłem to WD-40 i wybiję to jutro. Jeszcze nie wiem jaka jest faktyczna przyczyna tego jajowatego bębna. Łożysko wydaje się być ok.

    Teraz pytanie gdzie zakupię ewentualnie potrzebne części do regeneracji tej pralki?

    0
  • #13 26 Lis 2016 11:44
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, koledzy dzisiaj się zabrałem za wybijanie całego bębna. Na noc zapuściłem WD-40. Przychodzę rano przygotowałem cegły do wybicia. Podnoszę cały bęben do góry a on sam wypadł. Po wyciągnięciu tego krzyżaka widać jak na tym wałku który pracuje jest rant, dodatkowo po odskrobaniu krzyżaka cały jest pordzewiały:
    Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch
    Na łożyskach nie ma żadnego luzu, nie mają oznak zużycia. Ale jak widać krzyżak jest w stanie tragicznym. Teraz pytanie gdzie ja taki krzyżak kupię? W serwisach do jakich dzwoniłem to wszyscy chcą mi sprzedać cały bęben za około 500zł :) Oczywiście mija się to z celem gdyż teraz można kupić pralkę za taką cenę.
    Trochę mnie zdziwił fakt, że po dwóch latach pralka może tak wyglądać. Oczywiście chodzi codziennie bo przy małym dziecku nie ma innego wyjścia.

    Wie ktoś gdzie mogę dostać taki krzyżak?

    0
  • #14 26 Lis 2016 17:32
    pwnuk
    Poziom 11  

    Niestety, ale takiego krzyżaka nigdzie nie dostaniesz, ponieważ producent nie przewidział rozbiórki takiego zbiornika- wobec czego krzyżak występuje z bębnem a ten z całym zbiornikiem. Także albo nowy zbiornik albo złom.

    0
  • #15 26 Lis 2016 17:38
    2770618
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 26 Lis 2016 19:40
    ziooober88
    Poziom 15  

    Jeżeli ktoś pracuje w serwisie AGD no to czasami ma możliwość dopasowania takiego czegoś :) Niestety w warunkach domowych koszt naprawy takiego bębna jest nieopłacalny.

    Także pralka zostanie przeznaczona najprawdopodobniej na części. Chyba że ewentualnie komuś się uszkodzi co innego i będzie to sprzedawał.

    Koledzy a orientuje się ktoś jaką obecnie pralkę najlepiej kupić taką do 1500zł?

    0
  • #18 16 Gru 2016 22:23
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, koledzy udało mi się dorwać cały zespół piorący z uszkodzonymi łożyskami. Teraz mam takie pytanie, w jaki sposób mam wymontować te łożyska z zespołu piorącego? One wychodzą na zewnątrz i muszę tą obramówkę plastikową w jakiś sposób zeskrobać czy może wchodzą one do środka?

    Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch
    Widać na tym zdjęciu taki rant plastikowy oraz uziemienie łożyska, taka blaszka któa najprawdopodobniej jest zespawana z łożyskiem. Wydaje mi sie że to łożysko powinno wyjść na zewnątrz. Teraz pytanie w jaki sposób mam usunąć ten rant? Obciąć go czy może ktoś ma na to jakieś sposoby?

    Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch
    Tutaj widać simering i łożysko ten zestaw wychodzi do środka zestawu piorącego?

    0
  • Pomocny post
    #19 16 Gru 2016 22:43
    Paw_el

    Specjalista AGD

    ziooober88 napisał:
    Wydaje mi sie że to łożysko powinno wyjść na zewnątrz.

    Wybijasz je na zewnątrz, nic nie obcinasz.
    ziooober88 napisał:
    Tutaj widać simering i łożysko ten zestaw wychodzi do środka zestawu piorącego?

    Tak.

    1
  • #20 16 Gru 2016 23:10
    ziooober88
    Poziom 15  

    Paw_el napisał:
    ziooober88 napisał:
    Wydaje mi sie że to łożysko powinno wyjść na zewnątrz.

    Wybijasz je na zewnątrz, nic nie obcinasz.
    ziooober88 napisał:
    Tutaj widać simering i łożysko ten zestaw wychodzi do środka zestawu piorącego?

    Tak.


    Kolego a cała ta metalowa tuleja wychodzi? Chodzi mi o ten element gdzie jest ta blaszka co się uziom przykręca.

    Dokładnie chodzi mi o to czy mam wybijać tylko to zaznaczone na żółto:
    Pralka AWO/C 61403P - bęben ociera o fartuch

    0
  • #21 16 Gru 2016 23:19
    Lodxx
    Specjalista AGD

    Wybijasz tylko to co masz w żółtym kółku,czyli łożysko,tuleja jest wprasowana,zgrzana.Najlepiej wybij te łożysko zewnętrzne od środka a później wewnętrzne od zewnątrz,przecinak włożysz w otwór po wybitym łożysku.Nie ma tam żadnych pierścieni blokujących także możesz śmiało wybijać.

    0
  • #22 16 Gru 2016 23:56
    ziooober88
    Poziom 15  

    Lodxx napisał:
    Wybijasz tylko to co masz w żółtym kółku,czyli łożysko,tuleja jest wprasowana,zgrzana.Najlepiej wybij te łożysko zewnętrzne od środka a później wewnętrzne od zewnątrz,przecinak włożysz w otwór po wybitym łożysku.Nie ma tam żadnych pierścieni blokujących także możesz śmiało wybijać.

    Ok, w takim razie jutro się wezmę za wybijanie tego. Jak się uda to spróbuję to w jakiś sposób na prasie wybić. Koledzy, a ktoś wie może jakie łożyska i jaki simering idzie do tego zestawu piorącego?

    0
  • #23 17 Gru 2016 22:29
    ziooober88
    Poziom 15  

    Witam, koledzy dzisiaj się wziąłem za wybijanie łożysk i to które ma wyjść na zewnątrz wyszło bezproblemowo, wymiary jego to: 17x40x12 (wewnątrz, zewnątrz, grubość). Co do łożyska wewnętrznego to go niestety nie zdołałem wybić bo się przyspawało do tulei :) Jest jakiś sposób na łatwe wybicie tego? Oraz jakie wymiary powinno mieć to wewnętrzne łożysko? Oraz najważniejsza rzecz to jaki oring powinienem kupić do tego zestawu?

    0
  • #24 17 Gru 2016 22:52
    tod.1977
    Poziom 23  

    Witam. Kolega nie musi się martwić o wymiary łożysk bo po wybiciu ich wystarczy je zabrać do hurtowni która zajmuje się sprzedażą łożysk do samochodów i maszyn a tam je pomierzą i dobiorą idealnie i to znacznie lepszej jakości niż te proponowane przez sklepy z częściami AGD. Simmering czyli uszczelniacz łożysk radzę kupić w pobliskim serwisie sprzętu AGD bo te proponowane przez sklepy internetowe bywają kiepskiej jakości. Ja wydłubywałem simmering ostrożnie by móc odczytać wymiary. Co do metody wybicia łożyska to preparat typu WD i zostawić na noc. Ja użyłem dłuta by opierało się na obrzeżu łożyska i wybijałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Radzę to robić z wyczuciem by nie uszkodzić bieżni gniazda łożyska. Umordowałem się z tym łożyskiem w mojej pralce, ale nie uszkodziłem gniazda łożyska. Do montażu nowego zalecam użyć oleju silnikowego nie smaru bo smar nie daje takiego poślizgu jak olej. Pozdrawiam.

    0
  • #25 18 Gru 2016 00:04
    ziooober88
    Poziom 15  

    Kolego wszystko ładnie pięknie tylko jak mogę cokolwiek odczytać z simeringu jak praktycznie simering i łożysko wewnętrzne zniknęły :) Także tutaj nic nie odczytam, jeżeli chodzi o zakup łożysk to jak będę wiedział jaki one mają wymiar to na pewno gdzieś je dostanę, to samo tyczy się simeringu. Także najlepiej by było jakbym się dowiedział jakie dokładnie wymiary mają mieć te łożyska i simering.

    0
  • #26 18 Gru 2016 00:20
    tod.1977
    Poziom 23  

    To aż boję się zapytać w jakim stanie jest krzyżak i jego ślizg skoro simmering się zdematerializował razem z łożyskiem. Kupując łożyska dobrej firmy w sklepie z częściami AGD zapłacisz 2 razy drożej, ale kupuj gdzie Ci pasuje.
    Pozdrawiam.
    PS.
    A te zdjęcia powyżej to z jakiej pralki jest zespół piorący? Jeśli to ten zakupiony przez Ciebie zespół to tam widać simmering i wewnętrzne łożysko przecież.

    0
  • #27 18 Gru 2016 09:22
    ziooober88
    Poziom 15  

    Zdjęcia z powyższego zespołu są z mojej pralki. Ten zespół który dostałem wizualnie ma wszystko w 100% takie samo. Krzyżak w stanie bardzo dobrym jedynie drobne ślady zużycia. Ślizg krzyżaka jest w dużo lepszym stanie niż ten który miałem ja. To łożysko które było całe to ma wymiary takie jak pisałem. Udało mi się znaleźć że może to być taki zestaw:
    łożysko 6005 ZZ oraz 6203 ZZ
    simering - 40x55x9

    Wydaje mi się, że może to być ten zestaw. Co do łożysk to mam dostęp do dobrych jakościowo także tutaj nie będzie problemu.

    0
  • #28 18 Gru 2016 13:17
    tod.1977
    Poziom 23  

    Witam. Nie rozumiem dlaczego kolega nie wyciągnie po prostu simmeringu i nie powybija łożysk z wanny i wtedy wystarczy tylko odczytać wymiary simmeringa i łożysk. Z tego co czytałem powyżej wynika że w zakupionym zespole piorącym i tak łożyska są do wymiany. Kolega pwnuk pisał że producent pralki nie przewidział w tym modelu wymiany łożysk bo zespół był spawany więc kolega musi liczyć tylko na to że ktoś reanimował identyczną pralkę. Trzymam kciuki za to by pralka była szczelna po złożeniu i szczerze życzę by naprawa zakończyła się sukcesem. Ja bym nie miał tyle odwagi by rozcinać zespół i dlatego kupiłem pralkę z rozkręcanym zespołem piorącym. Pozdrawiam.

    0
  • #29 18 Gru 2016 14:23
    ziooober88
    Poziom 15  

    Kolego do tej pory to nie miałbym w czym chodzić :) Pralkę już dawno kupiłem nową. A z tą tak się bawię bo nic nie tracę. Wielu się udało skręcić wszystko i pralki piorą więc może uda się i mi.

    Mam jeszcze takie pytanie do znawców tematu. Pralką będę kleił klejem do szyb samochodowych bo akurat takowy posiadam, chciałem się dowiedzieć czy taki klej wytrzyma temperaturę 90 stopni?

    0
  • #30 18 Gru 2016 17:35
    tod.1977
    Poziom 23  

    Z tego na co się natknąłem na forum to właśnie ten klej wręcz trzeba zastosować. Będę śledził poczynania kolegi bo jak mówiłem trzymam kciuki za naprawę. Mam nadzieję że tym razem kolega kupił pralkę z rozkręcanym zespołem bo po co sobie życie komplikować. :D

    0