Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 105 2008 - As Tronic zmiana z 6 na 7 ze zgrzytem

C skorpion 24 Lis 2016 01:27 1569 13
  • #1 24 Lis 2016 01:27
    C skorpion
    Poziom 2  

    Witam serdecznie. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z skrzynią As Tronic Daf serwis się już poddał. Wymieniony wysprzeglik, płyta sterująca, zawór redukcji powietrza, nowe sprzęgło oryginał przejechane ok 70 tyś Problem tkwi że rano po zapaleniu samochód rusza płynnie biegi zmienia perfekcyjnie Góra dół czas zmiany szybki lecz po przejechaniu ok 70 km w moim domniemaniu jak się rozgrzeje zaczynają się problemy przy ruszaniu da się odczuć szarpanie a zmiana biegu z 6 na 7 jest z szarpnieciem i zgrzytem chyba że w momencie zmiany odpuszczę gaz to zmiana jest w miarę płynna a także na wysokiej skrzyni redakcja biegów odbiega od perfekcji da się odczuć też szarpniecie Pozdrawiam serdecznie

    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • #2 24 Lis 2016 23:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Czy wymieniałeś łożysko wewnątrz koła zamachowego? Przetaczałeś koło zamachowe?

    0
  • #3 25 Lis 2016 06:36
    C skorpion
    Poziom 2  

    Witam. Koło przetoczone łożysko wymienione, nie dodałem że płyta sterująca została założona regenerowana ze względu na cenę za nową i po założeniu serwis wgrał od nowa program. Pozdrawiam

    0
  • #4 29 Lis 2016 03:18
    kisiol
    Poziom 18  

    Witam. Wydaje mi się że jest to przypadłość dafa
    U mnie firmie są 4 sztuki i każdy ma ten sam problem. Serwis nic nie pomoże. Po pytaj innych i zobaczysz że mają ten sam problem.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 29 Lis 2016 05:46
    C skorpion
    Poziom 2  

    Niestety u mnie jest kilka samochodów Daf i tylko ten jeden tak pracuje reszta ok.

    0
  • #6 03 Gru 2016 23:53
    ROKADI

    Poziom 18  

    Witam diagnostyka komputerowa monitoringi w pojeżdzie sprawnym i ten co ma zgrzyt coś nie wyrównuje obrotów najlepiej sprzętem ZF

    0
  • #7 04 Gru 2016 12:47
    darfur5
    Poziom 29  

    Nie wiem jak to jest w Dafie ale w MAN-nie z taką samą skrzynią jest zamontowany " zwalniacz" wałka sprzęgłowego który wyrównuje obroty.Niestety żeby sprawdzić jego stan trzeba wyjechać skrzynią.

    0
  • #8 04 Gru 2016 16:37
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Panowie dla jasności:
    Przy zmianie biegów w górę AsTronic uruchamia sprzęgło a następnie uruchamia hamulec wałka pośredniego w skrzyni aby zmniejszyć jego prędkość do póty, do póki jego prędkość jest w fazie z przełożeniem dla danego biegu.
    Przy zmianie biegów w dół (redukcja) AsTronic uruchamia sprzęgło, wyrzuca na luz a następnie zamyka sprzęgło i tak przegazuje silnikiem, dopóty prędkość wałka w skrzyni jest w fazie dla przełożenia danego biegu.
    Dlatego dla diagnozy istotne jest czy biegi zgrzytają przy zmianie w górę, czy w dół.
    Zgrzytanie przy zmianie w górę zazwyczaj spowodowane jest niewłaściwym olejem w skrzyni biegów, zużytymi tarczkami hamulca przekładniowego lub usterka sprzęgła (sprzęgło ciągnie - nie rozłącza napędu).
    W DAVIE jest specjalny test hamulca przekładniowego który pozwala określić sprawność hamulca przekładniowego poprzez sterowanie obrotami silnika, sterowanie sprzęgłem i samym hamulcem przekładniowym tak, aby określić spadek prędkości obrotowej z n2 do n1 w ściśle określonym czasie t.
    Warto zadać sobie trud i zrobić ten test przy zimnym i gorącym oleju w skrzyni.
    Jeżeli u pana przy ruszaniu sprzęgło szarpie a na dodatek jest problem przy zmianie biegów w górę, to pierwsze co zabrałbym się za diagnozowanie sprzęgła i jego sterowania (np. co dzieje się z ciśnieniem powietrza w samym siłowniku przy uruchamianiu sprzęgła.
    Ponadto warto zrobić kalibrację czujnika skoku sprzęgła bo to da systemowi AsTronic najbardziej aktualne dane o położeniu siłownika przy którym zaczyna się transfer napędu w sprzęgle (zaczyna "zabierać").

    2
  • #9 22 Mar 2017 18:51
    bubus16oppl
    Poziom 7  

    Jestem ciekawy jak wykonać kalibracje czujnika skoku sprzegła? Wydaje mi sie ze 1234 robi tą robote.?

    0
  • #10 22 Mar 2017 20:04
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Są dwie metody na kalibrację siłownika sprzęgła. Pierwsza to kalibracja odpowiednią funkcją w DAVIE. Druga, to rozłączenie akumulatora na około 5 minut. AsTronic po utracie zasilania permanentnego (czyli przez przewód 1000) traci pamięć o poprzedniej, zapamiętanej wartości transfer point w siłowniku i po uruchomieniu silnika wejdzie w tryb samokalibracji.

    0
  • #11 24 Mar 2017 21:33
    bubus16oppl
    Poziom 7  

    Kontrola przeprowadzana w chwili uruchamiania pojazdu

    Przy każdym uruchamianiu silnika wyprzęgnik sprzęgła sprawdza aktualny punkt włączania się sprzęgła (zależny od stopnia zużycia tarczy sprzęgłowej). Pomiar ten jest wykonywany przez czujnik skoku, uzyskany wynik zaś jest natychmiast przekazywany do modulatora skrzyni biegów. Dzięki temu system AS Tronic jest na bieżąco informowany o stopniu zużycia tarczy sprzęgłowej.

    5 minut to zasada stosowana w Man , stała pamięć i rejestracja zużycia tarczy do momentu utraty +30 na mudulat. Zf
    A w Davie XD II jedynie podgląd parametrów wysprzegnika ...
    Tak mi sie wydaje ...

    0
  • #12 24 Mar 2017 22:04
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    zgadza się.

    0
  • #13 24 Mar 2017 22:31
    darfur5
    Poziom 29  

    C skorpion napisał:
    Koło przetoczone łożysko wymienione, nie dodałem że płyta sterująca została założona regenerowana ze względu na cenę
    Pytanie do autora tematu czy w tym przypadku zamontowałeś tarczę standardową czy regenerowaną

    0
  • #14 11 Kwi 2017 15:05
    C skorpion
    Poziom 2  

    Witam serdecznie wszystkich. Dzięki za podpowiedź, ale w moim przypadku mechanicy serwisu okazali się trochę nie douczeni wymieniali wszystko olej w skrzyni dwa razy ale żaden nie zauważył że w oleju jest płyn chłodniczy dla laika olej wyglądał ok może trochę mętny dopiero mechanik samouczek to zauważył płyn dostawał się przez chlodnicę intardera (minimalne pęknięcie) to także wpływało na pracę płyty sterującej. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc. Dodam jeszcze że te zgrzyty i szarpanie niestety uszkodziły jeszcze prawie nowe sprzęgło wyrobiły sprężyny na tarczy.

    0