Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1.9 Multijet - Cykający przekaźnik w trakcie jazdy

24 Lis 2016 16:55 738 3
  • Poziom 13  
    Witam

    Pacjent Fiat Stilo 1.9 Multijet 120 KM. Objawy: bliżej nieokreślone, nieregularne cykanie z okolic panelu środkowego - prawdopodobnie jakiegoś przekaźnika. Prawidłowości: cyka wyłącznie w trakcie jazdy przy wciśniętym pedale gazu. Odgłos cykania występuje przy temperaturach poniżej 10 stopni C. Auto posiada klimatronik oraz grzałki PTC. Przekaźniki grzałek PTC nie powinny jednak cykać przy wyłączonym panelu klimatyzacji, a tutaj coś takiego występuje. Wyłączyłem przez program diagnostyczny grzałki PTC w ramach testu i cykanie występuje nadal. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki - są ok. Program diagnostyczny nie zgłasza błędów. Zastanawiają mnie prawidłowości, auto w ruchu (wciśnięty pedał gazu), chłodne dni. Może to przekaźnik świec żarowych umieszczony na środku grodzi tylnej samochodu? Auto pali od strzała, brak alarmu kontrolki świec żarowych. Co radzicie?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    To był przekaźnik świec żarowych czy inny?
  • Poziom 13  
    Po części problem udało się rozwiązać. Pomogło wyjęcie i wyczyszczenie wszystkich bezpieczników w przedziale pasażera oraz w przedziale silnika. Od tamtej pory zniknęły niczym nieuzasadnione dźwięki przekaźników w trakcie jazdy.

    Pozostał jednak problem z kanonadą dźwięków przekaźników grzałek PTC na postoju przy ich codziennym jesienno/zimowym uruchamianiu. Wydaje mi się, że przyczyną tego jest słaba wydajność fabrycznego alternatora, który wg specyfikacji na naklejce posiada moc 90A. Z tego co udało mi się wyszperać Fiat rozpoczął erę oszczędności w 2004 roku (I lift), który mocno odbił się na elektryce w Stilo. Wyleciały czujniki deszczu, zmierzchu, obecności pasażera, podgrzewane fotele. Przy okazji na przełomie 2005/2006 roku alternatory 120A oraz 140A zostały zastąpione przez alternatory o mocy 90A. Było tak przez krótki czas, po czym Fiat zaczął montować alternatory 100A. Pytanie zatem, czy regenerować ten co mam (90A) czy zakupić alternator 100/120A? Na wyposażeniu posiadam centralny zamek, ABS/ESP/ASR, czujniki parkowania, standardowe nagłośnienie, grzałki PTC (pobierające w stresie 700W), wspomaganie CITY, tempomat, podgrzewaną tylną szybę, elektryczne szyby przednie, światła dojazdy dziennej.