Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E53 Lift D2S - Nie działający prawy ksenon

Smule 24 Lis 2016 18:08 567 12
  • #1 24 Lis 2016 18:08
    Smule
    Poziom 3  

    Cześć,
    Nie działa mi prawy ksenon. Objawia się to tym, że po włączeniu samochodu chwilę poświeci, potem zaczyna migać i w końcu gaśnie na amen. Trwa to parę sekund.

    W skrócie. Stary żarnik świecił na żółto-fioletowo. Jakiś czas temu kupiłem w sklepie żarówki, żeby wymienić w lampach. Rozebrałem, niestety okazało się, że żarówka nie pasuje. Przy okazji wypadła mi sprężynka trzymająca żarnik w zapłonniku (jedna trzyma zaplonnik na zewnątrz, druga jest pomiędzy zapłonnikiem, a żarnikiem, zgubiłem ta drugą). Nie mogłem jej znaleźć, więc włożyłem stary żarnik i skręciłem. Działało, to odpuściłem temat. Parę dni temu zauważyłem, że po włączeniu samochodu ten ksenon świeci przez moment, potem zaczyna migać aż gaśnie i w ogóle nie świeci. Kupiłem nowy palnik, niestety sytuacja taka sama jak opisana przed chwilą. Co jest winowajcą? Zapłonnik, przetwornica, czy ta sprężynka? Mógłbym zamienic zapłonniki i żarówki miejscami, ale po drugiej stronie jest filtr fazy ciekłej i wolałbym go nie tykać.

    PS czy w samochodzie jest jedna, czy dwie przetwornice?

    Pozdrawiam.

    0 12
  • #3 24 Lis 2016 22:40
    daszczykk
    Poziom 12  

    Jedyne pewne rozwiązanie to jednak podmienić przetwornice/zamienić miejscami.

    0
  • #4 25 Lis 2016 14:34
    Smule
    Poziom 3  

    Gdzie mogę znaleźć przetwornicę? Nie widzę jej w okolicach zapłonnika.

    0
  • #5 25 Lis 2016 18:11
    daszczykk
    Poziom 12  

    najczęściej jest montowany pod lampa musiałbyś zdjąć zderzak
    Pozdrawiam darek

    0
  • #6 26 Lis 2016 00:02
    Smule
    Poziom 3  

    Ok, wielkie dzieki za pomoc.
    Czy winowajca moze byc zapłonnik lub sprezynka, czy raczej to wina przetwornicy?

    0
  • #7 26 Lis 2016 12:36
    daszczykk
    Poziom 12  

    Ciężko zdiagnozować tak na odległość.. ale tak mogę ci podpowiedzieć ze najlepsza metoda bez kosztów to zdjąć zderzak albo nadkole o ile jest dojście i zamienić żarniki gdy instalacja jest ok i bezpieczniki wtedy masz 100% diagnozę ze przetwornica.
    Pozdrawiam Darek

    0
  • #8 26 Lis 2016 14:02
    Smule
    Poziom 3  

    Do zarnikow jest latwy dostep, 5 minut roboty ;)

    0
  • #9 26 Lis 2016 14:08
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Smule napisał:
    Kupiłem nowy palnik

    Jaki? Czajna czy firma.? Zamień je miejscami i zobacz jaka reakcja.

    0
  • #10 26 Lis 2016 16:10
    Smule
    Poziom 3  

    Jakiś Chińczyk, ale kupiłem dwa i na obu to samo. Jest mały problem z zamiana miejscami :/ Po prawej stronie pusto, a po lewej filtr gazu i jakąś skrzynka, że nie ma w ogóle dostępu.

    0
  • #11 26 Lis 2016 21:26
    daszczykk
    Poziom 12  

    To do czego jest w końcu zły dostęp ?
    bo sie pogubiłem ..

    0
  • #12 27 Lis 2016 02:39
    Smule
    Poziom 3  

    Do lewego ksenona. Po prawej jest tylko filtr i można zdjąć obudowę i dostać się do zarnika be lz problenum. Z drugiej strony jest filtr fazy ciekłej i jakąś skrzynka. Nie ma możliwości dostania się bez rozbierania.

    PS Zauważyłem, że po rozebraniu, złożeniu i odpaleniu auta ksenon świeci dobrze, potem miga i gaśnie po około minucie. Jak wylacze i wlacze samochód to świeci jeszcze raz, tylko zmienia kolor na taki pomarańczowy i gasnie szybciej.

    0
  • #13 29 Lis 2016 02:39
    Smule
    Poziom 3  

    Temat rozwiązany.
    Zalana przetwornica, otworzył się dekielek od długich i wleciało pod spód. Do wymiany ..

    0