Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C5 1,6 HDI FAP 2005r. - Wypalanie FAP przez cały czas, Non Stop.

elelolo 25 Nov 2016 07:36 10128 14
Texa Poland
  • #1
    elelolo
    Level 15  
    Witam.
    Niedawno kupiłem C5 z usterką, z którą nie mogę sobie poradzić. Może mi coś poradzicie. Chcę zrobić sam, takie hobby.

    Wypalania FAP nie ma u mnie końca. Jazda na odcinku kilkadziesiąt kilometrów nie powoduje zakończenia wypalania. A przynajmniej silnik cały czas jest dogrzewany załączonymi lusterkami, szybą i wiatrakiem, a dźwięk jest inny, bo pewnie powietrze nie idzie przez interkuler. Dotrysk paliwa pewnie też jest, bo oleju było za dużo, zmieniłem i znowu jak by przybyło.
    Zatankowanie pod korek też nic nie dało.
    Jak silnik przekroczy 60°C, załącza się wypalanie. Wiatrak zaczyna się kręcić, grzeją lusterka i tylna szyba. Wiatrak kręci się również po zgaszeniu silnika, aż ten ostygnie.
    Lexia pokazuje "domieszkowanie paliwa niemożliwe" lub "wypalanie niemożliwe". Ale kalkulator domieszkowanie nie zgłasza błędów. Ale po co to wypalanie, skoro poziom zapełnienia filtra zmienia się 1-8%. Ilość dodatku w filtrze to 1g. Różnica ciśnień w filtrze to 0 na jałowym i ok. 20-60 mba przy 3tys. obrotów. Czyli FAP raczej zapchany nie jest. Płynu fizycznie jest prawie cały zbiorniczek, zajrzałem pod samochód i pokołysałem. W Lexii płynu pokazuje stale 3000ml. W Lexii nie ma ilości kilometrów pomiędzy wypaleniami oraz od ostatniego wypalania. Obie te wartości to zero. Temperatura silnika po nagrzaniu to 80°C, a w wydechu po nagrzaniu w czasie ostrej jazdy 500-600°C.
    Samochód ma moc, pali średnio 6,7 l/100km, wg. komputera. Przebieg (raczej prawdziwy) 214tys km.
    Wymuszenie wypalania w Lexii, w czasie jazdy, niemożliwe.

    Lexia pokazuje błędy:
    - Zablokowany, zamknięty zawór EGR, którego nie słychać w teście. Będę go czyścił. Silnik nie szarpie, równo pracuje.
    - Zacięcie pedału gazu, ale pedał pracuje normalnie, przecież auto jeździ. Chyba chodzi o brak styku po maksymalnym wciśnięciu.
    - Wypalanie FAP zbyt częste, nie zakończone.

    - Czy błędy EGR i pedału gazu mogą wpływać na brak możliwości zakończenia wypalania FAP?
    - Czy może warto spróbować w Lexii wklepać informację o zregenerowaniu FAP i o dolaniu dodatku, pomoże może?
    Czego się czepić, coś poradzicie?

    C5 mam 2 tygodnie i nie wiem wszystkiego, co było wcześniej robione. Wiem, że turbo było niedawno wymieniane i kiedyś dwumasa.
  • Texa Poland
  • #2
    daras41
    Level 25  
    Sprawdzałeś czy FAP fizycznie jest w aucie? różne cuda ludzie robią , żeby sprzedać. Zobacz od spodu czy ktoś okienka nie wycinał w filtrze.
  • Texa Poland
  • #3
    elelolo
    Level 15  
    Sprawdzę. Ale czy wówczas czujnik ciśnienia nie pokazywał by cały czas 0 mbar?
    Blaszane osłony na pewno były odkręcane, ale to pewnie w czasie wymiany tutba.
  • #4
    żałosna udręka
    Level 33  
    Za mała różnica ciśnień. Filtra nie ma. Pozostaje kontynuować i wyłączyć, albo uzupełnić braki.
  • #5
    marcin_70
    Level 21  
    Wrzuć logi z DiagBoxa.. możliwe, że ktoś nieumiejętnie usunął FAPa
  • #6
    elelolo
    Level 15  
    Czyli muszę zajrzeć do puszki, co tam się dzieje.
  • #7
    daras41
    Level 25  
    Pewnie wyrwali rdzeń i nie zrobili sterownika silnika, bo za drogo.
  • #9
    daras41
    Level 25  
    Weź jakiś cienki drucik i zobacz jak głęboko w otwory w rdzeniu filtra wchodzi. Będzie wiadomo ile popiołu jest.
  • #10
    elelolo
    Level 15  
    Cyna do lutowania, która jest miękka, przechodzi przez cały filtr. Czyli zapchany nie jest.
    Jak pisałem Lexia pokazuje kilka procent. I oględziny chyba to potwierdzają.
  • #11
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na wylot przez filtr?
  • #12
    elelolo
    Level 15  
    Na wylot drucik nie przeszedł, nie pchałem na siłę. Ale wydaje się, że wszedł tyle, ile grubości ma rdzeń.
    A jak powinno być?
  • #13
    daras41
    Level 25  
    Na wylot nie przejdzie a jeśli wchodzi głęboko to znaczy , że popiołu nie ma. Sprawdź drożność przewodów od filtra do różnicówki.
  • #14
    elelolo
    Level 15  
    Przewody drożne i szczelne. Różnicówka nie przepuszcza powietrza, czuć, że membrana pracuje. Sprawdziłem ustami.

    A jak temp. oleju w Lexii mam cały czas 20°C, to ma to jakieś znaczenie?  Wskaźnika na zegarach nie mam. Ale czy czujnik fizycznie jest i czy sterownik silnika sam dla siebie mierzy temp. oleju? Może mi nie chce wypalać FAPa, tylko zagrzewa olej?

    Pod plastikiem przy sterowniku jest jakiś luźny przewód z wtyczką schowany. Foto.
  • #15
    elelolo
    Level 15  
    Dziękuję wszystkim, którzy chcieli pomóc.

    Wymieniłem EGR na nowy i już nie ma problemów. Nie ma załączania wentylatora i ogrzewania lusterek i tylnej szyby.

    Zawór EGR był zablokowany jako zamknięty. Wyjąłem, poczyściłem, ale rolki prowadzące luźno latały. Oś silniczka również się lekko przycinała. Ale po podłączeniu "na krótko" zawór się zamykał i otwierał. Jednak niepotrzebnie go zamontował, bo na samochodzie jednak się blokował, gdy sterownik chciał go otworzyć. I od razu pojawiały się błędy związane z EGR a za nimi od 60-paru stopni temp. wody, załączało się niekończące wypalanie FAP, a w rzeczywistości pewnie brakowało ogrzewania wody przez zamknięty EGR i dogrzewanie silnika - taka moja teoria, ale mogę się mylić.

    Po wymianie EGR na nowy, ale nie Valeo, kupiłem jakiś za 415zł (z gwarancją) silnik się szybciej nagrzewa i wypalanie się nie załącza.

    Podczas, gdy walczyłem z tym wypalaniem i w Lexii, w opcjach związanych z FAP zmieniałem ustawienia, resetowałem, pojawił mi się komunikat o ryzyku zapchania filtra. Więc muszę jeszcze z tym powalczyć.

    Aktualizacja.
    Trzeba było ponownie zresetować dpf, w ustawieniach i wtrysku i domieszkowania, otworzyć korek wlewu paliwa i już nie ma info risk of filter blocking.