Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

saab - Jak zarejstować takie auto?

decybel91 25 Lis 2016 12:15 2202 19
  • #1 25 Lis 2016 12:15
    decybel91
    Poziom 39  

    Jak w temacie:
    saab - Jak zarejstować takie auto?


    Mam takiego Saaba na oku, uszkodzony tył/
    Kwestie techniczne ogarnę sam, ale pytanie jak to zarejstować w okolicy zaden diagnosta nie ma tyle odwagi i/lub wiedzy.
    Dodam, że w/w będzie wozić wyłączne na potrzeby prywatne.
    Pozdrawiam

    0 19
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 25 Lis 2016 12:49
    robokop
    Moderator Samochody

    decybel91 napisał:
    ale pytanie jak to zarejstować

    Normalnie. Pojazd ciężarowy, o DMC 3500kg.
    decybel91 napisał:
    zaden diagnosta nie ma tyle odwagi i/lub wiedzy

    Jedź może na jakąś normalną OSKP?

    1
  • #3 25 Lis 2016 19:09
    Gitner
    Poziom 27  

    A jak jest zarejestrowany w Skandynawii? Podobne jemu przeróbki uważa się tam za traktory. U nas powinno być w rubryce "rodzaj pojazdu: specjalny", w rubryce "przeznaczenie: autolaweta" i jak pisze kolega wyżej ciężarowy do 3.5T, chyba, że w papierach jest więcej.

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 26 Lis 2016 00:01
    vag_padło
    Poziom 14  

    Jezeli to bylby nowy samochod moze bys zarejetrowal , chociaz nie wiem co to za kombinacja musiala by byc:pSprowadzonego napewno nikt ci sie nie podlozy , ostre krawedzie , na foto odrazu widze ze brak wymaganego oświetlenia , a konstrukcja rurowa to juz wogle dyskfalifikuje. Podeslij mi na pw wyciag z homologacji tego wunderbauma to moze cos pomoge jak to przerobic

    1
  • #5 26 Lis 2016 14:57
    wielecki
    Poziom 20  

    Homologacji to to nie ma pewnie więc zostaje rejestracja jako SAM. Więc pakujesz to na lawete jedziesz do OSKP, pokazujesz to diagnoscie i on ci mówi co trzeba zrobić żeby podbił pieczatke.

    0
  • #6 26 Lis 2016 15:42
    henryk waszyński
    Poziom 11  

    wielecki napisał:
    Homologacji to to nie ma pewnie więc zostaje rejestracja jako SAM. Więc pakujesz to na lawete jedziesz do OSKP, pokazujesz to diagnoscie i on ci mówi co trzeba zrobić żeby podbił pieczatke.

    Jeśli mogę dodać trzy grosze swoje to piszę- procedura jest taka, że wszystkie przeróbki mogą być robione w uprawnionym warsztacie to jest takim, który w swoich papierach ma odpowiedni wpis, że może to robić. W przypadku gotowca o stanie technicznym musi zadecydować diagnosta. Od razu uprzedzam, że najbardziej ciekawym punktem w tej konstrukcji jest połączenie przyczepy z karoserią auta. Nie wiem czy Saab ma ramę ? Jeśli ma to ta rama nie może być w jakikolwiek sposób łączona z ramą przyczepy, to powinna być jednolita rama. Jeżeli jet łączona prawdopodobnie nikt tego nie podpisze. No i tyle Tak jak Koledzy pisali wyżej najlepiej udać się na okręgową stację kontroli pojazdów tylko nie do jakiegoś "cykora" a do normalnego rozsądnego diagnosty, który Tobą pokieruje. Ja przerabiałem temat lawety, która była zrobiona lecz w papierach została nadal samochodem ciężarowym. Musiałem sam wystawić świadectwo wykonania przeróbki i podpisać się pod tym. pzdr. i życzę sukcesu. P.S. nie ma znaczenia czy ten pojazd będzie do użytku prywatnego czy zarobkowy, tak czy tak musi wyjechać na tę samą drogę.

    0
  • #7 26 Lis 2016 16:21
    decybel91
    Poziom 39  

    Obecnie nie mam takiego pojazdu,
    mam uszkodzonego saaba więc zrobię swap przód auta+przyczepa-laweta.
    Saab nie ma ramy.
    Uszkodzony saab jest zarejstrowany w PL jako osobówka.
    W tygodniu podjadę jeszcze do znajomego, który otwiera skp i jest świeżo po kursach pogadam z nim.

    0
  • #8 26 Lis 2016 17:19
    henryk waszyński
    Poziom 11  

    No to coś nie zrozumiałem. Moim zdaniem , w tej sytuacji , będzie ciężko. Jeszcze jedno jak sam nie masz warsztatu to się za to nie bierz bo i tak będziesz musiał zapłacić za papier.

    0
  • #11 26 Lis 2016 18:59
    elektro16
    Poziom 14  

    Witam
    Z wypowiedzi wynika ,że kolega chce zrobić tzw. SAMa . Od końca czerwca 2013 każdy pojazd rejestrowany po raz pierwszy musi przejść proces homologacji co czyni takie przedsięwzięcie całkowicie nieopłacalnym .

    Pozdrawiam

    0
  • #12 26 Lis 2016 19:43
    decybel91
    Poziom 39  

    No i wszystko wiem, dziękuje za podpowiedzi.

    0
  • #13 26 Lis 2016 19:58
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    W Niemczech jeżeli nie masz żadnych dokumentów do samochodu, robisz podstawowy przegląd za 350 Euro i rejestrujesz. Oczywiście potrzebny pobyt stały lub obywatelstwo. Jakie są reguły nie wiem, bo raz coś takiego robiłem, ale się nie dowiedziałem od nich. Wyglądało jakby sami diagności nie wiedzieli na co mają patrzeć. Żebym nie stał i nie patrzył powiedzieli,że to musi potrwać dwa dni. Parametry spisali dokładnie z tabliczki, a masę pustego z wagi.

    0
  • #14 26 Lis 2016 20:50
    robokop
    Moderator Samochody

    vag_padło napisał:
    ostre krawedzie , na foto odrazu widze ze brak wymaganego oświetlenia , a konstrukcja rurowa to juz wogle dyskfalifikuje

    Znajdź może sobie inną piaskownicę?
    wielecki napisał:
    Homologacji to to nie ma pewnie
    Jak może nie mieć homologacji, jeśli było zarejestrowane na terenie UE i jest fabrycznym seryjnym produktem?

    0
  • #15 26 Lis 2016 21:42
    wielecki
    Poziom 20  

    robokop napisał:
    Jak może nie mieć homologacji, jeśli było zarejestrowane na terenie UE i jest fabrycznym seryjnym produktem?


    Skad masz ta informację? Autor tematu nic o tym nie wspomina, niech wiec skonkretyzuje.
    A jeżeli chodzi o SAMy, to gogle mówi że od 2013go nie zarejestrowano w Polsce zadnego sama... Nie do wiary ze kretynski urzędniczy przepis załatwił setki chłopaków budujących trojki, boogie, kitcary.....

    0
  • #16 26 Lis 2016 21:54
    ociz
    Moderator Samochody

    wielecki napisał:
    od 2013go nie zarejestrowano w Polsce zadnego sama

    Bo trzeba by było być niemądrym żeby tracić tyle czasu i przepłacać, skoro można zarejestrować auto w bardziej cywilizowanym kraju i je sprowadzić.

    0
  • #17 27 Lis 2016 06:29
    avatar
    Poziom 35  

    ociz napisał:
    wielecki napisał:
    od 2013go nie zarejestrowano w Polsce zadnego sama

    Bo trzeba by było być niemądrym żeby tracić tyle czasu i przepłacać, skoro można zarejestrować auto w bardziej cywilizowanym kraju i je sprowadzić.

    Problem jest w tym że euro komuna nie pozwala na rejestracje sama już w żadnym kraju EU.

    0
  • #18 27 Lis 2016 12:16
    wielecki
    Poziom 20  

    avatar napisał:
    Problem jest w tym że euro komuna nie pozwala na rejestracje sama już w żadnym kraju EU
    Jak się okazuje jest jeszcze tylko w UK można rejestrować sama, trzeba się wiec spieszyć bo wiadomo... A może poczekać? Trumpie przybywaj! :D

    0
  • #20 27 Lis 2016 12:31
    diodabg
    Poziom 29  

    wielecki napisał:
    UK można rejestrować sama
    W Irlandii tez tylko trzeba miec papier ze ten co przerabial ma certyfikat na wprowadzenie zmian i ingerencje w struktury pojazdu.

    0