Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KOGEL - Naczepa KOGEL sama hamuje podczas jazdy . WABCO TEBS

cielak1989 25 Lis 2016 21:26 1062 16
  • #1 25 Lis 2016 21:26
    cielak1989
    Poziom 12  

    Witam panowie mam problem z naczepą
    Naczepa firana Kogel 2013 rok układ hamulcowy Wabco prawpodobnie TEBS E .

    Podczas jazdy sama hamuje gwałtownie bez naciskania na hamulec . Po diagnostyce w serwisie Kogla rozkładają ręce nie wiedzą co jest w sterowniku zapisany jest błąd " Pneumatyczny przewód sterujący " .

    Dodam ze po odłączeniu żółtego szybko złącza łączącego ciągnik od naczepy podczas jazdy dzieje sie to samo sama hamuje .

    W czym panowie może być problem ??

    0 16
  • #3 25 Lis 2016 22:00
    cielak1989
    Poziom 12  

    A mógł byś przybliżyć coś bo nie wiem o co dokładnie chodzi ?

    0
  • #5 25 Lis 2016 22:06
    cielak1989
    Poziom 12  

    To wiem na jakiej zasadzie działa itp ale nie rozumie tego w twojej wypowiedzi o co chodzi "Odkręć regulację ręcznego tak aby nie miało możliwości zahamować."

    0
  • #7 25 Lis 2016 22:14
    cielak1989
    Poziom 12  

    Bo nie wiem co to jest regulacja ręcznego ?? nie wiem o co chodzi a przedrzymskim to ja chcę ją naprawić to naczepę i znaleźć przyczynę

    Chodzi tobie o wykręcenie śruby od sprężyny w siłowniku ??

    0
  • #8 25 Lis 2016 22:22
    nici
    Poziom 34  

    Nie obraź się, ale diagnoza tej usterki dla kogoś znającego się jest banalna.
    Pojazdy ciężarowe to nie tico dresiarza i nie polecam naprawy przez internet.

    Jak pisałeś wcześniej znasz zasadę działania, nie widzę przeszkód abyś naprawił to sam.
    Jeśli nie, pokornie się przyznaj do niewiedzy/
    Za długo mam doczynienia z takimi pojazdami i szybko weryfikuje kombinatorów.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zawór od ręcznego sprawdziłeś?

    0
  • #9 25 Lis 2016 22:27
    cielak1989
    Poziom 12  

    no ok jeżeli się przyznam do niewiedzy to powiesz mi o co ci dokładnie chodzi ponieważ nie wiem o ci chodzi z odkręceniem regulacji ręcznego ?? Chyba forum te do tego służy ??

    0
  • #11 25 Lis 2016 22:40
    cielak1989
    Poziom 12  

    Na jekiej regulacji ?? Mam tam tarcze z zaciskiem sk7 z siłownikiem dwu komorowy . Do tego jest modulator zawór parkująco luzujący i więcej raczej nic niema , A z jadą próba to jest właśnie problem bo to dzieje się bardzo rożnie raz na godzinne jazdy zblokuje 10 razy a nieraz jeden raz . I po wyhamowaniu naczepy trzeba wyjść po naciskać przyciski czary i czerwony i od zaworu parkująco luzujący i puszcza na jakiś czas

    0
  • #12 25 Lis 2016 23:02
    klika60
    Poziom 15  

    Witam sprostuje trochę temat, w samochodach ciężarowych nie ma regulacji hamulca ręcznego jest tylko śruba w siłowniku którą wykręcasz do końca po to żeby ściągnąć sprężynę i zwolnić hamulec ręczny wtedy gdy na trzecim obwodzie brakuje powietrza bądź jest usterka mechaniczna siłownika. Zaczął bym od pomiaru ciśnienia jakie wychodzi na naczepę, później sprawdził bym na samej naczepie czyli na zbiornikach powietrza czy jest 8,5 bara, nie wiem jaki jest to samochód, jeśli wabco jest w naczepie to zawór parkująco luzujący do naprawy ewentualnie czerwona słuchawka bądź załamana żółta spiralka i układ po wciśnięciu hamulca nożnego nie odpowietrza się

    3
  • #14 25 Lis 2016 23:09
    cielak1989
    Poziom 12  

    Naczepę tą ciąga Premium DXI zasilanie na naczepę wychodzi 8,5 bara z Renówki i taka są wartość ciśnienia odczytuje program diagnostyczny wabco na czerwonej słuchawce.

    Jutro rano będę miał nowy zawór parkująco luzujący to go podmienicie i zobaczę co będzie

    0
  • #15 25 Lis 2016 23:09
    klika60
    Poziom 15  

    Nie sztuką jest wymienić cały osprzęt trzeba wszystko sprawdzić i dopiero podjąć decyzje bo może problem jest gdzie indziej

    0
  • #16 25 Lis 2016 23:18
    cielak1989
    Poziom 12  

    Jutro posprawdzam jak pisałeś i zobaczę jaki jest efekt .

    0
  • #17 28 Lis 2016 18:08
    diablo23248
    Poziom 26  

    Sprawdzić drożność przewodu sterującego to po pierwsze.
    Po drugie sprawdzić jakie cisnienie "widzi" czujnik cisnienia zadanego.
    W wabco zdarza sie usterka tego właśnie czujnika.

    Czy z innym ciągnikiem naczepa zachowuje sie tak samo?

    0