Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elprom Łowecz - Iskrzenie w wirniku

25 Lis 2016 22:40 1098 7
  • Poziom 18  
    Witam! Po załączeniu wiertarki w otworach wentylacyjnych widać wyraźnie coś na kształt łuny elektrycznej. W serwisie powiedzieli mi że to nie wina szczotek i że wiertarka długo nie popracuje. Czy można to jakoś naprawić? Czy faktycznie ten sprzęt już nie nadaje się do użytku? Iskrzenie i łuna zlokaluzowane są w tylniej części wiertarki w otworach wentylacyjnych nad włącznikiem. Proszę o poradę.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 27  
    Czy ją rozbierali czy tylko stwierdzili na oko. Są 3 możliwości. Szczotki [ servis powiedział że nie]. Wirnik jego komutator. Rozwalone łożysko rzadki przypadek. Myślę że wirnik . Czy taki dostaniesz wątpię chyba tylko z odzysku. Czasami na ''starociach''. Żeby się dowiedzieć trzeba samemu rozebrać.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 18  
    Nie rozbierali. Stwierdzili po tych iskrach, a dokładnie po pojawiającej się w tych otworach łunie. Jak ścisne czubek wiertarki podczas pracy to nie czuje nadmiernych drgań, czyli łożyska chyba są dobre. Czy taką wiertarkę można bezpiecznie używać?
  • Moderator Samochody
    Jak iskrzy, a nie słychać buczenia, nie dymi i nie ma wyraźnie niższych obrotów, to albo przerwa w uzwojeniu wirnika, albo zwarty zwój w stojanie. Nie da się stwierdzić tego na odległość. Równie dobrze może iskrzyć naturalnie, a efekt będzie się potęgował zużytymi szczotkami czy komutatorem. Części jeszcze chyba bez problemu dostępne, zresztę zarówno wirniki jak i stojany można przezwajać.
  • Poziom 10  
    a w czym jest problem? rozebrać i zmierzyć niż zgadywać, to jest 5 min roboty, stojan pojedyncze cewki, plus wirnik zmierzyć komutator i na elektromagnes:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    BezAgresji napisał:
    a w czym jest problem? rozebrać i zmierzyć niż zgadywać, to jest 5 min roboty, stojan pojedyncze cewki, plus wirnik zmierzyć komutator i na elektromagnes:)
    i nie mozna jej bezpiecznei używać ponieważ dam sobie rękę uciąć że nie minie chwila jak zacznie śmierdzieć z niej i sie całkiem spali:)
  • Moderator Samochody
    BezAgresji napisał:
    a w czym jest problem? rozebrać i zmierzyć niż zgadywać, to jest 5 min roboty, stojan pojedyncze cewki, plus wirnik zmierzyć komutator i na elektromagnes:)

    A zmierzyć co i czym? Rezystancję cewek multimetrem? Bez zwarciownicy nie podchodź.
    BezAgresji napisał:
    nie mozna jej bezpiecznei używać ponieważ dam sobie rękę uciąć że nie minie chwila jak zacznie śmierdzieć z niej i sie całkiem spali:)

    I jakie wtedy niby powstanie zagrożenie dla użytkownika, że nie można jej bezpiecznie używać?
  • Poziom 18  
    Okazało się że do wymienione muszą być szczotki, oraz włącznik. Dziękuje za porady