Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówka / palnik - Oświetlenie główne.

26 Lis 2016 19:24 264 4
  • Specjalista AGD
    Coraz więcej jest pojazdów z lampami krótkołukowymi (XBO / Ksenon).
    Dlaczego firmy zajmujące się produkcją źródeł światła do pojazdów (nie tylko samochodów) nie wyprodukują lampy sodowej? Strumień świetlny średnio 6 razy większy, we mgle o wiele lepiej widzialny, trwałość większa.
    20-25 lat temu była moda na żarówki w żółtym szkle i spotykało się takie samochody. Ale Żarówka nie da tyle światła co lampa wyładowcza tej samej mocy.
  • Poziom 30  
    Lampa sodowa potrzebuje rozgrzania, tak samo jak zgaśnie z jakikolwiek przyczyn szybko jej nie włączysz.

    Wyobraź sobie teraz jazdę z takimi skutkami, więcej wad niż pożytku.
  • Specjalista AGD
    No tak. Ale może dałoby się odpowiednio zmodyfikować tak lampę by miała zalety lamp krótkolukowych jak i sodowych. Lampy krótkołukowe to odmiana lamp metalohalogenkowych. Więc nie tak trudno byłoby takie źródło światła o barwie zółto-pomarańczowej wyprodukować, które działało by jak lampa ksenonowa.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Ale na runku bez problemu są dostępne ksenony z barwa 3000K lub 4300K
  • Specjalista AGD
    No rzeczywiście. Nie wiedziałem że takie są. Do tej pory widziałem barwy ksenonów od białego do niebieskawego.