Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówka / palnik - Oświetlenie główne.

MARCIN.SLASK 26 Lis 2016 19:24 165 4
  • #1 26 Lis 2016 19:24
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Coraz więcej jest pojazdów z lampami krótkołukowymi (XBO / Ksenon).
    Dlaczego firmy zajmujące się produkcją źródeł światła do pojazdów (nie tylko samochodów) nie wyprodukują lampy sodowej? Strumień świetlny średnio 6 razy większy, we mgle o wiele lepiej widzialny, trwałość większa.
    20-25 lat temu była moda na żarówki w żółtym szkle i spotykało się takie samochody. Ale Żarówka nie da tyle światła co lampa wyładowcza tej samej mocy.

    0 4
  • #2 26 Lis 2016 19:38
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    Lampa sodowa potrzebuje rozgrzania, tak samo jak zgaśnie z jakikolwiek przyczyn szybko jej nie włączysz.

    Wyobraź sobie teraz jazdę z takimi skutkami, więcej wad niż pożytku.

    0
  • #3 26 Lis 2016 19:50
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    No tak. Ale może dałoby się odpowiednio zmodyfikować tak lampę by miała zalety lamp krótkolukowych jak i sodowych. Lampy krótkołukowe to odmiana lamp metalohalogenkowych. Więc nie tak trudno byłoby takie źródło światła o barwie zółto-pomarańczowej wyprodukować, które działało by jak lampa ksenonowa.

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Lis 2016 20:08
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    Ale na runku bez problemu są dostępne ksenony z barwa 3000K lub 4300K

    0
  • #5 27 Lis 2016 12:55
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    No rzeczywiście. Nie wiedziałem że takie są. Do tej pory widziałem barwy ksenonów od białego do niebieskawego.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo