Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 1,9D - różnice w pompach Lucas

cyborg39 08 Gru 2016 22:16 2778 34
  • #31
    cyborg39
    Poziom 24  
    Wróciłem. Na tarczy.. Zacząłem dziś od idealnego wręcz ustawienia rozrządu i pompy na kołki. Pierwsze odpalenie po dobie stania - od jednego obrotu. 4 sekundy pracy i silnik dusi się po czym gaśnie. Pierwsze co robię to odłączam wtyczkę niebieską - od przestawiacza kąta wtrysku. Po zakręceniu silnik odpala od razu, pracuje na jałowym wyraźnie dłużej, pracuje ale w końcu też zaczyna się dusić, po czym gaśnie. Kolejne odpalenie z odpiętą wtyczką i z podniesionymi obrotami za pomocą dźwigni od termostatu woskowego - silnik pracuje długo, chyba trochę poniżej minuty, ale w końcu zaczyna poszarpywać, trząść się, szarpie i szarpie ale pracuje. Spaliny śmierdzą niedopalonym paliwem. W końcu silnik gaśnie. Następnie maksymalnie wykręciłem śrubę zderzaka regulatora resztkowego. Obroty się podniosły, ale znowu szarpanie po jakinś czasie. Następnie pomyślałem o tym żeby podłączyć swiece żarowe na stałe. Kolejna próba, dopóki świece grzeją silnik pracuje, nierówno ale pracuje. Kiedy odłączam przewód, wyraźnie silnik kuleje bardziej, pracuje coraz gorzej, po ponownym podłączeniu świec obroty nieco się wyrównują ale nadal silnik poszarpuj, jednak wciąż pracuje. Po tym teście wykręcam wtryskiwacze i mierzę ciśnienie, jednak jest ono w normie (29, 29, 28, 29 bar). Na sam koniec składam wszystko i jeszcze w akcie desperacji przestawiam koło pasowe pompy o jeden ząbek do przodu na pasku, silnik odpala, pracuje bardzo twardo, przy dodawaniu gazu stukot, ale można zwiększyć obroty, silnik cały czas pracuje, wchodzi na obroty. Problem podczas puszczania gazu, jednak jak schodzi powoli to jakiś pracuje. Czyli to samo co wczoraj po przestawieniu koła tylko na fasolkach, jednak praca twardsza. Poddaje się chyba..
  • #32
    Megawe
    Poziom 30  
    Czy silnik odpalasz na tym paliwie na którym zatarła się poprzednia pompa ?
  • #33
    cyborg39
    Poziom 24  
    No tak, nie brałem pod uwagę tego że to może być wina paliwa.. Może jeszcze jutro spróbuję odpalić ją z bańki na paliwie z innej stacji..
  • #34
    cyborg39
    Poziom 24  
    Dopiszę tylko tyle, że na świeżym paliwie ze Statoila auto pracowało tak samo, dzisiaj pompę zawiozłem do zakładu specjalistycznego, w tygodniu mają dzwonić, czy coś da się z nią zrobić. Poinformuję co dalej.
  • #35
    cyborg39
    Poziom 24  
    Najnowsze wiadomości: odebrałem dziś pompę od "pompiarza", pompa została kompleksowo uszczelniona, wymieniona pompka podająca (widocznie obydwie moje były dobite) oraz łożyska, oczywiście wyregulowana na stole probierczym. Po zamontowaniu silnik odpalił bez większych problemów, pracuje jak zaraz po zakupie (a nawet lepiej bo ma świeżo wyregulowane luzy zaworowe :) ) Koniec problemów z pompą, kieszenie puste ;) Za radą jednego z forumowiczów do pełnego zbiornika paliwa dolałem litr Miksolu. Mam teraz problem z zegarami ale założę osobny temat..