Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS

noidemm 27 Nov 2016 12:06 22863 24
  • #1
    noidemm
    Level 22  
    Witam.
    Uszkodzeniu uległ sterownik ABS, nóżki były pourywane więc kupiłem drugi. Ze starego spisałem
    SOFTWER CODING : 04255
    Work Shop Code : 00028
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS

    Podłączyłem nowy i tam mam teraz
    Softwer coding 00000
    Work Shop Code: 000000
    Wchodze w zakładke od ABS w recode module wpisuje stare parametry akceptuje, sterownik się resetuje i dalej są same zera.
    Na forum znalazłem żeby zmianić użtkownika oraz hasło wiec chciałem wpisać te parametry co wpisałem:
    Użytkownik jako 04255
    a hasło 00028, ale przy próbie wpisania trace łączność ze sterownikiem ABS i musze wyłączyć i włączyć zapłon, ale dalej są same zera.
    Może problem leży w moim przewodzie, jest to zwykły VAG KLL obsługuje VAG-com oraz VCDS litle, czy ten przewód się do tego nadaje?? Posiadam jeszcze przewód VAG K+CAN ale on jest pod comandera i służy troche do innych celów.
  • #2
    bodzio012
    Level 33  
    Musisz wpisać login a później kodowanie, Wpisujesz zły login i dlatego tak się dzieje
  • #5
    noidemm
    Level 22  
    Będzie pasować ? Pasat b5 fl 2002 silnik 2.0 20v 131 koni koła standardowe 15stki. Program pełna wersja vagcom 3
  • #6
    T5
    Admin of Cars group
    Kodowanie które spisałeś mówi że to diesel.
    0-
    4 -Audi A4 (8D) / VW Passat (3B)
    2- FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB/1LE/1LF/1LT/1ZC]
    5- 4/6/8 Cyl. Diesel
    5- Manual
  • #7
    noidemm
    Level 22  
    T5 wrote:
    Kodowanie które spisałeś mówi że to diesel.
    0-
    4 -Audi A4 (8D) / VW Passat (3B)
    2- FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB/1LE/1LF/1LT/1ZC]
    5- 4/6/8 Cyl. Diesel
    5- Manual

    Takie było oryginalne a możesz mi rozkodowac do mojego auta login i hasło. Bardzo bym był wdzięczny.
    Czyli mam rozumieć, że miałem źle ustawione w orginalnym sterowniku?? Samochód kupiony z Holandi 4 lata temu więc tam może coś kombinowane było.

    Poniżej screen z poprzedniego sterownika:
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS
  • #9
    noidemm
    Level 22  
    teraz weszlo
    Soft coding jest 04275
    a work shop co wpisac??

    Dodano po 23 [minuty]:

    Nie chce przeprowadzic adaptacj G85. Wchodze w bloki 005 ustawia kierownice na 0 stopni. przechodze w login wpisuje 40168 poten basic seting 001 i wyskakuje ERROR group 001 not avolibe
  • #11
    noidemm
    Level 22  
    ESP i ABS sie swieci. Jest jeszcze jedna rzecz ktorej nie napisalen. Sterowniki roznia sie lekko od siebie a nianowicie oznaczenie w gornyn rogu. Przeoraszan za pisownie ale nan klawiature w laptopie uszkodzona. Poprawie bledy na stacjonarnyn
    Stary
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS
    Nowy

    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS
  • #13
    noidemm
    Level 22  
    Wrzucilen jeszcze raz to kodowanie co i wyliczyles
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS
    A blad jeszcze byl taki
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS
  • #15
    noidemm
    Level 22  
    Powie szczerze, ze nie przeszlo ni to przez nysl. Blad kasuje w vagu i po przekreceniu zaplonu pojawia sie znowu :(
  • #17
    noidemm
    Level 22  
    bezpiecznik sprawny chyba ze sterownik kupilen uszkodzony.
  • #19
    noidemm
    Level 22  
    Chodzi o dużą wtyczkę wchodzącą w sterownik?? Rozumiem, że chodzi o te szersze bolce we wtyczce są chyba cztery dwa masa i dwa plusy. Może jak przekłądałem elektronike (sterownik ABS) do starej pompy to coś źle złożyłem??
  • #20
    noidemm
    Level 22  
    Pony 2 i 6 napięcie jest
  • #22
    noidemm
    Level 22  
    Masa 1 i 5 też są. Sprawdzałem nawet pod obciążeniem żarówki. Rozumiem, że błąd ten wskazuje brak napięcia lub masy między pompą ABS a sterownikiem?? Podejżewam że jeszcze może nie być przejścia między sterownikiem a pompą, przy wkładaniu (jest dość ciasno) mogłem przygiąć te dwie blaszki i teraz nie dociskają. Dobrym tropem idę??
  • #23
    noidemm
    Level 22  
    Witam.
    Rozebrałem jeszcze raz i są dwa przejścia między sterownikiem ABS a pompą (dwa kwadraty oznaczone kółkami czerwonymi)
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS

    Na jednym jest plus a na drugim nie ma nic. Wydaje mi się że powinna tam być masa?? Co powinno być na drugim przejściu??
    Passat b5fl Sterownik ABS - Kodowanie nowego sterownika ABS
  • #25
    noidemm
    Level 22  
    Odkręciłem sterownik od pompy, co się okazało że blaszki były zagięte i nie dociskały. Po wyprostowaniu blaszek, skręceniu do kupy sterownik wstał. Potem krótki test i ABS i ESP działa. Mam wrażenie, że lepiej niż przed awarią ;-) Ciekawi mnie jeszcze czemu zakodowany był jako diesel w orginale. Czy to miało jakieś znaczenie przy jego pracy??
    Mam jeszcze jedno pytanie czy kalibracja czujnika skrętu mogła wpłynąć na położenie kierownicy podczas jazdy prosto (bo wydaje mi się to nielogiczne) a kierownica jakby o jeden ząb się przekręciła w prawo.