Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat brava 1.2 16V - odcięcie - odcięcie paliwa 2000obr/min

27 Lis 2016 18:58 1464 10
  • Poziom 8  
    Witam! Od kilku dni siedzę w garażu.

    Pacjent to Seat Marbella zeswapowany na silnik Fiata Bravo 1.2 16V Fire 99 rok - na osprzęcie boscha. Auto posiada I generacje lpg z blosem. Wyłączenie wtrysków i pompy paliwa następuje na przekaźnikach bez emulatorów. Na tym prostym zestawie samochód bezproblemowo jeździł rok (jakieś 10 000 km).

    Obecnie na lpg nie ma żadnych problemów. Ale w czasie jazdy na benzynie występuje odcinka na 2000 obr/min. Świeci się też kontrolka błędow silnika. Silnika nie da się wyżej wkręcić. Czasem kontrolka błędów gaśnie i silnik pracuje normalnie w pełnym zakresie - ale to bardzo sporadycznie.


    Coś odcina wtryski? Z pomocą plaka/samostratu silnik da się wkręcić na wyższe obroty.

    Co zrobiłem?
    1. Kupiłem nowe przewody zapłonowe bo stare nie wyglądały zaciekawie i może robiły zakłócenia - nic to nie dało.
    2. Odłączyłem z silnika cały układ elektryki lpg. Czyli sama benzyna. Nic to nie dało.
    3. Bezpośrednie zasilanie pompy paliwa - nic to nie dało. Pompa pompuje ochoczo - zdjąłem wężyk i lałem do kanistra - leci obficie.
    4. TPS - rozkręciłem ale nie ma dojścia do ścieżek. Ale na mierniku - dwie ścieżki - wartości wzrastają/opadają czyli wychodzi że ok.
    5. Czujnik podciśnienia na wolnych obr 1.4V i rośnie przy dodawaniu gazu.
    6. Cewkę mierzyłem tanim miernikiem trochę się różnią wyniki od danych znalezionych w necie.

    Aha. Auto zdecydowanie kopci na benzynie. Na lpg nie ma takich spalin.

    Co jeszcze mógłbym sprawdzić?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    NaczelnyFilozof napisał:
    Auto zdecydowanie kopci na benzynie

    Czyli rozjechały sie mapy albo coś padło - silnik zalewany jest benzyną. Świeci kontrolka to podĺącz diagnoskop żeby sprawdzić co go boli bo tak to szukanie po omacku.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel

  • Poziom 25  
    Wróżenie z fusów, jak kolega wyżej.

    Ja tam stawiam na standard, zatarta pompa paliwa.
    Ewentualnie lubiły czujniki temperatury zasysanego powietrza siadać.
  • Moderator Samochody
    NaczelnyFilozof napisał:
    Pompa pompuje ochoczo - zdjąłem wężyk i lałem do kanistra - leci obficie.

    Tak to co najwyżej na powrocie z listwy możesz sprawdzić czy leci "obficie".
  • Poziom 8  
    ociz napisał:

    Tak to co najwyżej na powrocie z listwy możesz sprawdzić czy leci "obficie".


    Ten silnik nie miał takiego czegoś. Inżynierowie FIATa zrezygnowali z tym modelu z czegoś takiego.



    Czy to będzie wtyczka/złącze diagnostyczne?

    fiat brava 1.2 16V - odcięcie - odcięcie paliwa 2000obr/min

  • Poziom 25  
    tak dokładnie złącze diagnostyczne
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    KarizmoGSM napisał:
    tak dokładnie złącze diagnostyczne


    Wyczytałem że przejściówki fiatowskie do kabla obd2 mają trzy kablle i krokodylka do zacisku + akumulatora. Taka przejściówka połączy się ze sterownikiem mojego silnika jak tam jest jeden kabel mniej? Wg schematów fiat Brava 1.2 do 99 miały w tej trzypinowej wtyczce tylko dwa kable.
  • Poziom 39  
    To fiat a więc różnie bywało hehe. Plus z krokodylka, masa i linia powiedzmy K we wtyczce.

  • Poziom 25  
    Tak połączy tam tylko linia K idzie i masa
  • Poziom 8  
    Fiatecuscan połączył. Choć dosyć często zrywa połączenie na viakenie. Porty mają poustawianą małą szybkość. Ale może to wina przedpotopowego bardzo starego laptopa...

    Był błąd połączenia silniczka od ustwaiania wolnych obrotów. Przepatrzyłem wiązkę i posprawdzałem obwody miernikiem. Rozkręciłem i nawet sprawdziłem czy silniczek się kreci. Pokasowałem błędy silnika (były jeszcze błędy wtryskiwaczy ale to norma bo na lpg nie ma emulatora). Odpaliłem i odcinka 2000 obr zniknęła.

    Silnik na benzynie kręci się w pełnym zakresie obrotów....
    ...tylko wolne obroty na benzynie pływają 1000-1600 obr i tak w kółko. Na lpg obroty stabilne 900 ok.
    Na benzynie błędów brak.
    Robiłem programowo adaptację przepustnicy. 30s off. 30s on (silniczek przepustnicy pracował bo coś tam terkotało) ale nic nie dało obroty dalej pływają.
  • Poziom 39  
    Sprawdź czy widzi zamkniętą przepustnicę - grzebałeś w tps wiec może coś przestawiłeś. Fiatecu powinien pokazywać obroty jałowe pożądane i rzeczywiste. Jeśli faluje to dlatego źe tego chce czyli poźądane też będą falowaĺy albo czegoś nie może dostroić i tu sygnał z tps, skład mieszanki czyli rozjechane mapy, regulator jałowych nie nadąża za poleceniami ecu bo ciężko chodzi albo jest zepsuty i pewnie jeszcze coś. Nie podałem ci gotowej recepty tylko możliwe przyczyny bo nie znam na pamięć tego silnika a rady są ogólne.