Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.5 8V - Pojemność baku, wskaźnik poziomu paliwa

28 Lis 2016 18:22 1329 12
  • Poziom 17  
    Witam
    Od pół roku mam Lanosa, ale dopiero pierwszy raz zatankowałem do pełna i wyszła dziwna rzecz. Jechałem już na oparach. Wskazówka na minimum. Kontrolka rezerwy nie działa. Wim, bo już raz brakło benzyny i nic się nie zaświeciło. Chciałem zatankować 25 litrów i się okazało, że nie dało rady wlać więcej niż 20 litrów. Jak to możliwe? Mam mniejszy bak? Ktoś nawrzucał kamieni do baku? Przy tym spalaniu co ma lanos, to na U95 musiałbym tankować co 100km :) (15L/100km + 5L rezerwy, żeby bezpiecznie dojechać do CPN i żeby się pompa nie zatarła)
  • Poziom 39  
    Kontrolka w lanosie to jakieś nieporozumienie - latem jakoś ma szanse działać ale zimą może być lipa - taka konstrukcja. Co do poziomu paliwa to jak do baku nie zajżysz to tylko jasnowidz pomoże.
  • Poziom 17  
    Latem też nie działała - pewnie przepalona żarówka. Mógłbym wpuścić kamerkę na przewodzie (endoskop). Ale to ryzykowana sprawa. Kamerka może się gdzieś o coś zaczepić. Kamerka jeszcze się rozpuści od benzyny. W Corsie zrobiła mi się dziura w baku i chciałem wężykiem spuścić paliwo. I tak się nie udało odzyskać benzyny, a uszkodziłem wskaźnik poziomu paliwa.
  • Poziom 37  
    Żarówka lub termistor przy pompie paliwa.
  • Poziom 17  
    No tak, ale dlaczego pojemność baku to 20-25 litrów, a powinno być 48?
  • Poziom 37  
    Zapowietrza się zbiornik, lub miałeś paliwo, bo czujnik poziomu też jest skopany. Kabelki, czyli np przy wtyczce nie kontaktuje za dobrze.
    Bez wyjęcia pompy i zabawy z pływakiem można sobie gdybać.
  • Poziom 17  
    Ale czy przy 1/2 baku wskazówka poziomu paliwa może być na Full?
  • Poziom 32  
    Najlepiej jak byś wyją pompę i ocenił faktyczny stan paliwa.
  • Poziom 17  
    Na jakiej zasadzie działa wskaźnik poziomu paliwa? To jest rozwiązanie mechaniczne? Bo po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wskazówka nie opada. Mało tego - akumulator wyjąłem na noc i bez akumulatora też wskazówka nie opada.
  • Poziom 38  
    Ford escort z 1998r tez tak miał. I nie miał kontrolki.
    Nie powiem, i jedna i druga sprawa była wkurzająca.

    Pytałem sie kiedyś mechanika dlaczego nie opada, i dowiedziałem się ze po wyłączeniu zasilania elektromagnes puszcza jakiś hamulec na strzałkę.
    Ale nie rozbierałem tego i głowy nie dam.
  • Poziom 37  
    Wskazówka wskaźnika nie ma sprężynki powrotnej.
    sanfran napisał:
    Pytałem sie kiedyś mechanika dlaczego nie opada, i dowiedziałem się ze po wyłączeniu zasilania elektromagnes puszcza jakiś hamulec na strzałkę.
    W przypadku daewoo, jest "hamulec", ale działa cały czas, i można go nazwać tłumikiem skoków pływaka. Wskazówka z "palca" stosunkowo opornie chodzi przez coś we wskaźniku, co można zneutralizować - dlatego wskazówka pokazuje ostatni poziom paliwa i sama nie opadnie po odcięciu zasilania.
    januszjh, Link
    Na obrazku, obok zaznaczonego, masz pływak z jednej strony i potencjometr z drugiej. Ruch pływaka poprzez drut, przekłada się na oporność potencjometru, co odczytuje ustrój pomiarowy zwany wskaźnikiem. Przystosuj to sobie do pokrętła głośności w radiu.
    januszjh napisał:
    Ale czy przy 1/2 baku wskazówka poziomu paliwa może być na Full?
    A patrzyłeś podczas tankowania na wskaźnik paliwa ?
    rafbid napisał:
    Najlepiej jak byś wyją pompę i ocenił faktyczny stan paliwa.
    I poruszając pływakiem obserwował działanie wskaźnika.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1436029.html#7052829
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2200321.html
  • Poziom 17  
    Cytat:
    A patrzyłeś podczas tankowania na wskaźnik paliwa ?

    I tak wskaźnik podnosi się z opóźnieniem po wyjechaniu z CPNu.
    Cytat:
    Ruch pływaka poprzez drut, przekłada się na oporność potencjometru, co odczytuje ustrój pomiarowy zwany wskaźnikiem. Przystosuj to sobie do pokrętła głośności w radiu.

    Czyli dzielnik napięcia. Nie trzeba mi tego aż tak tłumaczyć. Żeby wskazówka się nie huśtała razem z paliwem w zbiorniku jest układ inercyjny na oporniku i kondensatorze?
  • Poziom 37  
    Dlatego diagnoza wzrokowa wskazówki przy czujniku w zbiorniku jest zakłócona przez nieruchawą wskazówkę.
    Link , przeczytaj uważnie posty Jonecky, nie chcę mi się myśleć co będzie w przypadku przerwy potencjometru/czujnika w lanosie, temat tyczył leganzy. Wskaźnik ma dwa uzwojenia, w wypadku niezasilenia tego od czujnika, przerwy w obwodzie tej cewki, wskazówka przyklei się na max lub min. Potencjometr może mieć przerwę, do przerwy będzie działał, później wskaźnik tracąc masę przez czujnik "nagle skoczy" :D w którąś stronę... Wiesz już jaki jest szybki, a ja nie wiem czy miałeś już zatankowane 3/4 zbiornika by zobaczyć że tego nie pokazuje, tylko np max.
    Raz zrobiła mi psikus wtyczka przy "pompie", wyjęcie i włożenie naprawiło tamten problem, chociaż teraz nie powiem czy wskazówka była na full, czy min. W każdym razie był niekontakt pomiędzy masą, czujnikiem i wskaźnikiem, i chyba w ogóle brak reakcji na ruch pływaka..
    Pompę masz pod kanapą i dwa zadania, odstukać metalowe zapięcie modułu pompy i ostrożnie go wyjąć nie gnąc drutu z pływakiem.

    januszjh napisał:
    Żeby wskazówka się nie huśtała razem z paliwem w zbiorniku jest układ inercyjny na oporniku i kondensatorze?
    Nie, to hamulec we wskaźniku, coś podobnego do smaru opóźniającego otwarcie kieszeni w deck'u. Smar blokuje swobodny obrót magnesu, ale pole magnetyczne wytworzone z cewek pokonuje ten opór, tyle że dluuugo.

    Jeszcze jedno i ważne, nie włączaj stacyjki z odpiętym licznikiem bo spowoduje to błąd poduszek, zaś skasowanie błędu kosztuje.