Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 - BMW E46 1.9 PB LPG Praca Sond

wronki112 28 Lis 2016 20:51 381 8
  • #1 28 Lis 2016 20:51
    wronki112
    Poziom 7  

    Witam
    Ostatnim czasem mam problem z falowaniem obrotow. Sprawdziłem na INPIE jak pracuja sondy i mnie to niepokoi,gdy auto jest nie rozgrzane w pelni do 90stc to jedna sonda faluje a druga ma stałe jakby napiecie,na rozgrzanym silniku obie sondy maja napiecie 0.58-0.50 czy to swiadzy o padnietych sondach ? na filmiku praca sond na pb, na lpg sondy wygladaja jakby mialy ciagle stałe napiecie i w granicach 0.70


    Link

    0 8
  • #2 29 Lis 2016 06:29
    cardoctor
    Poziom 16  

    Pierwsza ma oscylować od 0.2V-0.8V co 1sek. Czym wolniej oscyluje tym bardziej zużyta. A druga jest tylko do diagnostyki sprawności kąta. Ma być ok. 0.5V Wychodzi że pierwsza do wymiany.(nie zakładaj zamienników).

    0
  • #3 29 Lis 2016 06:54
    wronki112
    Poziom 7  

    A po rozgrzaniu pierwsza sonda powinna stać w miejscu? Jesteś pewny ze do wymiany bo spotkałem się z opinią ze dobrze pracuje

    0
  • #4 29 Lis 2016 07:08
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Pierwsza w tym aucie ma pracować, jak kolega wyżej napisał, od 0,1 do 0,9 V. Tylna ma mieć około 0,6V, może się zmieniać, ale powoli. Zresztą skup się na pierwszej.

    0
  • #5 29 Lis 2016 07:50
    wronki112
    Poziom 7  

    No dobrze ale według Ciebie pierwsza dobrze pracuje? I jak to jest z tym ze po rozgrzaniu ma stałe napięcie i tak powinno być?

    0
  • #6 29 Lis 2016 08:18
    ociz
    Moderator Samochody

    Po pierwsze ta INPA ma za wolne odczyty żeby oceniać stan sondy. Po drugie zajmij się niesprawną instalacją gazową.

    0
  • #7 29 Lis 2016 08:40
    wronki112
    Poziom 7  

    Czemu nie sprawna? Znasz lepszy program czy miernikiem?

    0
  • #8 29 Lis 2016 08:49
    ociz
    Moderator Samochody

    wronki112 napisał:
    Znasz lepszy program

    Choćby ten od instalacji gazowej, ale i tak pewność da jedynie jednoczesny podgląd na analizatorze spalin.

    0
  • #9 06 Gru 2016 00:22
    pawelor325i
    Poziom 6  

    Witam. Odnośnie falowania obrotów, przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy. Sprawdź szczelność np na zaworze wolnych obrotów i jego połączeniach. A co odczytów sond na LPG to sprawdź parametry czy regulacja mieszanki jest prawidłowa. Kolega dobrze podpowiada. wszystko trzeba sprawdzić w oparciu o odczyty z analizatora. Nawet szczelność to gdy zaczniesz
    ''psikać'' jakimś preparatem to będą zmieniać się odczyty HC. Jeżeli oczywiście będzie jakaś nieszczelność.

    0