Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadett 1.4 - Opel Kadett C14NZ nie chce zapalić

osliczka 29 Lis 2016 19:17 393 20
  • #1 29 Lis 2016 19:17
    osliczka
    Poziom 14  

    Mam kłopot z kadetem, silnik C14NZ.
    Samochód nie chce zapalić, nawet nie parsknie, niby wszystko posprawdzane i wszystko sprawne, a jednak nie pali.
    Co sprawdzałem:
    -przekazanie napędu z wałka na aparat jest ok
    -wyjąłem aparat, zasiliłem Halla i sprawdzałem przy pomocy diody led sygnał z czujnika. Jest ok, dioda gaśnie i zapala się przy kręceniu ośką wałka.
    -Podpinałem diodę na złączą 2 i 4 do modułu zapłonowego pod cewką i brak reakcji, kompletny brak impulsu ze sterownika.
    -Po odpięciu kostki z aparatu masowałem przez kontrolkę probierczą środkowy pin (sygnał z czujnika halla). W tym momencie następuje uruchomienie pompy paliwa, wtrysk paliwa i przeskakuje iskra. Czyli teoretycznie wszystko ok, gdyby był sygnał z halla można przyjąć, że auto powinno pojechać. Nawet przy próbie kręcenia rozrusznikiem i masowaniu na ślepo w różnych momentach sygnału z halla silnik próbuje załapać, tyle, że wiadomo, że w złym momencie pada zapłon.

    Teraz gdzie wg mnie może być problem
    -Wtyczka do aparatu jest 3-pinowa. Na Pinach zewnetrznych mam zasilanie czujnika z tym, że masa jest stała i da się z niej zasilić żaróweczkę 12V5W. Natomiast zasilanie + jest takie, że świeci dioda led, natomiast żarówka 5W nawet nie drgnie. Czy to prawidłowe, ze sterownik wystawia do zasilania halla napięcie 12V o znikomym amperażu?
    Zasilanie we wtyczce do aparatu to przewód czarno-żółty. Może ktoś podpowie co dalej sprawdzać i gdzie może leżeć przyczyna?

    0 20
  • #2 29 Lis 2016 19:22
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Iskra na świecach jest?

    0
  • #3 29 Lis 2016 20:21
    osliczka
    Poziom 14  

    Przy kręceniu rozrusznikiem iskry nie ma ani na świecach ani na wyjściu z cewki, jedynie masując środkowy pin w gnieździe idącym do aparatu zapłonowego wszystko ożywa tzn. pracuje pompa, podaje wtrysk paliwa i jest iskra.

    0
  • #4 29 Lis 2016 20:55
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Moduł do wymiany, to co jest pod cewką na tej aluminiowej podstawie. Pasune z corsy B i astry F, z tym samym silnikiem

    0
  • #5 29 Lis 2016 20:57
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zasilanie masz słabe kontrolka 1,2W powinna świecić na zasilaniu halla

    0
  • #6 29 Lis 2016 21:29
    osliczka
    Poziom 14  

    Bieda z nędzą napisał:
    Moduł do wymiany, to co jest pod cewką na tej aluminiowej podstawie. Pasune z corsy B i astry F, z tym samym silnikiem


    Patrząc na schemat wynika z niego, że:
    Hal jest zasilany ze sterownika napięciem ok 5V. Sygnał (środkowy pin wtyczki z aparatu) wraca do sterownika. Ten przesyła go na moduł pod cewką, który wzmacnia go i podaje na cewkę. Dobrze rozumuje?
    Teraz napisz mi dlaczego sugerujesz uszkodzenie modułu, skoro masując przez kontrolkę środkowy pin w aparacie prawidłowo wyzwalam pracę pompy, wtrysk paliwa i iskrę z cewki? Gdyby moduł był trafiony raczej nie byłoby w ogóle reakcji!

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Zasilanie masz słabe kontrolka 1,2W powinna świecić na zasilaniu halla


    Przewód masowy jest ok. Kontrolka masowana z tego przewodu i zasilana z akumulatora świeci się prawidłowo.
    Żaróweczka kontrolna masowana zaś z akumulatora i zasilana z wtyczki aparatu (przewód w kolorze czarny-żółty) nie zapala się w ogóle. Odnalazłem ten przewód również przy samym ECU ale tam również pojawia się tylko takie zasilania które zaświeca diodę LED, zaróweczka nie rusza.
    Podstawiłem inny ECU od tego silnika i efekt identyczny.

    0
  • #7 29 Lis 2016 21:34
    ociz
    Moderator Samochody

    osliczka napisał:
    Hal jest zasilany ze sterownika napięciem ok 5V

    12V, ale nigdy mi nie przyszło do głowy sprawdzić amperaż. Tam w większości przypadków po prostu wtyczka dobrze nie kontaktowała.

    0
  • #8 29 Lis 2016 21:42
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Hall nie jest zasilany 5V a 12. Wtyczka nie kontaktowała tylko w aparatach Lucas (czarna kopułka), nigdy w Bosch.

    0
  • #9 29 Lis 2016 21:48
    ociz
    Moderator Samochody

    Zdarzało się i w Bosch-ach. Czasem wystarczyło wyjąć, włożyć wtyczkę i już odpalał.

    0
  • #10 29 Lis 2016 21:54
    osliczka
    Poziom 14  

    dobrze, a ktoś podpowie co mam dalej sprawdzić i czy to że masując przewód sygnałowy we wtyczce aparatu wywołuje działanie pompy paliwa, wtrysk paliwa i iskrę nie świadczy o tym, że moduł zapłonowy jest sprawny?
    Mnie zastanawia najbardziej to ze zasilanie czujnika Halla nie jest w stanie zapalić żarówki 5W a jedynie diodę.

    0
  • #11 29 Lis 2016 22:04
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Zwieraj do masy środkowy pin wtyczki idącej do halla, cyka wtryskiwacz i jest też w tym czasie iskra?
    A jak chcesz uwalić sterownik silnika to podpinaj żarówkę 5W do wtyczki zasilającej hall.

    0
  • #12 29 Lis 2016 22:31
    zibi581
    Poziom 21  

    Hall do wymiany.Moduł zapłonowy OK.

    0
  • #13 29 Lis 2016 23:56
    FRAJER_665
    Poziom 9  

    a sprawdzałeś halla żarówką?

    0
  • #14 30 Lis 2016 00:00
    osliczka
    Poziom 14  

    FRAJER_665 napisał:
    a sprawdzałeś halla żarówką?


    diodą

    Dodano po 1 [minuty]:

    zibi581 napisał:
    Hall do wymiany.Moduł zapłonowy OK.


    aparat miałem na stole, zasiliłem Halla prosto z akumulatora i podłączyłem diodę pod wychodzący sygnał. Wszystko pięknie działało. Skąd więc wniosek ze hall?

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Bieda z nędzą napisał:
    Zwieraj do masy środkowy pin wtyczki idącej do halla, cyka wtryskiwacz i jest też w tym czasie iskra?
    A jak chcesz uwalić sterownik silnika to podpinaj żarówkę 5W do wtyczki zasilającej hall.


    Pisałem, że jest reakcja prawidłowa, odpala wtryskiwacz, pompa i jest iskra.

    0
  • #15 30 Lis 2016 07:32
    FRAJER_665
    Poziom 9  

    W jakich okolicznościach zepsuło się to auto?czy czasem nie zostawiłeś włączonego zapłonu na długo? Ja bym sugerował podmianę modułu pod cewką bo po co wyważać otwarte drzwi.

    0
  • #16 30 Lis 2016 12:32
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Żaróweczka 1,2W lekko świeci na zasilaniu Halla.

    0
  • #17 30 Lis 2016 14:32
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    1,2W tak, 3W już nie.

    0
  • #18 30 Lis 2016 15:52
    kortyleski
    Poziom 40  

    Kurde, jaki problem sprawdzić miernikiem zasilanie na podłączonym aparacie? I jednocześnie diodą impulsy?

    0
  • #19 20 Lut 2017 20:21
    osliczka
    Poziom 14  

    na zewnętrznych pinach wtyczki do halla po zapłonie pojawia się 1,3V zamiast 12V. Próbowałem zasilić Halla z bezpośrednio z akumulatora, a zostawić sam sygnał ze środkowego pinu, ale nic to nie dało.

    0
  • #20 20 Lut 2017 20:29
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    To jeszcze tego nie zrobiłeś? Już trzeci miesiąc idzie, a roboty tam jest na góra dwie godziny.

    0
  • #21 21 Lut 2017 00:06
    osliczka
    Poziom 14  

    nie zrobiłem i w końcu postanowiłem zakończyć temat
    Jakieś nowe pomysły?

    Moderowany przez robokop:

    Wystarczy. Pisanie dla pisania.


    Moderowany przez CameR:

    Warunkowo odblokowany, na prośbę autora.("od tej chwili same merytoryczne teksty")

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo