Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Courier 1.8 ENDURA DE - pompa wtryskowa Bosch Ford Courier 1.8 Endura DE 44

30 Lis 2016 01:16 1521 7
  • Poziom 7  
    Ford Courier 1.8 ENDURA DE - pompa wtryskowa Bosch Ford Courier 1.8 Endura DE 44 Witam mam pytanie odnośnie pompy wtryskowej przedstawionej na zdjęciu. Jest to pompa wtryskowa pochodząca z samochodu ford courier 1.8 Endura DE 1998 rok 44KW/60KM chciałbym się dowiedzieć za co odpowiadają elektrozawory zaznaczone na czerwono w tej pompie, interesuje mnie w jaki sposób wpływają na pracę pompy wiem że w pompie gdzie występuje jeden zawór w tym miejscu jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory oraz trzeci start stop. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Jeżeli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    balonik1990 napisał:
    jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory

    U Ciebie dwa zawory to robią.
    balonik1990 napisał:
    Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa.

    Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
  • Poziom 7  
    Może ktoś wie w jaki sposób działają te dwa elektrozawory czy zamykają się równocześnie czy mają jakąś odpowiednią kolejność zamykania. Wykręciłem jeden z tych elektrozaworów po podłączeniu go na krótko do akumulatora 12V zawór działa wysuwa się z niego trzpień jednak wydaje mi się że jest on uszkodzony gdyż nie stawia oporu daje się go schować palcami gdy jest podłączony do zasilania, a moim zdaniem powinien być na tyle ,,silny'' że jego zamknięcie w ten sposób nie powinno być możliwe.
  • Poziom 31  
    Do czego to Ci jest potrzebne ? Jeżeli masz problem z rozruchem to nie tu szukaj.
  • Poziom 7  
    No właśnie mam kłopoty z odpaleniem silnika gdy jest zimny wymienione świece żarowe na nowe 10 V, zamontowany przekaźnik do świec od opla astry który włącza świece 34 sekundy po włączeniu zapłonu oraz 34 sekundy po uruchomieniu silnika. Rozrusznik sprawny najmocniejszy jaki można zamontować w tym aucie 2,2 KW, nowy akumulator, nowy filtr paliwa, filtr powietrza, zaworek zwrotny założony na przewodzie pomiędzy filtrem paliwa a pompą. Przez chwilę miałem zamontowaną nawet elektryczną pompę paliwa z forda mondeo bo myślałem że ma kłopoty z zasysaniem paliwa ze zbiornika niestety to nic nie pomogło. Ciśnienie na cylindrach równe może nie fabryczne ale zadowalające. Auto gdy silnik jest ciepły zapala bardzo dobrze a gdy jest zimny trzeba długo kręcić i robić kilka podejść więc pomyślałem że może być to wina właśnie tych elektrozaworów
  • Poziom 31  
    balonik1990 napisał:
    Ciśnienie na cylindrach równe może nie fabryczne ale zadowalające.

    Konkretnie jakie ?
    Świece żarowe konkretnie jakie ?
    Kąt wtrysku na ile mm ustawiony ?
  • Poziom 7  
    Witam ponownie po długiej przerwie, po wymianie i odpowiednim naciągnięciu paska wielorowkowego auto dużo lepiej odpala nie wiem czym to jest spowodowane przez całą zimę ani razu mnie nie zawiódł co prawda trzeba było trochę pokręcić w większe mrozy ale moim zdaniem odpalanie mogę ocenić na dobry- Temat zamykam dziękuję wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.