Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Modneo MK4 2.5T 2009 - Montaż głowicy i rorządu, pytanie

Frost160 30 Nov 2016 07:53 12957 39
  • #1
    Frost160
    Level 14  
    Witam,

    może ktoś składał ten silnik(kod HUBA) ? To konstrukcja volvo, jednak ponoć ford miał trochę przekonstruowaną głowicę.

    W każdym razie w schemacie rorządu z autodaty piszą by nie luzowac kół na wałkach rorządu tylko ustawić na znaki ustawić napinacz i tyle. Ktoś wymieniał w takim rorzad i może coś podpowiedzieć (blokady do wałków niezbędne)?

    Druga sprawa do głowicy trzeba założyć nowe śruby ? Bo te które były wyglądają idealnie jak z pudełka i serioo się zastanawiam czy jest sens.

    Może ktoś ma inny (nie z autodaty) schemat składania rorządu, bo tam niby jest ręczna rolka napinająca a ja mam automatyczną z fabrycznie zablokowaną takim bolcem ustalającym. Byłbym wdzięczny.

    Wszelkie inne uwagi na co zwrócić uwagę, dzięki z góry.

    Pozdrawiam
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Popraw temat,bo nie wszyscy wiedzą o jaki silnik chodzi,podaj rocznik i moc.
    Śruby głowicy mają być nowe.
    To że wyglądają jak nowe nie oznacza że nie pękną przy dokręcaniu.
    Frost160 wrote:
    nie lucowac

    Mógłbyś rozwinąć o co chodzi?
  • #3
    Frost160
    Level 14  
    pitool wrote:
    Popraw temat,bo nie wszyscy wiedzą o jaki silnik chodzi,podaj rocznik i moc.
    Śruby głowicy mają być nowe.
    To że wyglądają jak nowe nie oznacza że nie pękną przy dokręcaniu.
    Frost160 wrote:
    nie lucowac

    Mógłbyś rozwinąć o co chodzi?


    Chodzi o luzować oczywiście, już poprawiam.
  • Helpful post
    #4
    MobilTruck
    Level 31  
    Jak masz wariatory poluzowane to bez blokad tego nie ustawisz.Blokady blokujesz z drugiej strony wałków.
    W załączniku manual do paska.
    Attachments:
  • #5
    Frost160
    Level 14  
    pitol b.dziękuję.

    Wariatorów nie ma poluzowanych, ta instrukcja która podesłałeś dokładnie tak samo jak Autodata nie pisze by luzować wariatory do wymiany paska więc nie bedę tego robił w takim razie. I tu i tu nie nawet o nich nie wspominają (tych blokad do wałków).
    Przy wymianie wariatorów to wiadomo koła pewnie nie mają klinów i wtedy bez blokad tego się nie poskłada.

    Ustawienie więc sprowadza się do ustawiania jak w silnikach starszych typów do dwóch znaków na wałkach plus oczywiście odpowiednio wał.

    (Blokady bym kupił gdyby to był silnik który w pl jest choć trochę popularny a tym czasem to 2 auto w życiu które z nim widze i pewnie ostatnio jak przywalą akcyzę za takie auto na 4tys zł ;) )

    Jeszcze jedna sprawa mam trochę inny napinacz niż ten w obu instrukcjach:
    http://milionczesci.pl/rolka-napinacza-paska-...acza-paska-rozrzadu-vkm16040-skf-id136310.php jak widać jest wstępnie zablokowany. Czyli tylko wyciągnąć ten bolec i sprężyna sama odpowiednio się napnie ? Bo w instrukacjach piszą by ręcznie.

    Znalazłem sobie już skf publikuje takie rzeczy:
    http://www.skf.com/binary/tcm:55-70606/TB%20VKM%2016040%20A%2006040%20PL%200509.pdf jak widać zmienili napinacz. Moze komuś się przyda.
    Czyli montuję wszystko rolkę już przykręcam tymi 20nm na stałe i dopiero wtedy odbezpieczam tak ?
  • #6
    MobilTruck
    Level 31  
    Frost160 wrote:
    Czyli montuję wszystko rolkę już przykręcam tymi 20nm na stałe i dopiero wtedy odbezpieczam tak ?

    Tak.
    Frost160 wrote:
    jak przywalą akcyzę za takie auto na 4tys zł ;)

    Wątpię,Jarek chce jeszcze następna kadencję rządu rządzić,a ta odnoga gospodarki jest dużo większa od nauczycieli.
  • #7
    Frost160
    Level 14  
    pitool wrote:
    Frost160 wrote:
    Czyli montuję wszystko rolkę już przykręcam tymi 20nm na stałe i dopiero wtedy odbezpieczam tak ?

    Tak.
    Frost160 wrote:
    jak przywalą akcyzę za takie auto na 4tys zł ;)

    Wątpię,Jarek chce jeszcze następna kadencję rządu rządzić,a ta odnoga gospodarki jest dużo większa od nauczycieli.


    Czyli wszystko jak myślałem jednak nie zaszkodzi się upewnić.

    Dzięki, napisze jak poszło.
  • #8
    Frost160
    Level 14  
    Witam,

    więc tak posrkęcałem to wszystko rorząd na znaki. Kręci się ręką bez problemu, zapalił od "kopa". Jezdzi nawet ponad 120km/h(dalej nie sprawdzałem), obroty na jałowym ma ok. Zbiera się nie szarpie itp.

    Ale po skasowaniu wraca błąd wałka rorzadu na ssacych (ta strona najmocniej oberwała):
    P0340 czujnik wałka rorządu sygnał nie prawidłowy.

    Zle rorząd złożyłem ? Wałek krzywy ? (to chyba nie możliwe obejrzałem go z wszystkich stron) pozayum jak pisze można autem i 120 jechać dalej nie sprawdzałem. Nic złego się nie dzieje ale błąd jest ;/

    Nie wiem czy był przed rozsypaniem się rorzadu.

    Czujniki zamieniłem miejscami bo są dwa i niestety błąd został na wałku A(ssacym).

    Możesz ktoś coś podpowiedzieć ?

    Pozdrawiam
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    A patrzyłeś czy jeśli wał jest na znaku czy znaki na wałkach w tyłu są płasko, być może wałek przesunął się względem koła zębatego.
  • #10
    Frost160
    Level 14  
    Z tyłu do wałków sa dokręcone takie blaszki z których czujniki które są z góry w głowicy odczytuja własnie pozycję wałka.

    Co jak na tej fotce :
    Ford Modneo MK4 2.5T 2009 - Montaż głowicy i rorządu, pytanie z lewej strony To się przesunąć przy kolizji rorzadu nie mogło.

    Czujniki zamieniłem miejscami ale błąd dalej na ssącym, sprawdziłem napięcie też na pinach 1 i 2 po zapłonie +5volt więc chyba ok. Jak odepene oba to auto nie zapala.

    Sprawdzę dziś raz jeszcze ustawienie znaków na kołach, ta osłona mimo montażu na śrubkach dwóch jest z dośc miekiego plastiku i może coś przez to. Tylko dziwi mnie że to auto chodzi na oborty itp. 5 cylindrowy silnik z zle(chyba że to różnica na wariatorze jakaś b. małą) złozonym rorządem nie ma szans by się przekręcił myśle.
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Frost160 wrote:
    Z tyłu do wałków sa dokręcone takie blaszki


    O jak mi się podobają lamerzy biorący się za takie silniki.

    Sprawdzałeś czy koło zębate nie przekręciło się względem wałka?

    Umiesz czytać ze zrozumieniem?
  • #12
    Frost160
    Level 14  
    No rozumiem że na tej śrubie by się musiał przesunąć tak ? Nie wygląda na to. By to sprawdzić musze blokadę mieć na tył bo jak pisałem nie widzę tam z tyłu żadnych nacięć.
  • #14
    Frost160
    Level 14  
    Sprawdzę na pewno dzięki :)
  • Helpful post
    #15
    MobilTruck
    Level 31  
    Ale żeby to sprawdzić musisz odkręcić te małe kółka foniczne które są na wałkach.
    Jak będziesz miał dobrze ustawione,a błąd będzie występował nadal,to szukaj w instalacji,czyli kostka,przewody itp.
  • #16
    Frost160
    Level 14  
    No więc właśnie o to mi chodziło od początku. Te impulsatory/koła foniczne rozumiem są na jakimś klinie/mają coś ustalającego ich położenie względem wałka (widze to chyba na Twoim zdjęciu na wałku z lewej) bo tak jak je oddkręce to mogę już prawidłowo nie zakręcić(więc wole zapytać).

    Dzięki za fotkę wielkie !
  • #17
    MobilTruck
    Level 31  
    Zakręcisz prawidłowo,bo nacięcia na wałkach nie są symetryczne.Zaznacz tylko który ssący który wydechowy i śmiało ściągaj.
    Zauważ że na foto miedzy jedną blachą a drugą jest podkładka,i nacięcia na wałkach muszą być prostoliniowo z przesunięciem jeden względem drugiego.
  • #18
    Frost160
    Level 14  
    Faktycznie dzięki za zwrócenie na to uwagi ! Wygląda to jakby jeden wałek był o 180stopni odwórcony i dlatego na innej wysokości.

    Ten z podkłądką niżej jest od wydechu jak widze.
  • #19
    Frost160
    Level 14  
    Wie ktoś może czy na tych kołach fonicznych śrubki mają normalny lewo strony gwint ? Odkręcam je od 2 dni i ani drgną niestety.


    Patrząc jednak na ich położenie względem siebie to wyglądają jakby były ustawione dokładnie w tej samej pozycji, co sugerowało by że i nacięcia na wałkach są tak samo poprawienie ustawione ?

    Ma ktoś info co ma być na tych 3 pinach od czujnika ? 1i2 pojawia się+5volt poza zapłonie 3 sygnałowy co tam ma być po załponie masa pewnie tak ?
  • #20
    krzychu190
    Level 11  
    Dobrze sprawdź ustawienie rozrządu do tej plastikowej osłony, ostatnio składałem taki silnik i też się denerwowałem, bo ta osłona strasznie się wyginała...
  • #21
    Frost160
    Level 14  
    Bo tak dokłanie jest niestety strasznie to nie precyzyjne u mnie ma jeszcze połamane te boczne zaczepy ;/ To m być idealnie równiutko wiadomo.

    Bo przyglądam się temu na zablokowanym wale idealnie w punkt, to lewy wałek pasuje. Ten prawy z którego niby czujnik pokazuje za wysoki syngał jest naprawdę mimalnie przed znakiem na obudowie tej plastikowej. Jeśli jednak przestawie o 'ząb" do przodu to napewno to nie będzie dobre ustawienie bo będzie sporo przed znakiem.
  • #22
    krzychu190
    Level 11  
    ja właśnie miałem tak że po napięciu paska znak na wałku ssącym miałem lekko z lewej strony tego znaku na obudowie
  • #23
    Frost160
    Level 14  
    Tak też dokładnie mam, jakbym przyłożył idealnie linijkę to było by b. min w lewo. Tak to zostawiłeś i błędu nie było ?

    U mnie też silnik się zbiera nie czuć nic nie pokojącego a błąd wraca po 30 sekundach od skasowania.
  • #24
    krzychu190
    Level 11  
    tak zostawiłem i u mnie wszystko dobrze.
  • #25
    Frost160
    Level 14  
    To zrobię jutro fotkę i wrzucę. Bo już naprawdę nie wiem, wydaje mi się nie możliwym by tak ten silnik pracował gdyby coś było zle złożone.
  • #26
    Frost160
    Level 14  
    Ford Modneo MK4 2.5T 2009 - Montaż głowicy i rorządu, pytanie Ford Modneo MK4 2.5T 2009 - Montaż głowicy i rorządu, pytanie

    Fotki znaku na wałku ssącym z którego jest błąd.
  • #27
    Frost160
    Level 14  
    Panowie nikt nic ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to przestawienie tego w prawo o jeden ząb.
  • #28
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Frost160 wrote:
    Panowie nikt nic ?


    Ale to jest nic, skoro wałki są odpowiednio ustawione i wał jest na punkcie to rozrząd jest prawidłowo ustawiony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A to Twoje auto czy jakiegoś ciecia sprowadzacza złomu.
  • #29
    Frost160
    Level 14  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Frost160 wrote:
    Panowie nikt nic ?


    Ale to jest nic, skoro wałki są odpowiednio ustawione i wał jest na punkcie to rozrząd jest prawidłowo ustawiony.


    Tak mi się również wydaje bo silnik zapala "od starzału" wkreca się na obroty(nie wkręcał by się na 5-6tys gdyby coś było zle poskładne nie ma takiej opcji według mnie), ma prawidłowie niskie obroty dla biegu jałowego.

    Dziś podłacze serwisówke forda i zobacze może korektę wariatorów rorządu. Błąd zglasza się od ssących czyli tam gdzie wszystkie zawory były zgięte(ale wszystkie są też nowe).


    Auto jezdziło do samej awarii bez problemu(tak mówi właściciel) z tym że też nie miałem mozliwości sprawdzenia jak było przed rozleceniem się napinacza(tam jest ten nowszy na sprężynie dałem link w temacie) i w efekcie takiej awarii.


    Nawet się kontrolka check engine nie zapala, tylko czuć spadek mocy tak około 120km/h i pedał do podłogi. No i oczywiście jest błąd zaraz po odpaleniu, mozna go skaskować ale wraca praktycznie zaraz.
  • #30
    MobilTruck
    Level 31  
    Zamień miejscami wariatory.Jak będzie wywalał błąd tego samego wałka to szukasz w instalacji,jak błąd wystąpi na drugim wałku to masz zdiagnozowaną usterkę.
    Nadal nie wiem jak wyglądają ustawienia wałków po demontażu kół fonicznych.
    Już bardziej na tacy nie dało się podać rozwiązania.