Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL MERIVA - Zwarcie w instalacji

30 Nov 2016 10:10 3573 10
  • Level 19  
    Witam

    Kolejny ciekawy przypadek: OPEL MERIVA Z17DTH

    Zwarcie w instalacji , obwód świateł STOP.

    Sprawa została wykryta podczas diagnostyki z powodu błędu pedału gazu, sterownik nie przeżył zwarcia. Zwarcie sięgnęło od deski rozdzielczej (pedał stopu - instalacja oplata belkę wzmacniająca + puszczona w plastikowym korytku po lewej stronie za głównymi wiązkami) - stopiło przewody aż do fotela kierowcy - po drodze jest kostka X14 - przeżyła.

    Co tu dużo pisać, zdjęcia najlepiej oddadzą obraz sytuacji:
    OPEL MERIVA - Zwarcie w instalacji OPEL MERIVA - Zwarcie w instalacji OPEL MERIVA - Zwarcie w instalacji OPEL MERIVA - Zwarcie w instalacji

    Tak to moja ręka, praca elektryka - niestety nie polega tylko na wymianie żarówek i podmiance modułów zapłonowych :)

    Po zobrazowaniu sytuacji moje pytanie - przyczyna zwarcia?
  • Helpful post
    Level 36  
    Hak dołożono? Bezpiecznik w/g schematu? ABS, lampy ok?
  • Helpful post
    Level 43  
    Szukaj dokąd paliło wiązke tam będzie zwarcie.. Przelotka klapy, lampy , hak.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zobacz tez na bezpiecznik jak zawatowany to wiadomo że go paliło i ktoś wkładał mocniejsze.
  • Helpful post
    Level 43  
    Następny Debil wkładał bezpiecznik na pałę.
  • Level 19  
    Haka brak, to było pierwsze co sprawdziłem.

    Bezpiecznik były na pewno wymieniane bo pod dywanikiem znalazłem dwa spalone.

    Wrażenie mam takie że przełącznik stopu robił zwarcie bo zwarcie rozprzestrzeniało od przełącznika stopu a kable jak to kable pomału się poddawały.

    Wczoraj odbudowałem instalację, dziś będę uruchamiał, posprawdzam prąd jaki płynie w obwodzie świateł stopu aby wykluczyć ponowne takie uszkodzenie. Oczywiście przelotka klapy tylnej też będzie sprawdzona.

    Ciekawostka: Przewody do przełącznika są tak jakby oddzielną wiązka(3 przewody) w wiązce, i te przewody są skręcone ze sobą i to one najbardziej ucierpiały a reszta przewodów poprzyklejała się do nich.
  • Helpful post
    Level 43  
    mail4skwarka wrote:
    przełącznik stopu robił zwarcie

    Ale jak jak jest plastikowy i bez masy?
  • Level 19  
    Prawdopodobnie w środku przełącznika - mogło iskrzyć? pękła sprężyna?

    Albo lampy robią zwarcie a najsłabsze ogniwo - blaszka w przełączniku stopu się nagrzewa i zaczyna się jazda.
  • Level 43  
    Instalacja grzeje się od punktu zwarcia z masą do punktu zasilania. Nic nie leci po kablach ot tak. Szukaj przyczyny na końcu szkody patrząc od skrzynki bezpiecznikow
  • Level 19  
    Sytuacja opanowana, przelotka klapy bagażnika - kable połamane, popękana izolacja.
    Zdziwiony jestem tylko tym że instalacja zgrzała się przy przełączniku stopu a nie na przelotce. Mogłoby być tak że przewody od stopu zasilały ogrzewanie tylnej szyby i po prostu nie dały rady bo miały za słaby przekrój.
  • Level 19  
    Z doświadczenia wiem że bezpiecznik nie zawsze zadziała. Ale skoro były wymieniane to już był sygnał że coś jest nie tak.