Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen - problem z lampami - tylnymi po przeróbce

30 Lis 2016 16:35 546 1
  • Poziom 4  
    Jestem po zmianie standardowych żarówek na LED w Citroenie C6, tj. zmieniłem po dwie żarówki P21/5W na oryginalne Philipsy LED (z homologacją, o dziwo) do pozycji i świateł stopu oraz żarówki do kierunków na P21W Osram LED. Do kierunków dodaliśmy oporniki (po 50W na stronę 6Ohm).

    Przy okazji przerobiliśmy jedną z oprawek do pozycji tak, aby było wykorzystane w niej także drugie włókno żarówki P21/5W (w oryginale jedna żarówka pracuje jako dwuwłóknowa, a w drugiej wykorzystane jest tylko jedno włókno - do pozycji). Po przeróbce obydwie żarówki działają tak samo, czyli są wykorzystywane obydwa włókna (mam więc 4 światła pozycyjne i w tych samych miejscach 4 światła stop).

    Po przeróbce pojawił się problem. Przy wciśniętym pedale hamulca, kierunki migają szybciej, bez wciśniętego pedału hamulca - wszystko działa poprawnie. Wygląda na to, że rezystory działają poprawnie i nie jest to problem kierunkowskazów. Wygląda to raczej na problem z masą, ale nie jestem pewien... Być może coś przy podłączaniu nowych oprawek na żarówki dwuwłóknowe. Na pozycji i stopach są zamontowane żarówki LED (pobór przy zapalonych obydwu włóknach to ok. 4-5W na jedną żarówkę, czyli ok. 10W na stronę). Żadne błędy canbus się nie pojawiają.
    Proszę Kolegów o pomoc.
  • Poziom 4  
    Byłem dziś u elektryka, mierzyliśmy opory i jego zdaniem oporniki na kierunkowskazy LED mają za duży opór. Jest 6,8 Ohm. Jego zdaniem należałoby zastosować oporniki o oporności 1-2 Ohm. Chodzi o żarówki LED, które mają 4W mocy rzeczywistej i zastępują żarówki P21W.

    Jaką moc i rezystancję oporników powinno się zastosować w takim przypadku, żeby poprawnie zasymulować obciążenie żarówki P21W ?
    Zakładam, że jest na to jakiś wzór.