Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.2 HTP - Trzęsie, buja autem przy małych prędkościach

01 Gru 2016 19:12 756 8
  • Poziom 6  
    Witam, zauważyłem ze od pewnego czasu mam problem. Polega on na tym że podczas kiedy auto toczy się na luzie np dojeżdżajac do świateł odczuwalne jest bujanie nadwozia, coś jak jazda z jednym przebitym kołem, lub takim które byłoby jajowate a przynajmniej takie mam odczucia. Wydaje mi się że to coś z tyłu ale jak na moje oko wszystko wygląda ok. Kilka mc temu wymienialem tam amortyzatory. Dodam też że na stacji diagnostycznej zasugerowali wymianę poduszki przedniego prawego amortyzatora, co zostało wykonane, ale nic nie zmieniło.
  • Poziom 13  
    uszkodzone plotno w oponie objawia sie takim bujaniem
  • Poziom 23  
    Albo przytarta opona podczas jazdy z zablokowanym kołem np podczas ostrego hamowania.
  • Poziom 6  
    Generalnie żona jeździ tym autem od pewnego czasu. Niedawno opony były zmieniane na zimowe, ale zona twierdzi ze przed zmianą opon problem równiez wystepowal.
  • Poziom 23  
    To może coś z felgą, ale raczej wyszło by przy wymianie opon. Może być też tak, że problem z oponą jest i w letnich i zimowych. Najlepiej sprawdź sam jadąc powoli, które koło najbardziej podpada. Ja miewałem takie problemy z rodzimymi "Dę..cami''.
  • Poziom 16  
    Witam - proszę sprawdzić czy felgi są sztywno obsadzone na piastach (środkowe otwory) w tym celu należy podnieś każde koło ,obracając kołem skontrolować odchylenia felgi lub opony(góra ,dół- boczne) .Po wykryciu felernego koła ,odkręcić i sprawdzić luz otworu centrującego felgę na obsadzeniu piasty .Nie dopuszczam myśli że warsztat mógł wypuścić pojazd kołyskę czego powodem jest uszkodzona felga lub opona !!!
  • Poziom 23  
    Ale bywa, że z niedokręconymi kołami wypuszczą...
  • Poziom 16  
    To mam rozumieć że nie dokręcone by były przed i po zmianie opon? Jeszcze co mi przyszło do głowy to ---wypracowane otwory w feldze od śrub mocujących koło ----w takim przypadku stożkowe śruby będą dokręcone a felga będzie się przesuwała podczas jazdy względem osi piasty i może bujać pojazdem.
  • Poziom 6  
    Sprawdzalem dzisiaj koła i wyglądają ze są ok. Jednak zauważyłem ze bębny z tylu mimo ze ręczny był puszczony obracaja sie z oporem. W dodatku w pewnym momencie obrotu opór jest wiekszy.

    Po dłuższym czasie przy wymianie opon okazało się że przednie lewe koło miało niewielkie jajo.