Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak skalibrować Navigację MFD VW?

marcin555 14 Lip 2005 20:28 21171 36
  • #1 14 Lip 2005 20:28
    marcin555
    Poziom 15  

    Witam. Założyłem Navi MFD do VW Sharana ale chyba wymaga ona kalibracji. Niestety nie potrafię sobie poradzić. Instalacja jest ok, ale navi nie widzi wogóle ruchu pojazdu, kompas nie działa i pokazuje ciągle położenie pojazdu gdzieś w Niemczech, a auto znajduje się na południu Polski. Proszę o pomoc doświadczonych kolegów bo chciałbym ambitnie sam dokończyć montaż tego urządzonka w samochodzie. Pozdrawiam

    1 29
  • #2 14 Lip 2005 22:33
    pogromcaa
    Poziom 12  

    Witam,
    a ja mam do Pana pytanie czy przy montażu navi nieuniknione jest wycinanie fragmentu kosza 1DIN bo w moim passacie to on jest niedemontowalny i tak się zastanawiam czy wyciąć czy nie bo jak wytne i coś nie tak będzie potem to już nie zaloże od nowa. To trzeba użyć piłki czy nie??
    A jeśli chodzi o kalibracje to należy wcisnąć 3 i 6 potem flagę i wpisać rozmiar koła i częstotliwość czy jakos tak, jeśli ma Pan sygnał z ABSu to 48 a jeśli z gali to 8. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:)
    Pozdrawiam

    0
  • #3 14 Lip 2005 23:06
    marcin555
    Poziom 15  

    Nie zakładałem nigdy navi do passata, ponieważ robię to amatorsko dla siebie. Wiem natomiast z całą pewmością że są w passacie dwa rodzaje deski. 2din nie potrzeba przerabiać, navi pasuje ez problemów, natomiast w pana przypadku czyli 1din niestety trzeba wyciąć. Jest to pracochłonne ale możliwe (widziałem jak się to robi). Jeżeli są jakieś obawy że navi nie będzie działać to można ją podpiąć na próbę przed wycięciem deski. Bardzo dziękuję za info o kalibracji, proszę jeszcze o ewentualne potwierdzenie tej metody, i opinię czy w moim problemie pomoże sama kalibracje. Pozdrawiam

    0
  • #4 15 Lip 2005 15:16
    broda1301
    Poziom 14  

    Potwierdzam to co przedmówca pisał. Obzodu koła nie trzeba wpisywać przy ABS bo navi sama do tego dojcie po jakimś czasie.
    Ale to że navi pokazuje że autko jest dalej w niemczech to nie wina kalibracji tylko anteny GPS. Ile widzi satelit??

    0
  • #5 15 Lip 2005 17:54
    pogromcaa
    Poziom 12  

    Antena nie może być za blisko szyby, ja mam na tylnej półce w passacie i ostatnio jak patrzyłem to widziała 8 satelit i to chyba wystarczy aby określić dokładne polożenie.
    Udało mi się zamontować navi, ale nie polecam nikomu. Musiałem ciąć konsolę w środku, na prawde przykra sprawa, bałem się że coś utne nie tak ale po kilku godzinach załozyłem i jest ok.
    Natomiast mam problem z galą, bo poprzedni właściciel nie wiem po co ale wyciął ją z kostki i połączył z jakimś innym kablem czarno-białym, nie wie ktoś po co?? Dzis spróbuję to rozpiąc i do nawi podłączyć bo teraz to nie ma mowy o nawigowaniu.
    Chciałbym sobie podłączyć sygnał z ABS ale nikt nie jest mi w stanie powiedzieć gdzie w passacie znajdę odpowiednie kable i jakiego koloru, bow golfie to wiem gdzie i jakiego a w passacie nie. Może ktoś zna odpowiedź na to pytanie??
    Aha proszę podać rozmiar kola to powiem co trzeba wpisać.
    Pozdrawiam

    0
  • #6 16 Lip 2005 16:27
    marcin555
    Poziom 15  

    Witam. Walka z nawigacją trwa. Nie wiem co jest ale navi nie widzi ruchu pojazdu. Doszedłem już dzięki waszej pomocy do porządku z anteną, navi widzi już swoją pozycję (5 satelit) ale jak ruszam autem to nic się nie dzieje. Dodam że jest to VW Sharan model 2005, jak tą samą navi wkładam do passata z teoretycznie identycznie wykonaną instalcją pod navi to wszystko działa ok. Podłączałem już sygnał z gali, z ABS i nic. Może w Sharanie trzeba jeszcze podać jakiś dodatkowy impuls, napięcie, lub coś podobnego. Z góry baaaaaaardzo dziękuję za sugestie i pozdrawiam

    1
  • #7 16 Lip 2005 23:16
    pogromcaa
    Poziom 12  

    Witam!
    Trzeba zapodać napięcie s-komt czy to ze stacyjki pod pin nr 4 w złączu 26pin w navi.
    A skąd wziąłeś sygnały absu?? sam to robiłeś??napisz coś o tym.
    Dzis przez pomyłkę zablokowałem sobie navi, tzn. 2 razy wpisałem zły kod i pisze safe zablokowany! I co teraz?? tylko do serwisu?? bo słyszałem że po kilku godzinach można wpisywac od nowa ale nie wiem czy to prawda:(
    Pozdrawiam

    0
  • #8 17 Lip 2005 01:20
    marcin555
    Poziom 15  

    Dzięki za radę, spróbuję podać jeszcze to napięcie na kostkę, co do zablokowanej navi to włącz ją i pozostaw na jakiś czas (nawet do 12 godzin). Odblokuje się sama i będzie można znowu wpisać kod. Pozdrawiam

    0
  • #9 17 Lip 2005 10:40
    pogromcaa
    Poziom 12  

    Znaczy się ma być cały czas uruchomiona czy wyłączona, bo przez całą noc leżała odpięta i nic:( Potwierdź jeszcze raz.
    I napisz jak efekty pracy z navi.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 17 Lip 2005 11:22
    marcin555
    Poziom 15  

    Żeby odblokować navi, musisz ją zostawić włączoną, a z moim problemem będe walczył jutro i o efektach napiszę. Pozdrawiam

    0
  • #11 17 Lip 2005 17:51
    trafic1980
    Poziom 10  

    Kiedyś montowałem taką navi w passacie z 2003 roku i pamiętam kilka istotnych detali.Napewno kable z (+ )były inaczej poukładane w napięciowej kostce ISO niż w standardzie.Z całą pewnością trzeba było podłączyć ją do ABS-u poprzez dodatkową kostkę w navi,lecz kupiłem na Allegro specjalny interfejs który to wykluczył i sam pobierał niezbędne impulsy z ISO.Do zakupionego urządzenia dołączony był opis.Występują także pewne problemy z dżwiękiem w tylnych głośnikach mimo prawidłowego podłączenia ich do kostki iso.Wiele nawigacji ma wyłączone tylne głośniki ponieważ współpracują one ze wzmacniaczem i systemem BOSE.Wystarczy wówczas wejść w tryb programowania serwisowego i uruchomić funkcję tylnych głośników.

    0
  • #12 18 Wrz 2005 21:31
    maxcar
    Poziom 11  

    Witam
    istotną żeczą aby navi pracowała idealnie jest to aby pdłączyć do niej specjalny sygnał z pompy ABS DO NAVI plus akcesoria i nie koniecznie informacja z czujnika cofania. Jeśli to wszystko będzie podłączone to navi będzie działała perfekt i punkt w navi będzie się przesuwał płynnie
    Pozdrawiam

    0
  • #13 29 Paź 2005 17:40
    Kaminski99
    Poziom 11  

    Czesc

    Wlasnie zakupiłem nawigację MFD ver G z niemiecko-angielskim menu :)
    Mam mape polski 05-06 z muła, Samochod to Passat z 2002r.
    Podłączyłem antene GPS umiescilem ja w podszybiu (pod schowkiem, tam wsrodku znalazlem miejsce) Nawigacja ma podlaczone tylko 2 kostki ISO i antene. Generalnie to działa, jednak z wielkimi opuznieniami:cry:

    Co mam jeszcze podłączyć, czy wystarczy konfiguracja?
    Teraz umiem przejechać 2km az ona sie zorientuje ze pozycje zmienilem:|


    Pozdrawiam
    Krzysiek

    0
  • #14 29 Paź 2005 23:20
    kriss555
    Poziom 10  

    [quote="Kaminski99"]Czesc

    Wlasnie zakupiłem nawigację MFD ver G z niemiecko-angielskim menu :)
    Mam mape polski 05-06 z muła, Samochod to Passat z 2002r.
    Podłączyłem antene GPS umiescilem ja w podszybiu (pod schowkiem, tam wsrodku znalazlem miejsce) Nawigacja ma podlaczone tylko 2 kostki ISO i antene. Generalnie to działa, jednak z wielkimi opuznieniami:cry:

    Co mam jeszcze podłączyć, czy wystarczy konfiguracja?
    Teraz umiem przejechać 2km az ona sie zorientuje ze pozycje zmienilem:|


    Poczytaj forum tam wszystko znajdziesz. Musisz jeszcze podpiąć 26 pinowa wtyczke z informacja o predkości pojazdu

    0
  • #15 05 Gru 2006 22:22
    kalulujacek
    Poziom 11  

    Kup adapter z kostką 26 pin na allegro ., następnie przejedż sie 2-8km i to wszystko .

    0
  • #16 26 Gru 2006 00:17
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Witam!

    Ja już założyłem około ośmiu nawigacji MFD.
    Za każdym razem podłączałem sygnał z ABSu.
    Montowałem już w nowej Alhambrze, Skodach Octaviach, Fabii a
    ostatnio w Pasacie 2001r.
    No i powiem, że tyle co miałem roboty z Passatem (1 DIN)
    to jeszcze z żadnym innym.
    Dokupiłem oryginalną maskownicę, metalowy wspornik pod deskę i tył
    który da się wpasować dopiero po wycięciu deski
    (którą zdemontowałem całkowicie z auta)
    Przestrzegam nie rżnąć na pałę, tylko się zastanowić,
    bo można wyciąć za dużo i nie będzie się dobrze trzymać!
    Mam "Tmc-BOX" (działa, ale nie w polsce).
    W Passacie nie ma dużego problemu z sygnałem ABS gdyż jest dociągnięty do kabiny (prawy słupek, szara 10-stykowa kostka).
    Jak komuś potrzeba to mogę wstawić opis sygnałów na kostce
    26-pin.

    0
  • #17 28 Gru 2006 09:54
    tomek zielonka
    Poziom 1  

    Witam. Mam problem z navi Blaupunkt RNS 150. Używałem go wcześniej w VW T4 i pracowało dosć dobrze. Teraz mam Sprintera z ABS i tym drugim (eliminuje poślizg przy przyspieszaniu) i navi nie działa, tzn. wyświetla pozycję geograficzną i ilość satelit, odległość od celu, ale: nie podaje trasy, nawet przez chwilę, i kompas (Ortung) jest wyświetlany na odwrót, czyli północ jest tam, gdzie powinno być południe i na odwrót. Co można z tym zrobić? Czy ktoś zna warsztat na Dolnym Śląsku który by to zrobił, i za ile? czy to droga sprawa?

    0
  • #18 05 Sty 2007 11:04
    amx7
    Poziom 9  

    Przy jednoczesnym wciśnięciu przycisków 3+6 wyświetla się ekran z wersją softu,po naciśnięciu flagi nawigacjia przechodzi do wyświetlania mapy .Co robię źle? Chodzi mi o ustawienie impulsów.

    0
  • #19 07 Sty 2007 19:14
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Przejdź do menu przed wprowadzeniem celu, wtedy wchodzi za każdym razem.
    Mi nie wchodziło do ustawiania impulsów kiedy była wyświetlona mapa.

    Pozdrawiam!

    0
  • #20 08 Sty 2007 21:13
    amx7
    Poziom 9  

    Gdzie mogę znaleźć sygnał ABS-u do podłączenia nawigacji?Mam Sharana 1.9TDI 97r.

    1
  • #21 08 Sty 2007 21:47
    PstryPtak
    Poziom 12  

    @Tomek Zielonka: Numer z kompasem jest... niewytłumaczalny. Nie wiem. Musiałbym zobaczyć (warsztat mam w lubuskiem koło Świebodzina).
    Odpisałem Ci na maila w sprawie pytań jakie zadałeś mi na priv.

    @amx7: Za zestawem wskażników jest wielostykowe złącze na głownej wiązce elektrycznej. W nim.

    0
  • #22 25 Lut 2007 09:50
    Pati
    Poziom 27  

    co do tego kompasu to też często tak mam trzeba po instalacji przejechać sie z mapą i sie pozbiera + ew. opcja tyre change. Pozdrawiam!

    0
  • #23 25 Lut 2007 10:53
    pawulon10
    Poziom 11  

    musisz wejść w menu navi naciśnij navi a następnie przyciski 3 i 6

    0
  • #24 07 Lip 2007 22:36
    marcinaba
    Poziom 1  

    witam właśnie zakupiłem passata z navi MFD nie czyta mi żadnych płyt CD moje pytanie czy coś zle robie czy popsuta:?:

    1
  • #25 08 Lip 2007 15:16
    adams_pasek
    Poziom 12  

    navi MFD nie czyta płyt CD :!: jeśli chcesz odtwarzać płyty CD musisz podpiąć zmieniarkę, dvd...

    a jeśli navi nie czyta Ci płyt z mapami to masz zanieczyszczony laser... ręczne czyszczenie to 5 minut roboty (z przerwą na piwo) :D

    1
  • #26 04 Gru 2007 11:46
    pemansen
    Poziom 1  

    A mógł byś opisać dokładnie jak ją wyczyścić. Po włożeniu CD z mapą pokręci ją i nie może przeczytać, a jak wyjmę CD to jest cała zakurzona i lekko porysowana.

    0
  • #27 05 Gru 2007 19:16
    adam olek
    Poziom 1  

    jak podloczyc mfd a wczesniej bylo podlonczone mcd ijedna kostka niepasuje
    pozdrawiam

    0
  • #28 06 Gru 2007 16:53
    adams_pasek
    Poziom 12  

    pemansen

    Cytat:
    Opiszę to krok po kroku.
    Musisz wyjąc navi, przy pomocy przyrządów - wyjmaków /np. zrobionych samodzielnie, jak chcesz to mogę opisać bardzo łatwy sposób ich wykonania /, oczywiście delikatnie wypiąć wszystkie wtyki i na stół.
    Zdjąć górną osłonę, /blachę/ mocowaną na szczypanki.
    Uwaga : wyjąć płytę CD od navi na samym początku, jeszcze w samochodzie, bo będzie przeszkadzać w operacji czyszczenia.
    Pośrodku chassis będzie biały plastykowy docisk płytek CD, mocowany na fikuśnym wsuwanym w prowadniczkę metalowym wichajstrze, który z kolei przykręcony jest jedną śrubką, do mechanizmu ładowania płyty.
    Odkręcamy śrubkę, jeśli navi leży przodem do nas, to wysuwamy do siebie na godz. 6.00 i wyciągamy ten cały patent / docisk /
    Mamy teraz osłonięty loch i możemy dzięki temu zaglądać do środka i tak na godz. 10,30 - 11.00 zobaczymy błyszczące oczko lasera.
    I Co wacik do czyszczenia uszu, zwilżamy w spirytusie, lub co polecam - specjalnym środku do czyszczenia elektroniki i delikatnie przeczyszczamy oczko lasera /dokładnie/, a drugą stroną tą suchą poprawiamy.
    Tyle, składamy w odwrotnej kolejności i oczekujemy na efekt naszej pracy.
    Jeszcze podpowiedz, jedna WTYCZKA w okolicach gniazda antenowego z tyłu jest wyjmowana za pomocą przesuwanej wajchy.
    Opisałem to dość dokładnie, aby czegoś przy tej 'operacji' nie skopać, bo sprzęcicho jest trochę cenny

    Jeśli sam pan się nie podejmie takiej "naprawy" to proponuje udać się do serwisu car audio/navi gdzie panu to powinni bez problemu wykonać.

    W ostateczności można stosować płytę CD do czyszczenia laserów - ale tego się raczej nie poleca...


    adam olek

    trzeba Ci coś takiego -> http://www.allegro.pl/search.php?string=PLUG%26PLAY+adapter

    może ci zostać czerwona kosta (sygnał ABO i coś jeszcze) ale bez tego navi będzie działała bez problemu :D

    0
  • #29 09 Gru 2007 22:35
    Pati
    Poziom 27  

    Raczej nie ryzykował bym czyszczenia lasera spirytusem.... Chociarz widze że ktoś już sprawdził że można ale niektóre lasery a dokładnie soczewki są wykonane z tworzyw sztucznych a po spirytusie mogą zmatowieć i bedzie po robocie. Więćczyszczenie jedyne jakie wchodzi w gre to na sucho!

    0
  • #30 09 Gru 2007 22:44
    adams_pasek
    Poziom 12  

    ja u siebie już dwa razy miałem czyszczony laser spirytem i jest ok. Inni moi znajomi też tak czyścili i jest tez ok. Ale można też wyczyścić za pomoca spreju do elektroniki.

    0
  Szukaj w 5mln produktów