Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Nectra 120-54 - wyspa zaworowa skrzyni biegów TRACTOSHIFT

02 Gru 2016 21:39 3444 11
  • Poziom 6  
    Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak działa skrzynia tractoshift oraz opisać które elektrozawory od czego są, ponieważ nie chce wrzucić wstecznego rewers przełącza na jazdę w tył aczkolwiek słychać tylko jazgot. Mechanik stwierdził że elektrozawór nie podaje odpowiedniego ciśnienia na przesuwkę ciśnienie ogólne jest dobre 20bar Renault Nectra 120-54 - wyspa zaworowa skrzyni biegów TRACTOSHIFT
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Nie napisałes jak skrzynia ani rok,co prawda tych ciągnikow zrobiono tylko ze dwieście pięcdziesiat ale ....Traktoshift to system sterowania skrzynia nie skrzynia.(potrzebne by bylo zdj. prawe strony skrzyni)Więc ja generalnie,jak w renówkach. Jak działa cała skrzynia w tym badziewiu to akurat nie mam czasu na opisywanie,ale wyjasnie Ci jak działa rewers.Rewers jest akurat typowy ,mechaniczny.Przesuwa sie synchronizator po walku ,zazebiając walek z kołem zebatym do jazdy do przodu lub po przeciwnej stronie z zębatka odwracającą obroty(rewersem). Hydrauliczność tego rewersu polega na tym że do przesuwaniu tego synchronizatora, dzwigni(widełek) uzyto tłoczek (właściwie dwa tłoczki) hydrauliczne sterowane elektrozaworem.Z boku skrzyni,po prawej stronie(tuż przed gruszka akumulatora hydr.) masz rewersor.W jego pokrywie sa dwa tłoczki hydr. ktore przesuwaja dzwigienke a ta przesuwa synchronizator rewersu.Opis sterowania jest dosc skomplikowany bo połaczony hydrauliczne z obwodem sprzęgła glownego.
    Cisnienie masz dobre,mechanik chyba sie myli bo nie widze powodu by akurat do rewersu podawało za male cisnienie jak reszta działa(no chyba że przeciek wewnętrzny).Poza tym według serwisowki przy elektrozaworach rewersu i sprzęgła głównego zaznaczono cisnienie 4,5 bara.Nie pamietam dlaczego ,wieczorem może przestudiuje serwisówke.(na codzien nie dotykam sie renówek).Opisy elektrozaworów juz gdzies podawałem chyba na mojej stronie www.
    -Diagnostyka. według mnie to problem jest z synchro rewersu. aby wyeliminowac problem ze sterowaniem hydraulicznym powinieneś przesunąc ręcznie tłoczki rewersora do położenia załączania wstecznego.Daje sie to zrobic wkretakiem po odkręceniu króćców zasilających.
  • Poziom 6  
    Nie mogę znaleźć opisu elektrozaworów na twojej stronie . Przydałby się opis tego sterownika żeby dokładnie zrozumieć jak to jest przełączane. rocznik to 93r. zdjęcie skrzyni wrzucę jutro .
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Przecież kolega opisał działanie. Sterownik jest na 7.5V. Dwa duże elektrozawory muszą dostać 2A prądu żeby zadziałały i są od tarczek. Cztery elektrozawory na końcach bloku są od przełączania przesuwek. Dodatkowo masz jeszcze dwa od przedniego napędu i blokady. Jak słychać jazgot po próbie wbicia biegu to w 90% skrzynia do rozbiórki. Możesz spróbować ściągnąć blok zaworów i górę skrzyni przez właz w kabinie i zobaczysz co tam jest grane.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 6  
    Kolego dziękuje za wytłumaczenie chodzi mi dokładnie o opis który elektrozawór od czego jest. Skoro od cztery elektrozawory na końcach bloku są od przełączania przesuwek to znaczy wszystkie przełączają przód / tył ? po dwa na tłoczek czy jak są dwa tłoczki ? Pomierzyłem dwa zewnętrzne lewe i ten bliżej dostaje ciągle napięcie 6,5V. Natomiast po wciśnięciu sprzęgła idzie na nie napięcie 13V (tak jak w aku. ) przez ok 1-1,5s i to przy przełączaniu rewersu zarówno w przód jak i w tył . Drugi ten dalszy bliżej silnika ma tak samo ale przy przełączaniu tylko w przód . Mi to wygląda na sprzęgło, że w momencie przełączenia rewersu wciska się sprzęgło i w tym czasie inny elektrozawór(który) powinien przesunąć przesuwkę ? Jeżeli się mylę to proszę o oświecenie ;)
  • Poziom 6  
    Czy ktoś wie od czego są poszczególne elektrozawory ?
  • Poziom 14  
    Jak nie zapomnę to jutro ci podrzuce bo mam na innym kompie
  • Poziom 6  
    lakomicki9 napisał:
    Jak nie zapomnę to jutro ci podrzuce bo mam na innym kompie

    Super byłbym wdzięczny.
  • Poziom 6  
    Witam chciałbym wznowić prośbę czy mógłby ktoś pomóc dodam, że po podłączeniu na elektrozawór pierwszy od silnika po lewej stronie 12v na chwile w momencie przełączania rewersu na tył wszystko wchodzi bez problemu za każdym razem.
  • Poziom 34  
    Kolego napisałem Ci gdzie jest opis.Nie chce sie wam poszukać a my mamy poświęcać nasz czas na pomoc. Pomagamy chetnie ale tylko tym ktorym warto... .
    Przeczytaj opis.http://newholland-ford.fsl.pl/renault-f32.html Na rys.masz diagram załączania sprzęgieł przy różnych biegach.Jakąkolwiek bys skrzynie byś tam nie miał (bo łaskawco prośbe o zdj. prawej strony skrzyni w Twoim ciągniku zignorowałeś) - to zasada taka sama.
    Podanie napiecia na elektrozawór Triplera (triplexa) spowodowało zpowolnienie/zatrzymanie obrotów wałka głownego skrzyni wiec rewers wszedł bez problemu.Rozpisywanie sie co,jak dlaczego nie ma sensu bez wiedzy jaki dokładnie typ skrzyni tam jest.
    W wersji z głównym sprzęgłem mokrym rewers zasilany jest z obwodu tegoż sprzęgła więc po prawidlowym rozsprzęgleniu rewers działa plynnie. W skrzyniach tych zastosowano tzw. dynamiczne sterowanie.Odpowiednio dobrane sekwencje (i opóżnianie załączania/rozłączania) powodowało calkowite zatrzymanie wałka głównego skrzyni co ułatwiało prawidłowe działanie skrzyni.Zrobiono to chyba głównie na dużą mase wirującą w Triplerze przez co walek głowny zatrzymywał sie z dużym opóznieniem,
    Książka serwisowa do tego ciągnika kolego to kilka tyś. stron.
  • Poziom 1  
    Witam odświeżę temat mam taki sam problem w swoim 155.54 skrzynia tractonic 24/8 w tym 3 półbiegi
    Może ktoś opisać który elektrozawór za co odpowiada?
    Jak sprawdzić cewki na zaworach?
    Która kostka z wiązki pod który elektrozawór ma być podłączona? w wiązce kostki idą po kolei więc da sie to opisac jak by ktoś sprawdził w sprawnej skrzyni to byłbym wdzięczny.
  • Poziom 15  
    Witam. Posiada może ktoś z was odpłatnie serwisówkę do tego sprzętu?