Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony nawiew OPEL VECTRA C.

03 Gru 2016 11:52 9903 10
  • Poziom 7  
    Witam, jestem tutaj nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość i pomoc. Mianowicie mam Vectrę C 1,8 z 2003 rok i przestał mi działać nawiew, więc rozkręciłem schowek wykręciłem dmuchawę że środka i po rozebraniu zauważyłem że wentylator się kręci ale ledwo co tak jak by był zawsze na 1 nie ważne jaki bieg załączę, do tego sprawdziłem regulator wentylatora nawiewu lub rezystor opornika dmuchawy nie wiem jak się to dokładnie nazywa. Zmierzyłem napięcie miernikiem i tam pokazywało od 4 do 8 wolt zależności który bieg włączyłem, czy ma ktoś pomysł co może być zepsute? Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 16  
    Sprawdź czy przy odłączonym silniku wentylator dmuchawy lekko kręci się ręką. Jeżeli są opory na obrocie uszkadza się opornik. Jeżeli wentylator obraca się lekko uszkodzeniu mógł ulec przełącznik, opornik lub instalacja połączeniowa. Z formy opisu wnioskuję że nie masz wiedzy i oczekujesz podania co wymienić aby działało. On-line jest to trudne.
  • Poziom 7  
    dziękuje że pan zechciał odpowiedzieć trochę wiedzę mam ale trochę brakuje i proszę o uzupełnienie.
    a więc wentylatorek kręci się lekko nie ma żadnych oporów do tego po włączeniu nadmuchu na 1 bieg wentylator się załancza i się kreci ale jak daję 2 3 4 5 6 7 to kręci się z taką samą szybkością nie przyspiesza ponadto ziołem wentylatorek od komputera bo taki posiadałem po podpięciu pod regulator wentylatora wentylatorek od 3 lub 4 biegu nawiewu załączył się i z każdym wyższym biegiem zaczął przyspieszać dlatego ja bym wykluczył przełącznik i instalacje bo wentylatorek działa dostaje prąd itd mam problem z opornikiem bo nie mogę go znaleźć szukałem po forach oglądałem filmiki a tam były w różnych miejscach ale nie tam gdzie umnie i dla tego nie mogę tego sprawdzić proszę jeszcze o poradę jak ma pan jakieś pomysły to niech pan podda a ja to sprawdzę i też jak by pan wiedział gdzie umnie się znajduje taki opornik to za podesłanie jakiegoś zdj z góry dziękuję
  • Poziom 43  
    Wraz z wentylatorem podłącz żarówke 12V 21W jak będzie się rozjaśniała to regulator masz dobry.

    Pozatym regulator do VC kosztuje sporo, podróbki nie działają dłużej jak miesiąc.
  • Poziom 7  
    raczej będzie się rozjaśniała bo wentylatorek się kręcił szybciej a po podpięciu miernika pokazywało z każdym biegiem wysze napięcie na 1 biegu 4 z czymś wolta a na 7 biegu 8 z czymś wolta to znaczy że prąd się zwiększa i zmniejsza a więc i żarówka powinna świecić mocniej chyba że działa na 12v to wo gule się nie za świeci
  • Poziom 43  
    Zrób test żeby być pewnym i nie wtopić 950 zł na nowy regulator.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Jeśli nie masz odpowiedniego miernika to też pomiar bez sensu, tam jest PWM.
  • Poziom 7  
    ok jutro zrobię a co myślisz o rezystorze tam gdzie jest ten bezpiecznik termiczny czy to mogło by być to .A test z tą żarówka ma być przy oryginalnym wentylatorze czy może być taki komputerowy bo przy oryginalnym ciężko będzie podłączyć
  • Poziom 43  
    Tak przy orginalnym.
  • Poziom 7  
    przepraszam że tak długo ale nie miałem wcześniej czasu zrobiłem test żarówka i żarówka świeci jak należy a jak przykręcę to przygasa tak że to wszystko działa ponadto wymontowałem ponownie wentylator podpoiłem go pod prostownik taki który ma 6 i 12 v i po podpięciu na 6 całkiem nieźle się buja a jak przełączyłem na 12 to troszkę tak go pozrywało i się rozkręcił na maksa i chodzi tak jak by na fula szybkości a po podłączeniu w samochodzie zawsze działa tak jak by na 1

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeszcze się zastanawiam nad tym że może być uszkodzony opornik dmuchawy ale nie wiem gdzie on się w moim aucie znajduje
  • Poziom 7  
    Rozwiązaniem mojego problemu była naprawa wentylatora