Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wentylatorem chłodnicy w Mondeo 1.6 93r

14 Lip 2005 22:22 2610 10
  • Poziom 13  
    Witam

    Dziś sobie jeździłem autkiem, i w pewnym momencie zorientowałem że wentylator chłodnicy non-stop mi chodzi. Na początku myślałem że jest tak poprostu sinik nagrzany, ale po odczekaniu godzinki, dalej ten sam objaw, przekręcam kluczyk w pozycję zapłon i wiatrak się uruchamia.

    I tu nasuwa mi się pierwsze pytanie, czy u was po wyłączeniu zapłonu wiatrak dmuchawy dalej chodzi??

    Zaczęłem sprawdzać po kolei.

    Wiem że sam komputer steruje przekaźnikiem od wiatraka, ale wiadomo że komuter skąś musi wziąć informacje o temperaturze, przypuszczam że z górnego czujnika na termostacie, wyciągnąłem z niego wtyczkę i dalej taki sam objaw. Tylko on podaje informacje do kompa sterującego bo dolny jest od wskaźnika na desce. Więc raczej przypuszczam że to nie on.

    Niech mi ktoś powie jaką rezystencję w jakich zakresach temperatur on ma, to jeszcze dokładnie sprawdzę czy faktycznie jest dobry.

    Pozostał tylko praktycznie sam przekaźnik sterujący, chyba że się myle i jest coś jeszcze po drodze do niego, niech mnie ktoś poprawi.

    Rozebrałem przekaźnik, pobierznie pomierzyłem, choć do końca nie jestem pewny czy jest dobry. Jak mi się jutro uda to sprubuje podmienić z takiego samego mondka ten przekaźnik.

    Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć co jest podawane na 6 i 7 styk przekaźnika?? Bo pomierzyłem i na jednym było 9,6 Ohma(7) a na drugim ponad 130 Ohm(6)
    Na schemacie widze że 6 styk idzie do komutera, niech ktoś podpowie jaki rodzaj sygnału komp podaje( +, czy - a może jakiśimpuls)

    A 7 idzie do masy, a mi pokazyje ponad 9 ohm.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    czyli jeśli jest 9,6 ohm to dlaczego wiatrak chodzi skąd ma masę do sterowania cewki przekażnika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    elektrit napisał:
    jezeli jest przerwa,fizycznie-przerwa, w obwodzie tego czujnika to EEC IV włączy wentylatory.Zamiast czujnika wsadź na próbę opornik 2kilo i zobacz czy wentylator bedzie pravował.


    Jutro pomierzę czujnik, bo znalazłem jaką powinin mieć rezystencje przy danej temperaturze.

    Jeśli będzie miał przerwę, to podstawie rezystor. Jeśli wiatrak się wyłaczy to pędem po nowy czujnik.

    A tak z ciekawości zapytam czy, wentylator chłodnicy może chodzić dłuższy czas?? czy nic mu nie będzie, bo chyba nie jest przwidziany do dłuższej ciągłej pracy...

    A pozatym dziękuje panowie za zainteresowanie

    Pozdrawiam Dominik
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    elektrit napisał:
    może,jak masz klimę to też się ładnie okręci :)


    Niestety klimy nie mam:(. Trafił mi się "biedak"
  • Poziom 13  
    Dziś podmieniłem sam przekażnik z takiego samego mondeo, i co się okazało że wiatrak już nie chodzi, więc wniosek mój się chyba potwierdził.

    Teraz musze tylko poszukać takiego przekaźnika
  • Poziom 18  
    Witam mam podobny problem z mondeo ale 1.6 16v zetek. Po odpaleniu auta wentylator chlodnicy załacza sie. Przekaznik jest doby, Czójnik przy termostacie ma ok 18 kilo jak jest zimny przy nagrzewanmiu sie auta rezystancja spada... Auto posiada klime. Co moze byc przyczyna?
  • Użytkownik obserwowany
    Mam podobny problem 1,8 klima 98r automat problem,em jest to że czasami wentylatory włączą się na 5 sek czasami na 10min tak od niczego na postoju lub podczas jazdy na zimnym lub na gorącym a jak się stoi w korku to normalnie się włączają. Wymieniłem czujnik i to samo się dzieje.
  • Użytkownik usunął konto