Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1,9TDI B5 AHU - Elektryka, spadek napięcia, falujący obrotomierz

zoneezonee 03 Gru 2016 12:50 921 10
  • Poziom 3  
    Witam. Mam dziwny kłopot w moim Passacie B5 AHU 1,9TDI. Sprawa wygląda tak:
    - zauważyłem iż kiedy uruchamiam cokolwiek w aucie z elektryki czy to szyby czy nawiew czy radio to można odczuć spadek napięcia w aucie. Objawia się to chociażby przygasającym oświetleniem kabiny auta jak i przygasaniem samych zewnętrznych świateł samochodu.
    - kiedy np. otwieram elektryczną szybę to poza przygasaniem lekkim wszystkiego to widać również lekkie falowanie obrotomierza w dół - tylko na chwilę.

    Po rozmowie z jednym mechanikiem padło na alternator oraz regulator napięcia.
    Więc wybrałem się do elektryka - sprawdził iż nie ma ładowania na dodanych obrotach. Rozebrał alternator zregenerował wymienił regulator napięcia, zamontował i alternator już ładuje poprawnie - jednak problem spadku napięcia dalej występuje - światła przygasają, obrotomierz faluje nawet wiatrak nawiewu lekko zwalnia jak choćby odsuwam elektryczne szyby.

    Czy ktoś coś może na ten temat wie ? co może być ?
  • Poziom 13  
    Zawsze minimalnie światło w kabinie może przygasnąć, zwłaszcza przy otwieraniu a już bardziej zamykaniu el. szyb. Czy teraz przygasa bardziej niż zwykle to bywało? czy po podniesieniu obrotów również przygasa?
  • Poziom 22  
    Czy to przygasanie jest gdy samochód pracuje na wolnych obrotach? ile lat ma akumulator, jakie napięcie jest na akumulatorze podczas pracy silnika ?Jeżeli obroty silnika " falują " to trzeba to naprawić . Przy stabilnych wolnych obrotach i przy sprawnej instalacji nie występuje przygasanie oświetlenia. Jeżeli byłeś u elektryka to powinien być zdiagnozowany problem.
  • Poziom 3  
    Bronek_84 napisał:
    Zawsze minimalnie światło w kabinie może przygasnąć, zwłaszcza przy otwieraniu a już bardziej zamykaniu el. szyb. Czy teraz przygasa bardziej niż zwykle to bywało? czy po podniesieniu obrotów również przygasa?



    Nigdy na to nie zwracałem uwagi - przygasa delikatnie, natomiast po dodaniu gazu chyba nie tylko wolne obroty jak sobie stoi.
    Dodano po 6 [minuty]:
    Mirek99 napisał:
    Czy to przygasanie jest gdy samochód pracuje na wolnych obrotach? ile lat ma akumulator, jakie napięcie jest na akumulatorze podczas pracy silnika ?Jeżeli obroty silnika " falują " to trzeba to naprawić . Przy stabilnych wolnych obrotach i przy sprawnej instalacji nie występuje przygasanie oświetlenia. Jeżeli byłeś u elektryka to powinien być zdiagnozowany problem.


    Tak na wolnych obrotach kiedy auto stoi z odpalonym silnikiem. Aku ma przynajmniej 5,5 lat - wcześniej nie wiem. Napięcie na aku jak podejrzałem to jakieś 1457 z miernika ale nie znam się na tym i tej skali ( elektryk nr 2 - powiedział że ładowanie wzorowe ). Falowanie - to u mnie delikatne opadnięcie obrotomierza o jakiś milimetr kiedy np. odsuwam szybę wtedy tez występuje to delikatne przygasanie świateł -ale tylko wtedy - po za tym pracuje równo ( ewentualnie jak skręcam kierownica to wspomaganie też lekko obniża wskazówkę obrotów )

    Byłem i 2 elektryków - pierwszy zregenerował alternator wraz z regulatorem napięcia zaś drugi kontrolnie pomierzył mi ładowania raz jeszcze i stwierdził ze to normalne i nie ma czym się przejmować ( choć wiem że to nie normalne bo chyba tak nie było ale nie wiem ) - auto jest z 1998 1.9TDI może te starsze były tak podatne.
  • Poziom 13  
    Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą"
  • Poziom 3  
    Bronek_84 napisał:
    Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą"


    Klemy rozpięte oczyszczone i zalane WD40 - TO SAMO MASA NA SILNIKU i to samo dalej. Co do reszty mas to masa ich - nie wiem dokładnie gdzie są wszystkie ale w grę raczej by wchodziło przerwanie jakiegoś kabelka masy a wtedy i tak nie stwierdził bym czy jest ok przy nakrętkach.

    Zastanawiam się czy jest gdzieś jeszcze jakiś regulator napięcia w Passat B5 - przekaźnik czy coś takiego ( wiem że coś jest pod kierownicą ala bezpieczniki ) po za tym na alternatorze i czy to może mieć taki efekt.
  • Poziom 13  
    Moim zdaniem jeżeli na wolnych obrotach ładowanie jest wg mechanika ok a po choćby lekkim dodaniu gazu nic nie przygasa to można tak jeździć. Być może regulator napięcia umieszczony w alternatorze nie jest pierwszej młodości. Być może gdzieś na jakimś połączeniu jest jakiś minimalny opór. Wiem pisałeś że regulator był wymieniony ale może jednak nie albo zastosowano tańszy zamiennik który tak się zachowuje
  • Poziom 3  
    Bronek_84 napisał:
    Moim zdaniem jeżeli na wolnych obrotach ładowanie jest wg mechanika ok a po choćby lekkim dodaniu gazu nic nie przygasa to można tak jeździć. Być może regulator napięcia umieszczony w alternatorze nie jest pierwszej młodości. Być może gdzieś na jakimś połączeniu jest jakiś minimalny opór. Wiem pisałeś że regulator był wymieniony ale może jednak nie albo zastosowano tańszy zamiennik który tak się zachowuje


    Podjadę dziś do tego elektro-mechanika i zapytam czy nowy dał czy zamiennik tego regulatora itp !
  • Poziom 13  
    Ale, żeby nie robić jakiejś afery czy oskarżeń... Powodów może być wiele, a znając życie jak będziesz wypytywać (do czego masz zresztą prawo) ujdziesz za natręta ;-)
  • Poziom 3  
    Bronek_84 napisał:
    Ale, żeby nie robić jakiejś afery czy oskarżeń... Powodów może być wiele, a znając życie jak będziesz wypytywać (do czego masz zresztą prawo) ujdziesz za natręta ;-)


    Haha wiem :P podjadę jedynie kontrolnie na sprawdzenie czy dalej wszystko ok po tygodniu od wymiany.
  • Poziom 13  
    Jeżeli nie wiesz jak dokładnie sprawdzić samemu ładowanie, możesz spokojnie podjechać gdzieś, gdzie sprzedają akumulatory. Ale nie do marketu oczywiście ;-) Powinni posiadać odpowiednie urządzenie, którym można sprawdzić prąd rozruchu akumulatora oraz ładowanie. Stary akumulator może również być przyczyną złego bilansu energetycznego. Bufor prądowy jaki pełni akumulator może być niewystarczający.