Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW T4 2.5B - Strzela w wydech

stefangolf 03 Dec 2016 18:24 1200 6
  • #1
    stefangolf
    Level 9  
    Witam. Od kilku dni mam problem z T4 2.5B +LPG. po rozgrzaniu dlawi sie i strzela w wydech. strzaly sa tak nocne ze rozerwalo srodkowy wydech. Jak stoi na wolnych obrotach potrafi go zdlawic i zgasnie. VCDS pokazal sporo bledow(dawno tam nie zagladalem) po ich wykasowaniu nie wracaja a usterka jest dalej, juz boje sie jezdzic. Wymienione nowe przewody, swiece, kopulka oraz palec. strzela na benzynie i LPG(sekwencja) usterka pojawila sie jakies dwa tygodnie po wymianie parownika. Zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem halla. Jakies pomysly??
  • #2
    Damnian
    Level 34  
    No z czujnikiem halla to nie miałbyś w ogóle zapłonu. Napisałeś o błędach i nie podałeś ich kodu. Skąd więc mamy wiedzieć co widzi sterownik ? wypada ci zapłon na którymś cylindrze i mieszanka paliwowa wypychana jest w wydech, gdzie następuje zapłon od oparów z innych garów. Teraz bądź mądry i szukaj przyczyny dlaczego..
  • #3
    marek majchrzak
    Level 19  
    Może warto było by wyeliminować na jakiś czas instalację LPG i zobaczyć co się dalej dzieje.
    W kwestii
    Quote:
    usterka pojawila sie jakies dwa tygodnie po wymianie parownika
  • #4
    stefangolf
    Level 9  
    Spokojnie bledy mam spisane. :
    17526
    16524 oba od lambdy
    16500 -od czujnika g62
    16555-uboga mieszanka
    16684 - wypadanie zaplonu
    16486 -g70
    16725-g40
    Ale tak jak pisalem wczesniej po wykasowaniu aktualnie bledy nie wrócily a silnik sie dlawi i gasnie na wolnych.
    Odnosnie gazu to odłaczylem komputer od LPG ale wtedy nie moge odpalic samochodu.
  • #5
    marek majchrzak
    Level 19  
    stefangolf wrote:
    Odnosnie gazu to odłaczylem komputer od LPG ale wtedy nie moge odpalic samochodu.

    Nie wypinaj sterownika LPG tylko odłącz jego zasilanie , czyli bezpiecznik podłączony do "plusa" , z reguły umiejscowiony w promieniu 40 cm od głównej wtyczki sterownika gazu (Kabel gruby czerwony ).
    W razie wątpliwości udaj się do "gazowników".
    Pozdro.
    Co do błędów, to wydaje mi się, że posiadasz nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.
    Pomiędzy przepływomierzem (MAP or MAF sensor ?) a kolektorem ssącym.
  • #6
    stefangolf
    Level 9  
    Sprawdzalem polaczenie miedzy przeplywka a kolektorem, wszystko ok. Nie znam sie na LPG ale gdzies w necie czytalem o czyms takim ze mapa od gazu rozjezdza mape w fabrycznym sterowniku....
  • #7
    marek majchrzak
    Level 19  
    stefangolf wrote:
    Sprawdzalem polaczenie miedzy przeplywka a kolektorem, wszystko ok. Nie znam sie na LPG ale gdzies w necie czytalem o czyms takim ze mapa od gazu rozjezdza mape w fabrycznym sterowniku....
    a tylko jedno jest połączenie do samej głowicy ? Po drugie : jak zamierzasz sprawdzić pracę silnika na samej benzynie ?ł