Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic I lift - Przekażnik świec żarowych

rudiszubert 03 Gru 2016 20:00 1440 11
  • #1 03 Gru 2016 20:00
    rudiszubert
    Poziom 19  

    Silnik 1.9 DCI . Sprawdziłem ,że są spalone 2 świece żarowe i je wymieniłem . Przy okazji chciałem sprawdzić działanie samego przekaźnika . Po podłączeniu multimetra stwierdziłem , że przy wyłączonym zapłonie na 3 stykach idących do świec jest napięcie 10 V z kawałkiem a na 4 styku -brak . Po włączeniu zapłonu w momencie świecenia się kontrolki grzania świec , napięcie pokazuje ponad 12 V , czyli tak powinno być . Zastanawia mnie to napięcie na tych 3 stykach przy wyłączonym zapłonie . Czy tak powinno być ? Według mnie na wszystkich powinno być ZERO ?

    0 11
  • #2 03 Gru 2016 20:04
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    No oczywiście, że nie powinno być napięcia.

    0
  • #3 04 Gru 2016 09:45
    genek1000
    Poziom 29  

    rudiszubert napisał:
    Według mnie na wszystkich powinno być ZERO ?

    Czy aby na pewno ? Analizowałeś w jaki sposób jest podłączony pod zasilanie przekaźnik świec ?
    Próbowałeś podłączyć pod to napięcie jakikolwiek odbiornik oprócz miernika elektronicznego ?

    0
  • #4 08 Gru 2016 15:17
    rudiszubert
    Poziom 19  

    Nie nie próbowałem podłączać , ale po wymianie na drugi przekaźnik okazało się ,że teraz na wszystkich przewodach do świec , jest napięcie ponad 10 V .
    genek1000 czy uważasz , że tak powinno być ? Cz miało by znaczyć , że nie będzie działał żaden odbiornik na tych 10 Voltach ? Jeśli tak , proszę abyś mógł troszkę rozjaśnić Twoją uwagę na ten temat .

    0
  • #5 08 Gru 2016 15:44
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Podłącz wszystko cuzamen do kupy i sprawdz KONTROLKA czy masz napięcie na podłaczonych świecach nakłuwajac przewód lub dotykając nakrętki.

    0
  • #7 08 Gru 2016 18:51
    andrzej20001
    Poziom 43  

    To piszę albo albo.

    0
  • #8 08 Gru 2016 19:00
    gawert
    Poziom 13  

    Ech, do wtyczki też się nie da wsadzić?

    0
  • #9 08 Gru 2016 19:56
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    A teraz konkretnie- w jaki Boski sposób na stykach idących do świec żarowych masz napięcie, jak zapłon jest wyłączony? I czemu to w pól godziny nie rozładuje akumulatora?

    0
  • #10 09 Gru 2016 05:41
    rudiszubert
    Poziom 19  

    genek1000 napisał:
    rudiszubert napisał:
    Według mnie na wszystkich powinno być ZERO ?

    Czy aby na pewno ? Analizowałeś w jaki sposób jest podłączony pod zasilanie przekaźnik świec ?
    Próbowałeś podłączyć pod to napięcie jakikolwiek odbiornik oprócz miernika elektronicznego ?


    właśnie - o to jest pytanie . Jak jest możliwe n, że akumulator nie pada po godzinie ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    genek1000
    Możesz sprecyzować jak to jest z tym prądem ? A może ktoś ma jeszcze jakąś Renówkę z tamtych lat i mógłby sprawdzić to odłączając złączkę (kostkę) która idzie z wiązki od przekaźnika do świec ?

    0
  • #11 09 Gru 2016 07:01
    abart64
    Poziom 29  

    Mierzysz miernikiem o dużej rezystancji wewnętrznej z odłączonymi świecami czyli nie obciążasz w ogóle obwodu. Wystarczy że w środku ,w module te wyjścia będą połączone z plusem przez rezystory rzędu kiloomów albo przez jakieś półprzewodniki i już miernik pokaże napięcie. Po podłączeniu świec powinien pokazać zero napięcia.

    1
  • #12 09 Gru 2016 07:31
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Taki pull up . Do mierzenia obwodów wysokoprądowych uzywamy kontrolki.

    0