Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrusznik C-360 opornie kręci

03 Gru 2016 20:17 1410 11
  • Poziom 5  
    Witam mam taki problem posiadam Sama S320 z rozrusznikiem od ursusa C-360 otóż akumulator jest naładowany i rozrusznik nie daje rady strasznie opornie kręci nie kiedy nie daje rade przebić kompresji , dodam że sprawdzane na 2 akumulatorach i to samo jeden akumulator mam fez 2 lata temu kupiony od tira po cenie i tak wyszło akurat że nie miałem w samie akumulatora to zamontowałem ten od tira to kręcił aż miło ale po remoncie sama on już mi się nie zmieścił bo wszystko zostało przerabiane przez co miejsca nie było i został kupiony akumulator od auta osobowego około 750 A i kręcił też dobrze dawał rade do momentu gdy temperatury zeszły do 0 początkowo myślałem że to akumulator jest rozładowany albo za słaby ale przełożyłem ten większy i to samo kręci opornie a naładowany i moje pytanie czy to może być rozrusznik do naprawy szczotki lub coś innego , miał ktoś podobny problem? i wie co to może być, przepraszam jeśli nie w tym dziale
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 32  
    Któraś szczotka nie styka, do naprawy.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 16  
    Robiłeś remont. Być może pasowanie jest "ciasne" i w niskiej temperaturze z tego powodu są większe opory. Może masz uszkodzony rozrusznik (tulejki, szczotki, wirnik, stojan, elektromagnes, bendix) lub spadki na połączeniach przewodów prądowych. Zmierz woltomierzem analogowym napięcie na zaciskach rozrusznika podczas rozruchu. Będzie w granicach 10-11V akumulator i przewody są ok, elektromagnes ma wypalone styki. Będzie poniżej 10V rozrusznik jest uszkodzony lub silnik ma duży opór mechaniczny.
  • Poziom 5  
    Dzięki za porady na dniach zobaczę szczotki może rzeczywiście one robią problem jeśli nie to zdemontuje go i oddam do regeneracji, instalacja tutaj raczej nie wchodzi w grę bo była nowa niedawno zakładana jakiś rok temu, mam jeszcze takie pytanie który rozrusznik jest lepszy bo słyszałem ze teraz wiele osób montuje rozrusznik z jakaś przekładnią planetarną i sobie podobno chwalą ale czytałem że ta przekładnia lubi się rozsypywać jakie macie zdanie na ten temat ?
  • Poziom 16  
    Właśnie! Instalacja ma już rok. Wiele mogło się w tym czasie stać. Leżeli końcówki oczkowe były źle zaciśnięte mogą być spadki napięcia. Nie zmieniaj rozrusznika. Ten dobrany był właściwie. Jak dobierzesz planetarny? Znasz moment i obroty jakie są Ci potrzebne do zakręcenia silnikiem?
  • Poziom 5  
    Ja nie zamierzam zmieniać rozrusznika na tą chwilę bo za taki chyba trzeba wydać około 300 zł chcę zrobić ten co mam chciałem się tylko dowiedzieć czy jest pod jakimś względem lepszy i to wszystko poprzedni właściciel odpalał tego sama na akumulatorze 45 ah to on ma może około 600 A coś w takich granicach i dawał rade kręcił energicznie i odpalał ładnie silnik a teraz ja mam akumulator większy i prąd i kręci jakby nie mógł, raz miałem taką sytuacje w tamtym roku że temperatura była -4 i musiałem jechać po drzewo i zalałem go ciepłą woda żeby ułatwić rozruch akumulator ten od tira naładowany i kręcę a tu rozrusznik nie dał rady silnikowi przełamać kompresji po prostu zatrzymał się gdy przerzuciłem odprężnik byłem w szoku przecież pod takim prądem to on powinien odpalać nawet przy -20 bez ciepłej wody, silnik 4 lata temu został wyremontowany przez poprzedniego właściciela wał jak i głowica po regeneracji tłok nowy pierścienie wszystko silnik nie jest znowu katowany czy coś w tym stylu w lecie dużo mu nie potrzeba żeby go uruchomić, na korbę nie ma mowy żeby odpalić Ojciec się ze mnie śmiał że nie mam siły do puki sam nie spróbował i przyznał mi racje , on ma strasznie dużą kompresję oglądałem filmy na yt jak takie silniki odpalają to po prostu jestem w szoku zakręca korbą i odpala żadne odbicia czy coś a u mnie masakra zaraz odbije i przywali korbą
  • Poziom 32  
    Te stare silniki miały tzw. "gruszkę" którą trzeba było nagrzać lut lampą i w tedy paliły na tyka. Pytanie jaki olej zastosowałeś w silniku, jeśli sezonowy typu superol CC-30 to w ujemnych temperaturach będzie problem z rozruchem.
  • Poziom 13  
    Jeśli nie bardzo wiesz jak go zrobić to masz w Mielcu na ulicy Wspólnej tj.na wprost bramy RG przy Traugutta gościa,który naprawia rozruszniki,alternatory,robi dokładnie,sumiennie i nie drogo-polecam go bo da ci gwarancję.Pozdrowienia z Białorusi dla Mielczanina
  • Poziom 5  
    Olej wymieniałem na superol 15w40 na wiosnę, kolego darfur5 zgodzę się z tobą co do grzania gruszki ale to było w traktorach typu bulldog gdzie tam trzeba było grzać gruszkę żeby odpalić, silnik S320 nie posiada takiej gruszki zresztą chłodnica jest zalewana ciepłą wodą przez co jest blok silnika rozgrzewany i ułatwia to rozruch, oglądałem film jak pewien Pan odpalał taki silnik i z korby w zimę odpalał ładnie, na wiosnę też pracowałem u takiego Pana który posiadał identyczny silnik jak mój tyle ze korba się różniła miał inny zazębiacz od wału a tak to wszystko to samo i wykorzystał ten silnik jako napęd do betoniarki bo prądu nie było i zobaczyłem jak go odpalał to nawet mu nie odbijał spytałem się czy mogę spróbować odpalić tak więc kręcę przerzucam odprężnik i ładnie załapał a u mnie gdy próbowałem to albo odbije albo ciężko odpalić, co do kolegi janekwzk dzięki za pozdrowienia i za namiary na pewno skorzystam i podjadę w wolnej chwili do tego gościa
  • Poziom 16  
    Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
  • Poziom 5  
    Kolego sq7fbr uwierz mi kompresję to on ma dużą jak pisałem ze nie mogę go odpalić na korbę , na wiosnę będę chciał ustawić zawory, pompę itd oczywiście dam to komuś kto się na tym zna nie chce sam to ustawiać, a rozrusznik tak czy tak dam do regeneracji ale wcześniej sprawdzę jeszcze te szczotki.