Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Tig czy propan-butan do lutowania, spawania miedzi, aluminium, nierdzewki? kos

03 Gru 2016 21:18 1788 4
  • Poziom 12  
    Witam

    Nikt nie wie czy tigiem mozna spawać/lutować miedź? idzie to robić w praktyce? czy moze propan buran plus o2 lepiej wychodzi? jak to sie ma kosztowo?

    Co myślicie w praktyce o tym sprzęcie do spawania zestaw mini na propan-butan +tlen? czy są inne mini wkłady o silniejszym płomieniu http://www.klimatyzacja.biz/img/wentylacja_produkty/big/p_40943_foto1.jpg jak widac daje podobno 3000 stopni C? CHODZI O COS uniwersalnego do lutowania miedzi +nierdzewka + aluminium + drobne rzeczy nie dla zwyklej łukowej metody spawania..

    Alternatywa: na klasyczny tylko propan-butan + tlen ale raczej nie ma dobyrch opinii http://images.sklepy24.pl/71933955/1767/medium/zestaw-do-lutowania-i-ciecia-tlen-propan.jpg ? można to jakoś przejść, bo normalna butla acetylen wiadomo nie fajnie żeby robić takie drobne rzeczy i strzelac z armaty..

    czy to sie duzo rozni od mozliwosci tego tiga za 500 zł https://www.olx.pl/oferta/migomat-spawarka-ti...ja-2-lata-nowe-CID628-IDgK96H.html#6ccb735027 ? jakie macie doswiadczenia ?
  • Poziom 14  
    Witam serdecznie .

    Kolego myślę że lepszym rozwiązaniem jest zakup tig-a ponieważ metodą GTAW pospawasz większość metali to kwestia odpowiedniego doboru drutu oraz elektrody w palniku ,oczywiście musisz wcześniej trochę poćwiczyć ale wszystkiego się można nauczyć .

    Następna sprawa to zakup odpowiedniego sprzętu ,do spawania aluminium to musisz posiadać urządzenie ac/dc z tzw. pulsem oraz możliwością ustawiania prądów narastania i opadania,regulacją częstotliwości pulsu ,regulacją wypływu gazu przed i po spawaniu ,czyli reasumując musi to być urządzenie profesjonalne które niestety nie będzie tanie ale coś za coś .To co zamieściłeś w linku to szkoda wyrzucania pieniędzy w błoto,lepiej nawet kupić sprzęt używany z dobrymi parametrami niż badziewie którym nic nie zrobisz .Z nowych urządzeń to poniżej 2 tys PLN to będzie trudno kupić coś przyzwoitego . Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    To rzeczywiście lipa, moze lepiej inwestować w propan lub acetylen dla odważnych za te kasę.. :-( f..ck
  • Poziom 15  
    To zależy co chcesz robić ...
    Do lutowania te zestawiki się nadają - polecam ten większy z palnikiem chyba jak dobrze widzę perun - bardzo fajny palnik

    Jeżeli chodzi o spawanie to jak dobrze widzę to mig /mag a nie tig , wracając to zabawka i to straszna, miedzi na pewno nie pospawasz , alu też , nierdzewkę masz jakieś szanse,
    Alu - prąc AC

    Ogólnie miedź się ciężko spawa - dobrze odprowadza ciepło i trzeba porządnego prądu albo użyć przed spawaniem palnika.
    Tu masz spawanie tigiem miedzi [url=]https://www.youtube.com/watch?v=okJveLNpPwc[/url]- zobacz jak się grzeje zanim zacznie się spawać
    Lutowanie [url=]https://www.youtube.com/watch?v=3mMCsbrdwQ0[/url] - ten palnik który pokazałeś tego nie zrobi ale cieńsze jak najbardziej